mandag 4. november 2013

Halloween,kostyme og knask...

Onsdag 30.10.2013 ...på søndag (27.10) var vi på kinarestauranten i sentrum av Klepp på søndagsbuffet for å feire 30-årsdagen til min eldste datter...tenk,hun er 30 år allerede(1.11.83),årene går fort,gitt...
...hun og en venninne kom hit til Stavanger på lørdag for å feire dagen med mange gamle venner på byen...det hadde visst vært tjo og hei,og tennene i tapeten...hun var litt hes,kan ikke forstå hva det kan komme av...(men senere viste det seg å være starten på hovne lymfer i hals og infeksjon på stemmebånd)...

...for dere som lurer: hver natt og hver middagskvil jeg har hatt med den nye hotel-puta mi har vært som en drøm(bortsett fra hvis jeg har velta meg over på ryggen i løpet av natta)...det er ganske så fantastisk å få lov til å våkne uten hode-og nakkesmerter...rein luksus...tenk på det dere,som står opp frisk og rask hver dag...
...fra nå av skal jeg ta med puta mi hver gang jeg blir innlagt på sykehuset...putene de har på 1k(og sikkert sykehuset,generelt) er bare sorgen,skulle vært bytta ut for lenge siden...jeg kommenterte det for øvrig en gang jeg var innlagt og da fikk jeg til svar at de engang hadde fått nye puter på avdelingen(gitt av en eller annen,husker ikke)...

...men når en pasient blir skrevet ut blir alt sengetøy sendt til vaskeriet og da så de aldri de nye,gode putene igjen...hva med merking av avdelingens sengetøy...???...men det går vel så fort unna på vaskeriet at de har vel ikke tid til å spore opp avdelingens nye puter...

...synd,de var jo til kreftpasientene da...

Onsdag 30.11.2013...i kveld har jeg og Småfrøkna vært og kjøpt rekvisitter til å lage kostyme til å gå på Halloveen...det er første gang hun får lov til å være med å være med på dette sirkuset...kirka vår har også et stort opplegg som kalles Hallovenn som er for unger opp til 12 år,så de foregående årene har vi vært med på det...

...hun brukte resten av kvelden til å klargjøre kostymet med litt falskt blod osv og gleder seg myyye til i mårra...Broremann skal være med i "fiskebua" på Hallovenn i kirka...lønna var å forsyne seg av snopet som måtte være igjen...og ei gul,kul t-skjorte...

Torsdag 31.10.2013 ...i dag måtte cheerleedinga droppes hvis hun skulle rekke over alt...jeg kjørte henne i dag fordi jeg skulle innom garnbutikken men hun var på ridninga(rett ved)...må kjøpe garn som matcher den nye vinterjakken min...lilla og turkis...
...må fortelle en morsomhet ang garnkjøpet...mens Småfrøkna fremdeles hadde ridning begynte jeg å legge opp masker mens jeg så på dem...da hun var ferdig kjørte vi hjem og lessa av varer ting og tang mens hun skiftet til treningstøy...

...da jeg skulle kjøre henne opp til skolen pga tidsmangel hørte vi plutselig en rar lyd fra bilen og måtte stoppe og se hva dette var for noe...der hang 1 stykk rundpinne fast ved bakdøra og vi så garnet hele veien etter oss i mørket...

...jeg røsket av pinnen og kjørte henne dit jeg skulle slippe henne av,kjørte hjem og hentet mannen min og snudde nesa samme veien som vi kom...i lys fra billyktene så jeg plutselig garnet og hoppet av og fisket opp garnet og begynte å nøste opp...heldigvis at det var mørkt...

...jeg nøstet hele tiden mens jeg gikk i lyset fra billyktene fra bilen vår...følte meg ikke helt lur...heldigvis var det oppholdsvær så garnet var like tørt og rent...jeg nøstet til jeg kom til slutten av garnet...det skulle vært 50 gr garn og det jeg hadde nøstet opp var 38 gr og resten var nok på strikkepinnen...jaja...heldig med den(og godt at det ikke kom noen gående...hihi...)
...slik så nøstet ut da vi kom hjem...et par rusk i,ellers var det ok og trenger ikke nøstes om igjen...

...etter treninga hennes bar det rett til klassevenninna for å kle seg ut...her ser dere resultatet...tror jeg hadde gitt fra meg knasket her ja,uten noe krangling...
...de var enige i forslaget mitt om å bare gå to sammen isteden for en hel gjeng,da ble det mye mer snop på hver og det innså de etterhvert...vi var enig om at hun skulle være hjemme til 21.30 og det var hun,med ei bøtte full av snop...heldige med været var de også...

Lørdag 2.11.2013 ...i dag måtte jeg og Småfrøkna en tur på dyrebutikken for å kjøpe ny "vinterdress" til Felix og hente navnebrikka som var feil...hadde oss en liten tur innom B-Young...sukk så mye fine kjoler de hadde fått inn...mor og datter hadde samme smak...

...litt mat og nye strømpebukser til Småfrøkna som skulle på fest måtte vi også kjøpe...i kveld skal hun bruke den nye kjolen vi kjøpte i Tyrkia,pink og svartstripete klisterkjole...hun hadde fått mange rosende kommentarer om den,så det var ei blid jente som kom hjem...

Søndag 3.11.2013 ...godt å sove litt uten å måtte stå opp til vekkerklokka...desverre hadde jeg tippa over på ryggen og var passe stiv i nakken,så starten på dagen var ikke den helt store...og formen var heller dårlig resten av dagen...

...det var bare å stå opp,spise,ligge på sofaen ei stund og så gå å legge seg igjen i senga, og sove noen timer til...da begynte det å komme seg etter hvert...jaja,uka var til endes,så får vi håpe at den nye begynner bedre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar