fredag 23. desember 2011

Daddy comes home for christmas...

Onsdag 21.12.11 ...jepp..hurraaa,snøen er her endaaaaa...da er dagen her,i dag får vi får besøk...så nå må det jobbes for å få støvsugd og tørka støv i kjellerstua der Storesøster med familie skal innlosjeres...så da ungene kom hjem ble de satt i arbeid...

...etter et par timers arbeid og oppreiing av senger til både store og liten måtte vi si oss fornøyd...og det i god tid før besøket kommer...far i huset skal komme hjem i mårra,så sant ikke været lager noe krøll for oss...det har jo vært hardt vær ute i Nordsjøen i lang tid,nå...så vi får se...

...utpå kvelden kom besøket vårt omsider...da hadde vi venta leeenge syntes Småfrøkna...Lillegullet ble båret rett i seng,han kom ferdig kledd i nattdrakt,så det ble ikke et lite dikkedikk engang...snufs...jaja,vi får høre på mora og ta det igjen i mårra...kos var det at de kom,iallefall!!

...utpå kvelden begynte det jo selvfølgelig å regne,så det var den snøen...typisk...

Torsdag 22.12.11 ...snart helg igjen...nå blir det spennende å se om far i stua kommer seg hjem i dag...godt vi har et par dager å gå på da..vi sto opp til en grå dag etter ei regnfull natt...ungene kooser seg med første dagen fri i juleferien og jeg synes det er deilig å få sove til 9 iallefall...da ble jeg vekket av ringeklokka...

...Storesøster m følge har har mange besøk og ærend de skulle ha vært på,så de dro avgårde en time etter at jeg stod opp...det er jo mye familie her i Stavanger som gjerne vil ha et julebesøk...fikk telefon fra mannen min utpå dagen at det spøkte litt pga tåke i Bergen så helikopterne ikke fikk fly...jaja..

...jeg gikk og la meg for å kvile og Småfrøkna var telefonvakt for å svare dersom pappa ringte og sa at han hadde rukket flyet fra Bergen...og jammen klarte han ikke å komme seg hjem...men det var på hengende håret at han rakk flyet hjem fordi helikopteret var så forsinket...så pappa kom hjem til jul...men all den fine snøen fikk han ikke se...

...i kveld hadde vi wrap til middag...jeg er lykkelig så lenge jeg slipper unna den tunge julematen...jeg går faktisk og gruer meg til den...vi skal ha pinnekjøtt på juleaften,det var jo den som sendte meg på sykehuset julaften det året jeg gikk på cellegift...det er kanskje det som henger i...

...etter middag fikk jeg også lagt en ladning med brente mandler...mmm...juleforberedelsene nærmer seg slutten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar