torsdag 1. september 2011

Høsten er på vei...

Mandag 29.8.11 ...ny uke,med travel start...så her er det bare å velte seg ut av bingen og komme i gang...Småfrøkna var langtifra blid og opplagt etter ei så kort natt...hun måtte purres på flere ganger før hun kommer seg opp,jeg kjenner også at det hadde vært godt med noen timer til...det ble bare 6,litt lite...

...etter mye om og men kommer Småfrøkna seg avgårde og far i huset tar med seg Broremann til årlig kontroll hos lungelegen...imens prøver jeg å få pakka ut etter helga og planlegge handling til Broremanns bursdagsselskap i kveld...

...han og en kamerat skal feire dagen sammen  i kjelleren i kirka...39 unger!!...greit med god plass da...men først må jeg avgårde og få kjøpt snopeposer til 39 unger(SVETT),engangsutstyr mm til selskapet,må bare få hjem bilen først...

...vi hadde bestillt pizza,det var populært og ungene fikk virkelig løpt seg svette...og noe å gjøre...vi hadde en krok med disco,med gardiner til å trekke for,Wii karaoke,3 bord med div spill,2 bordtennisbord og luftgeværskyting...populært??...JA!

...Storebror hadde investert i nytt luftgevær med sikte og far til det andre bursdagsbarnet stilte opp med sitt...køa ble lang og tok ikke slutt...utrolig greit med store lokaler og 5 voksne...med et høyt tempo og støynivå kjente jeg etterhvert at jeg begynte å bli passe sliten...

...22.00 var lokalet ferdig rydda og vaska og vi kunne dra hjem...Småfrøkna sendte jeg hjem med pappa klokka 21,hun trenger å komme seg i seng...gulvvask og soping tar som kjent knekken på ryggen min,så da jeg kom hjem og stupte i seng heiv jeg innpå ekstra smertestillende,det måtte jeg dagen etterpå også...

...over 9 mil på sykkel: kjenner absolutt ingen ting hverken i rygg eller andre plasser...den slags husarbeid: PYTON!!...akkja...godt med det som er gjort,7 mndr til neste bursdag...

Torsdag 1.9.11 ...tenk,da var det jammen høst igjen...hmmm...lurer på hvor sommeren ble av jeg...??...noe mangler liksom...

...i ettermiddag skal jeg på sykehuset igjen...har ikke lyst i dette fine været...da vi hadde spist middag var det sol og 19 gr...typisk!!...CT av levra denne gangen...da jeg kom rigget de seg til for å sette veneflon til kontrasten...det ble tre bom,ja...to i albuhulen,ett på utsiden av håndleddet...da spurte jeg om de ikke kunne få inn noen fra anestesien eller noe for å se om de klarte det...

...det kom ei dame,hun traff på første forsøket,på innsida av håndleddet som er en av de verste plassene...akkja...nå blir arma seende flott ut den neste uka...blir vel mistenkt for å være sprøytenarkoman...men neste gang jeg skulle dit fikk jeg beskjed om å gå på noe de kalte arbeidsavdelingen først for å få veneflon,før jeg kom til dem...så fikk proffene ta seg av den jobben...

3 kommentarer:

  1. Hørt om alpharadin? En ny type medisin mot spredning til skjellett- er fortsatt på forsøksstadie. Kan ikke fjerne sykdommen men kan gi økt levetid og bedre livskvalitet. Legger med en link til wiki, og anbefaler deg å søke opp dette på google. :)

    http://no.wikipedia.org/wiki/Alpharadin

    Tenker på deg! <3

    SvarSlett
  2. Takk for tipset...skal inn i dag til videre vurdering og skal nevne dette.
    Takk for gode tanker.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Ser at du har gjennomført alle målene for vår og sommer. Tar av meg hatten for deg , fantastisk bra gjort:))Gratulerer.
    Klem Ingunn

    SvarSlett