onsdag 6. mars 2013

Ny uke og cellegift nr 3...

Mandag 4.3.12 ...ny uke,nye munligheter og dem kan det bli mange av...nå skal jeg bare ta blodprøve før annenhver cellegiftkur,og den friheten skal jeg merke tenker jeg...det var et forslag fra sykepleieren min til legen min på forrige kontrolltime siden jeg har såpass stabile blodverdier nå...hun vet hvor lite jeg like de ekstrarundene der forut for hver cellegift...

...jeg skulle tatt blodprøver denne mandagen men fant ikke blodprøveskjemaet så jeg ringte inn på fredag før helga og spurte om ikke sykepleieren kunne gjøre klart et nytt skjema,så fikk jeg heller komme tidligere og ta dem på ø-hjelp der og så vente på cellegift-timen,den hadde jeg ikke før 10.30 i dag,så det passa jo fint...

Tirsdag 5.3.2013...jeg var inne til blodprøve 9.15,så det var jo ikke verst og blodprøvene var klare 10.00,resultatet på hemoglobinen var 10,8...ikke verst og fullstendig godkjent...den gode begrunnelsen for blodprøver annenhver uke...skulle jeg bli ustabil eller dårlig av andre grunner blir det endring igjen,men fryd og glede,så lenge det varer...juhuuu...

...siden jeg var tidlig ferdig med blodprøvene på SUS og traff på sykepleieren min i resepsjonen spurte jeg om jeg ikke bare kunne få hoppe opp i køya mi hvis den likevel stod klar og jeg hadde ei god stund å vente,joda...bare hopp oppi,du klarer jo deg sjøl du... :)

...jeg ankom poliklinikken klokka 9 i dag og dro hjem klokka 14.55...lang dag på jobb spør du meg...men med strikketøy,lue nr 2 på ei uke,som ble ferdig der i senga,litt slumring og litt kjadring med en felles bekjent som også var der til samme formål gikk tida ganske så fort...
...og da jeg skulle pakke strikketøyet fant jeg papirene jeg fikk forrige uke...blodprøveskjemaet,timeoppsettet,kopier av diverse blodprøver mm,hvor det lå...???!!!...inni mønsterheftet...jaja,får si som farmora mi alltid sa: alt som ikke er stjålet eller brent kommer for en dag...og det er sant...ingen tvil...
...får ikke frem den rette fargen...den skal være mørk lilla egentlig med skinn i...
...på vei hjem måtte jeg innom apotek,men valgte Jærhagen sitt,for sykehuset sitt er sååå tregt,og da fikk jeg levert bunadsbeltet til eldstedattera mi som skulle tas inn og få pussa stølene med det samme...hun kommer på lørdag igjen for å få prøvt bunaden...det blir spennende...

...jeg handlet også litt mat mm,en ny rosebukett,blomster(ranunkler og en til jeg ikke husker navnet på) til å ha i vinduskarmer og bord siden tulipanene jeg hadde kjøpt i potte var blomstret  av...synes det er så kos med planter med blomster på også i denne vårtida...

...jeg var hjemme til klokka var 16...grøt til middag på meg og ungene,så var jeg klar for middagskvil...

...pappa og Småfrøkna dro bort på Jærhagen da jeg sto opp fordi hun trengte ny synstest og ville ha briller også...bare linser som hun fikk sist var ikke nok for henne,og synstesten viste at synet var blitt dårligere på under et år...

...så nå blir det ny styrke på linser og briller,så får vi håpe hun blir fornøyd og får dekket alle behov...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar