fredag 5. mars 2010

Vinter og solseng på terrassen..

Mandag 1.3-fredag 5.3.2010. Jaja,vanligvis på denne tiden står hekk og andre trær med museører på denne tiden,og sommerblomstene er på plass i kassene på terrassen,men ikke i år....fantastisk vintervær med masse sol og snø!

Da er det kjekt å ha en stor,lun tarrasse med snø...fram med solsenga,solkrem,brett opp og brett ned og la sola slippe til..det er reine påskesola,den tar som bare det.....brunfargen begynner å bli...ja,påskebrun...hihi..dere synes vel jeg er gal,nå..men hvorfor ikke nyte sola mens den er der...hvile på laurbærene etter opp-pussingen som jeg har nevnt tidligere...

Endelig skjer det også noe på TV-fronten..OL er omsider slutt og premierene står i kø..nå er det bare å holde tunga beint i munnen og klø seg i hodet over fortvilelsen for hvordan man skal klare å sette opp et titterløp uten kræsj...hihi..alt skjer jo på samme tidspunkt...jaja,et lite problem i forhold til all elendigheta som skjer i verden for tida...

Selv om det her en morgen var -8,6 gr har jeg tatt frem tynn sommerdyne i håp om å stenge hetetoktene ute....og det hjelper faktisk,nå fryser jeg isteden(av og til)...hihi...da er det greit å ha en varm mann å varme seg på(eller forfryse)...

Nattsmertene har også blitt mindre av en eller annen grunn...???,nå er det bare den høyre hofta som ødelegger for nattesøvnen. Etter en del tenking mener fysioterapeuten min at jeg kan ha seneskjedeposebetennelse...så det er bare å avlaste...hmmm...høyre side er min favorittsoveside...for ikke å snakke om den eneste siden jeg iallefall sovner på..

Bortsett fra å nyte det fine vinterværet i sola og trene har jeg benyttet kveldene denne uka til å : min eldste sønns ord...råne med mamma... det vil si å være copilot for min kjære sønn så han får lov til å komme seg ut med den nye bilen sin inntil lappen om kort tid er i boks..ingen tur er for kort eller lang...kjempekos....

Fredag 5.3.2010. Vi står nok en gang opp til lavende snøvær,våren er såvisst ikke nær,nei...Vi får nok ha snøen ei stund til..greit for meg.. ifølge lokalavisa har det ikke vært så kaldt og så mye snø her på Jæren siden 1942,det sier jo litt...snø er bare noe som kommer og går i løpet av noen dager her på denne kanten av landet...

Yoga,tai-chi,stretching,hente medisiner så er det til SUS for den månedlige dosen med Zometa,faktisk 4 uker siden sist,nå igjen...hmmm...så er det hjem for en middagskvil,før småfrøkna skal i bursdag på Lekeland,samtidig som eldstemann får over 2,5 timer bak rattet..alle får sitt...hihi..god helg alle sammen!! Husk å kose dere og ta dere tid til å slappe av...

2 kommentarer:

  1. Gokveld i stua...eller jeg tenker nok du har lagt deg.. tidlig oppe og alt det du har fått gjort idag. Solen ja satt jammen litt utenfor en dag jeg også..men ikke lenge er blitt mer skeptisk for solen.før ikke solkrem i det hele tatt men nå bruker eg tja 15 ++.har fått gjort litt jeg og da idag..men dagene er ikke så aktive som dine...du er som sagt utrolig...ha en fin helg.klem mia

    SvarSlett
  2. Hei Mia! Lå nok i senga og koste meg med spennende bok når du satt og skrev ja..var rett før jeg slukket lyset.. Når det gjelder sola så har jeg en stor dose galgenhumor: om jeg dauer av det ene eller det andre,samma kan det være,jeg ligger dårlig an uansett...hihi..men jeg har alltid hatt en veldig god hud og jeg er flink til å bruke faktor...påfyll av d-vitamin er veldig viktig!! Albuminverdien min på den siste blodprøven var høy,49,øvre gjennomsnittlige referanseverdi er 45,det var et godt tegn på at jeg og kroppen min har det veldig bra sa sykepleieren da jeg spurte i går..Alle prøvene var veldig fine,så nok en gang sier jeg at livskvalitet er veldig viktig,gjøre det som er viktig og positivt for meg og min kropp og sjel...hihi.. I dag står svømmehallen med ungene og 1250 meter(minst) for tur,kjempekjekt! Den åpner klokka 12,da er vi alltid først i køa! God helg til deg også,Mia! Klem fra meg!!

    SvarSlett