torsdag 5. januar 2012

Vi bor virkelig på bondelandet...

Mandag 2.1.12 ...javel,da er den nye uka allerede igang...deilig å nyte en siste morgen uten vekkerklokke...blir ei stund til neste gang...

...ungene har fri i dag også,men dagen må brukes til å grave frem ransler og skolebøker under julegavene...de er ikke såå glad for å starte igjen,men må man,så må man...akkja...

...tida er kommet for at jeg begynner å lure på om jeg skal be nissene om å flytte ut for denne gang,men det er så mange av dem at jeg gruer litt for å sette igang...alle de tomme eskene ble satt opp på loftet,så de må også ned igjen før jeg kan begynne å pakke nissene ned...hmm...jaja...jeg tror ikke det blir i dag,nei...

...som dere kanskje husker har jeg flere ganger opp gjennom årene skrevet om at vi bor veldig landlig til...og det var også den største grunnen til at vi flyttet hit i sin tid...her har vi dyr av alle sorter på jordene og ungdommer som kommer fresende inn på parkeringa til matbutikken eller kjører til skolen i traktor er ikke noe uvanlig syn...

...men i dag opplevte vi virkelig noe nytt...jeg og Småfrøkna var ute på en liten ærendsrunde og på vei hjem stakk vi innom kiwi nedi gata her for å handle litt...da vi kom ut av butikken ble vi forbikjørt(...) av hest og kjerre...en ungdom hoppet av utfor døra og hest og fører kjørte bort til enden av parkeringa og stilte seg fint opp på ledig parkeringsplass som en annen bil,og som den naturligste ting...


...Småfrøkna eeeelsker jo dyr,så vi bare kasta varene inn i bilen(da vi kom tilbake fikk vi vite at hun hadde forlatt bilen med åpen dør...ehem)...der satt jenta som eide ponnien(og jeg som trodde det var en liten hest,hihi) på kjerra og venta som om det skulle være den naturligste ting i verden,mens hesten,hmmm...ponnien ja...knasket fornøyd på gresset på fortauet foran seg...

...vi måtte jo bare bli der og snakke litt med henne,så Småfrøkna fikk kost litt med dyret,hun ville jo helst ta den med hjem og ha den i garasjen...eieren av ponnien heter Evy og var veldig imøtekommende både til å bli tatt bilde av og snakke med...

...kjekt å treffe ungdom som er opptatt av litt andre ting enn det gjennomsnitten gjør...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar