tirsdag 27. april 2010

Svar.

23.4.2010. Blir møtt i disken med at min faste,kjære lege sitter askefast i USA og jeg er blitt satt opp til en annen kvinnelig lege...hun som jeg har krangla med og fått langt opp i halsen fra jeg satte mine bein inn i kreftens verden!!!!

Jeg kjenner bare at jeg blir møkksur og forbanna..bare å kaste huskelappen jeg har med meg...den dama snakker ikke jeg med om mine personlige spørsmål...da kan det bare være... Jeg prøver å si at jeg har gitt beskjed om at jeg heller venter hvis noe skulle komme i veien for min faste lege..å nei,det var for vanskelig å legge inn i datasystemet..f....i h.......,sorry språkbruken...

Etter å ha ventet en halv time dukker dama endelig opp...veldig så god tid enkelte har...sløser med min tid... Etter å ha prøvt seg på litt smisk forstår hun at her er det ei som ikke vil koseprate...det er den korteste konsultasjonen jeg har hatt siden jeg begynte her tror jeg...10 min..på en såpass alvorlig ting..

Men,men..hun spør meg hvordan jeg har det..jeg sier kort og greit bra,hun gir meg raskt svaret på prøvene,tar den vanlige sjekken på lymfene,hun spør om det er greit at jeg kommer til henne neste gang også fordi legen min skal ha permisjon i 6 mndr...jeg svarer bare ja fordi jeg gidder ikke diskutere med henne(men den timen skal byttes til en annen lege ja,you bet!!!),så sier jeg takk for meg og går....grrrrrr...

Men,så var det resultatet da..det var det eneste positive..det på levra er akkurat likt som forrige gang(for 3 mndr siden) og på skjelettet var det svært liten endring i metastasene i forhold til forrige gang..JIPPI..da er jo livet godt å leve en stund til da...!!!

Det blir ny sjekk på levra om 3 mndr,så det blir å leve i sykluser dette..puste rolig ei stund til det begynner å nærme seg kontrolltid,så gå å vente på svar,få svaret,puste rolig litt til,begynne å grue seg igjen...det blir litt sånn ja...selv om man prøver å ikke tenke så mye på det..men samtidig så vet jeg jo at jeg plutselig kan få et svar som gir alvorlige konsekvenser..that`s life..

5 kommentarer:

  1. hei
    Er så glad på dine vegne. Har vært og sjekket mangfoldige ganger i dag for å se om der var noe nytt og ble glad da jeg så du hadde lagt ut noe nå. Livet er skjørt og man vet aldri hva som skjer, men du med din energi og livsmot holder koken lenge skal du se. Det tror ihvertfall jeg.
    Dersom jeg ønsker å sende deg en mail uten at det blir lagt på nettet - kan jeg det?

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for omtanke...skriver du mail til meg blir ikke den lagt ut på bloggen,nei. Den går direkte til min vanlige mailboks.Og ja...jeL leve leeeeenge. : )

    SvarSlett
  3. Gratulerer med godt resultat.
    Og her kom sola igjen, så da betyr det vel at du får bare gode nyheter fremover *krysse fingre*
    Gleder meg med deg og familien din i kveld.
    Lykke til og klemmer!

    SvarSlett
  4. Hei Synni!

    Vil bare si at jeg syntes du er knalltøff! Tusen takk for at du lar oss ta del i den tøffe kampen din. Du skriver så rett frem og ærlig. Jeg beundrer din styrke, og håper og tror at du med din livsvilje og mot får mange gode nyheter framover.
    Klem fra ukjent kvinne

    SvarSlett
  5. Hei Ingrid og Ukjent kvinne. Takk for empati! Joda,det er en stor glede så lenge jeg får gode resultater..men samtidig så gruer jeg meg til den dagen kommer at de ikke er så gode..hva skjer da?? Jeg kan bare ikke forstå at jeg er så alvorlig syk at utgangen er døden...??? Nei,jeg får bare stå på fremover på alle måter,så lurer jeg nok skjebnen ei stund til...

    SvarSlett