søndag 14. februar 2010

Ny uke. En brystkreftkvinne er gått bort....

Mandag 8.2.2010. Ny uke igjen..og jeg er oppe og hopper til tross for ei bad,bad night... Senga og jeg har vært gjennomvåt 5 ganger.(ja,jeg teller..) Venstre fot har heller ikke vært god.

Fysio i dag,passer godt..hun knødde den vonde muskelen så jeg brølte høyt..hihi,alle hørte meg sikkert..og sånn holdt hun på ei stund... På treninga etterpå kjente jeg at jeg var litt mørbanka,men jeg gjennomførte programmet..gir meg ikke så lett...

Tirsdag 9.2.2010. Svetta litt i natt også,men det verste har vært høyre lårhals og hoftekula...tror snart at jeg dropper den nye medisinen,ser ikke ut til å ha effekt lenger...heldigvis så kommer det seg etterhvert når jeg har stått opp,men kjedelig å ha det slik i lengden..

Må innom biblioteket i dag og låne bøker til ungene,de har lesevake på skolen i to uker nå..leselese...plukka med meg litt musikk og lydbøker til ungene også...det skal jammen jeg låne til sommeren når jeg ligger med nesen til værs i sola..de hadde en god del lydbøker med kjente forfattere..

Så er det tre andre ærend rundt omkring før jeg skal til frisøren klokka 12.. Godt å få stussa tuppene og ta litt av luggen,lang nå..har faktisk klart å ligge unna luggen med saksa denne gangen,ny rekord..hmmm,jammen har jeg forandret meg på mange måter i det siste..jaja...

Etter middag skal småfrøkna på speidern. Skøytedag i ishallen står på programmet og hun gleder seg som bare det. Første gang hun går på skøyter faktisk.... Jeg tar meg en runde på kjøpesenteret mens hun koser seg..

Hjemme jobber mannen min bånn gass så han får gjort ferdig det som står på lista før han reiser off-shore. Han har vært hjemme i over et år nå(takket være helsevesenet som er så tregt som sirup på mange områder..)

Han har operert begge skuldre og et kne,men 1.1.2010 var han klar for jobb igjen..har tur 11.2.2010,så det blir å gå hjemme litt til...godt å ha noe å ta seg til for ham,begynner å bli veldig lei av å bare gå hjemme nå..jeg kjenner at jeg har behov for litt alenetid også..

Mennesket er ikke skapt til å ha folk rundt seg til enhver tid,så det skal bli godt med bare meg og ungene da,ei stund... Desto kjekkere når han kommer hjem igjen!!

Onsdag 10.2.2010. -11 gr klokka 7!! Ikke ofte vi har så lave temperaturer som det,selv om årets vinter slår alle rekorder for mange årtier tilbake...herlig,sånn vil jeg ha det alltid... Vi har faktisk hatt liggende snø i snart 2 måneder,utrolig!!

Men natta var vond..måtte ta ekstra smertestillende kl 1. Da er det ille..skal mye til før jeg tar mer enn den vanlige medisinen... Det var høyre fot som vanlig,nedover lårbeinet...fysioterapeuten og legen sier det er typosk nevrologiske smerter..jaja..vondt likevel...

Leste i avisa i dag at en romkamerat fra brystgjengen som ble operert samtidig,er død..hun ble 56 år gammel og har da kjempet i 5 år...sukk...hun har i allefall store unger,godt er det..men det er rart å tenke på..en dag er det jeg som står der... Må fred være med deg,smertene og kampen er over nå...Hvil i fred.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar