tirsdag 17. april 2012

Smerter til å leve med...

Søndag 15.4.12 ...søndag i dag...etter værmeldinga i går drømte jeg om en dag på solsenga i dag,men den gang ei... da jeg stod opp klokka 10 skifta det i sol og snøbyger annahver gang...ikke mye solevær her nei...typisk!!..jeg som hadde sett fram til å få friska opp fargen fra Egypt...iallefall i ansiktet...akkja...ikke det,nei...

...i dag har jeg rydda ut påska hos oss...vi kom litt seint i gang med påska her pga ferien,så da var det litt kjekt å strekke den ut i uka litt også...litt påskefølelse må man jo ha,ellers føler man at man har gåttt glipp av noe...

...jeg har vært ganske så kurert for hetetokter etter at jeg kom hjem fra ferien,men noen hetetokter slo følge med meg i ryddinga,så det ser ut til at de er på vei tilbake...så lenge var jeg i himmelen...akkja...

...veldig så fort helga gikk,nå er det bare å gjøre seg klar til ei ny uke...enda en gang...

Mandag 16.4.12 ...opp og hopp,klokka ringer og ungene skal på skolen...de er som vanlig veeeldig trøtte på mandag mårra...merkelige greier det der...

...etter at ungene var ute av huset satte jeg meg til for å følge med på starten av rettssaken...dette er jo et kapittel av Norges historie,uten sidestykke...at ett menneske har klart å forårsake så mye død og lidelse i ikke-krigstid.er helt utrolig...det er vanskelig å ta det inn over seg...

...jeg har fremdeles like vondt i hofte,lårhals og krypende oppover ribbeina...hadde dere bare forstått hvor frustrerende det er å gå og ha det slik...man kan jo bli tullete...på en side er jeg jo fortalt at dette er muskulært,men på den andre sida kan jeg ikke forstå at det BARE er det...

...hver gang jeg reiser meg har jeg store problemer med å rette meg ut,slik at kroppen blir helt bein...jeg har helst lyst til å ha bøy på den,det gjør minst vondt...men dette gir jo etter hvert en forferdelig holdning og er heller ikke bra for kroppen...akkja..

...samtidig kan det også være spredningen av kreften i hofta...disse smertene kan reduseres ev fjernes med stråling,men jeg vil jo helst spare disse strålene til det blir heelt uutholdelig,fordi man "bruker" opp de mulighetene man har til stråling etter en viss bestråling...dette er ikke enkelt,det kan jeg love dere...

6 kommentarer:

  1. Hei Synni!
    Huff, de smertene høres forferdelig slitsomme ut. Jeg håper og ønsker virkelig at det "bare" er muskulært, og at de blir borte etterhvert!
    Tenker på deg, og så krysser jeg alle fingrene i håp og tro om at smertene har ingenting med denne "drittsykdommen"vår å gjøre!!
    Kjempeklem fra Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!
      Kjekt å høre fra deg! Ja,tilstanden for tida er slitsom...den setter begrensninger for meg i hverdagen og begrenser hva jeg kan gjøre osv..det er vanvittig irriterende...men nå er det fysio i dag og sykehuset i mårra,så får vi se hva som kommer ut av det..
      Håper du har det bra!
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Uffda,leit å høre om smertene dine.Tøff dame er du uansett;-) beundrer deg for den du er og det du formidler!! Ønsker av hele mitt hjerte at du får minst mulig smerte og gode dager!!

    Klem fra Porsgrunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Porsgrunn!
      Kjekt å høre fra deg! Ja,jeg må etterhvert si at jeg er misunnelig på de som har en smerefri hverdag og ikke vet å sette pris på dem...det er ikke noen selvfølge..iallefall ikke for noe av oss..
      Takk for gode ønsker..setter pris på det...
      Klem fra meg!

      Slett
  3. Jeg føler virkelig med deg!! Det er ingen som ANER hvordan det tar på både fysisk og psykisk å ha konstante smerter - hvis man ikke har opplevd det selv... Sender deg mange gode tanker og en stor god-bedring-klem! Hilsen Anne Kristine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne Kristine!
      takk for empati..ja,det er ganske slitsomt..særlig når man på utsida ser såååååååååååååååååååå kjekkog frisk ut,mens innsida har en helt annen tilstand..
      Takk for gode klemmer,sender mange tilbake..
      Synnøve.

      Slett