fredag 12. oktober 2012

Flotte dager,svette netter...



Onsdag 10.10.12 ...ahh...for en fryd å våkne til fint vær i dag også(selv om natta har vært megasvett med gjennomvått hår,laken og dyne)...ingen tvil om at vi er sulten på litt finvær etter lange tider med gråvær...jeg benyttet anledningen til å henge ut madrassen min på rekkverket og få luftet og tørket den litt...

...vaskemaskina går også på høygir når muligheten til å henge ut klær til tørk byr seg...vi måtte benytte oss av finværet og tok oss ut på tur igjen,selv om det var litt mer skyer i dag...men ellers skulle vi bare være hjemme i dag...

...litt senere så jeg plutselig at det regnet og tydeligvis hadde gjort det ei stund...iiiik,madrassen min....!!!...den hang over rekkverket på lufteterrasssen...dassblaut ned 1 cm og vel så det...akkja,hva gjør man da...jeg har ingen plass å legge den ned til tørk...

...da var det bare å la den stå på høykant på badet til i mårra og legge den ut i sola(som var meldt) til dagen etterpå...det verste var at ungene hadde fått med seg at det regnet,men ikke jeg...grrr...sengetøyet var også passe vått...jaja,det får bare henge til i mårra...

...da blir det å sove på mannen sin side det neste døgnet...godt at den sida er ledig da...hihi...

...når det gjelder den svettinga...føler snart at den er verre på nattestid enn om dagen...og de nettene jeg havner i mannen si seng svetter jeg ikke...og hvorfor gjør jeg ikke det...???!!!...har begynt å tenke på underlaget,jeg...han har vanlig overmadrass med polyuretanskum...

...Tempurmadrassen er jo lagt av skumgummi-material,altså plast...mannen min sin er ikke det,og overmadrassen hans er faktisk god og myk( og godkjent av kroppen min...)...er det plasten som gjør at jeg svetter sånn på natta,har jeg begynt å lure på...

...kanskje jeg må teste ut dette...???...svettinga er så og si på plass hver eneste natt nå,og den natta jeg ligger i nabosenga er det stopp...og da brukte jeg t o m dyna hans,som er ei tjukk vinterdyne,i motsetning til mitt tynne sommerteppe,uten å svette...bare være god og varm...hmm,mystisk...

...er det noen andre som har erfaring med dette...???...

Torsdag 11.10.12 ...klokka nærmer seg 9.30...kanskje på tide å stå opp...???!!!...har hatt ei deilig,tørr,god og varm seng å sovet i denne natta...og jeg har ikke svetta,det har jeg gjort hver natt i mi seng...hmmm...mystisk...men deilig var det,selv om jeg våkna med føttene utenfor og var iskald på dem...hadde glemt nattsokkene...

...etter frokost og mårrastell var det ut med madrassen på rekkverket igjen og ut på tur med oss...vi fikk noen deilige timer,både tobeinte og firbeint...utrolig hvor godt det gjør med frisk luft...

...mannen min kommer hjem i kveld,så da er det vel på tide å få lufta og skifta på den senga også...av med alt sengetøy,dyna ut til lufting og skittentøyet på vask...best å benytte været mens det er der,og så blir det så deilig og friskt når sengetøyet er tørka ute...

...mannen min landa med flyet 21.10,da var jeg og Småfrøkna på flyplassen og venta på ham...godt å få ham hjem igjen,og ikke minst at han er hjemme hele denne runden med cellegift...

Fredag 12.10.12 ...Småfrøkna kom og vekka meg da jeg sov sååå godt...pappa sa at det var den tida til vekking jeg hadde bestillt fordi Småfrøkna skulle i stallen til klokka 10 og jeg måtte stå opp før hun skulle gå...

...problemet var bare at han hadde blingsa på klokka...den var 8.20,ikke 9.20...argh...plutselig hadde Småfrøkna sååå god tid til hun skulle gå og jeg ergret meg litt over at jeg kunne blitt i senga en time til...jaja,ikke vits i å gå og legge seg igjen...

...jeg har sett litt på håret mitt de siste dagene og sett tilbake på bilder fra samme tidspunkt sist da jeg gikk på cellegift(i 2005)...ingen tvil om at ishetta har hatt effekt...!!!...på samme tidspunkt sist hadde jeg mista hele panneluggen og hadde flere store felt uten hår,så resten ble tatt med maskin...

...samtidig frem mot den perioden hadde jeg også veldig irritert hodebunn med kløe og irritasjon så jeg holdt på å gå amok,det var en lettelse da håret var borte...denne gangen hadde jeg det bare i løpet av den første kuren og da smurte jeg inn hodebunnen med en shampo(også fra Paul Mitchell) som heter Lavender mint,teatree...

...dette er en shampo som tilfører fuktighet og beroliger hodebunnen,og det er det sikkert og visst at den gjorde...med en gang jeg føler litt irritasjon i hodebunnen bruker jeg denne og lar den virke noen minutt,så er det borte...men jeg hadde mye mer irritasjon i hodebunnen sist,enn nå med ishetta...

...så at den flid jeg har lagt i stell av hår på alle måter viser at dette har virket på meg...jeg er kjempefornøyd med å ha såpass hår igjen...en del mer enn normalt har jeg mistet,ingen tvil om det,men jeg hadde litt å ta av,heldigvis...

...samtidig ser jeg at det er allerede nytt hår på gang og slik var det sist også da jeg tok håret...det begynte fort å gro igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar