onsdag 7. mai 2014

Sommervær og konfirmasjon...

Onsdag 30.4.2014 ...ja,da er vi på stormende skritt på vei inn i mai...utrolig hvor fort tida går...vi har hatt mange flotte dager med sol og temperaturer over 20 gr,med topp på 25,9 som vi har registrert,da blir det nedtur å våkne til 5,7 gr kl 6.30...

...da jeg var hos onkologen sist avtalte vi at jeg skulle ta nye bilder og konsultasjon om 5-6 uker...siden den tiden var ute for en god stund siden ringte jeg til sykehuset i går for å høre om jeg var satt opp på noe...

...neida,verken bilder eller ny time var satt opp...han hadde rett og slett glemt det da jeg var der sist...så spørs det da hvor mange uker jeg må vente for først å få tatt MR og CT,og så ny time hos onkologen...jaggu skal man være frisk for å være syk...hvor lang tid hadde det gått hvis jeg ikke hadde etterlyst saker og ting,tro...

...spa-et vårt har i alle fall blitt godt brukt,både tidlig og sent...men foreløpig frister det mest når det er sol og en noenlunde levelig temperatur ute...


...i dag er første dagen til Småfrøkna på ny fysio,som har samarbeidsavtale med kommunen og koster en tredjedel av det vi har betalt på den andre plassen og de gjorde en like god jobb med henne og det er bare et par minutt i bil fra oss...

Fredag 2.5.2014 ...vi har hatt fantastiske dager med sol nesten hver dag heele uka,men litt nordavind...da er det greit å ha mange lune kroker på terrassen...

...Småfrøkna hadde en venninne på overnatting fra torsdag til lørdag...ingen tvil om at de har kost seg...de har fri fra skolen så de har hatt hele dagen å kost seg på ...Broremann sykla sjøl til frisøren i dag for å få av seg litt ragg,det trengs før vi skal i konfirmasjon...

...jeg har begynt å finne frem bunader til damene og dresser til herrene for å sørge for at alt blir klart til søndag...Småfrøkna er ikke helt fornøyd med årets utgave av bunaden på Spar-Kjøp,men ville ikke gå i sommerkjole i konfirmasjon,så da var det bare å kjøpe...ferdig med det...
...etter en god del problemer med resepter med mer begynner jeg å bli ajour på det området...men da jeg hentet en medisin i går ser jeg nå i dag at det står 1 tablett x 4,istedenfor 2 tabletter x 4,så her må man følge med...

...Broremann skal til frisøren i dag,men han syklet selv...greit når de begynner å bli sååå store...men veien er ikke så lang heller...herlig å få av litt av det tjukke ragget...gutten var ikke fornøyd,men det var mora...

Lørdag 3.5.2014 ...i dag er det Småfrøkna som skal til frisøren,10.45...jeg kjørte henne ned og tok en tur på Co-op imens,og fikk kjøpt litt mer uteblomster og 1 inneblomst...afrikansk orkide eller noe sånt...da jeg henta henne spurte jeg om de hadde tid til å dra over hodet mitt med maskina,det kunne de heldigvis...

...hjem igjen og gjøre klar siste rest i klesveien til konfirmasjonen i mårra...det er litt arbeid med 2 bunader,dress-skjorter og finne alle sko,søljer mm...men det ble noen timer til å slappe av også...de kjempeflotte dagene med sol fra mårra til kveld er nå over,men det ble da litt sol i dag...

Søndag 4.5.2014 ...jepp...da er det søndag og vi skal i konfirmasjon til vårt fadderbarn,Henriette...vi har dessverre,får jeg nesten si,fått invitasjon til 2 konfirmasjoner samtidig...begge er vi faddere til,men en er i familien,en er ikke...så vi bestemte oss for å gå til den i familien...

...den ene startet klokka 13 og den andre klokka 14...det endte opp med at vi klarte å komme oss avgårde til klokka 12.30,så vi kom til den første konfirmanten klokka 13,så vi fikk gratulert og hilst på konfirmanten med familie,levert gave og ble fotografert sammen med konfirmanten...

...kjempekos å få tid til å stikke innom dem,så har vi i allefall vært der,før vi dro videre til neste konfirmasjon...været er for så vidt greit i dag også med sol og litt vind...perfekt konfirmasjonsvær...det ble noen koselige timer,med mye god mat og gode kaker...

...med 0,5 cm brede kakestykker(i ytterkant),fikk jeg også smakt meg gjennom alle kakene...mmmm...bordet var nydelig dekket og jeg tror alle koste seg...

...kjente da vi kom hjem på kvelden at det var godt å få av seg den tunge bunaden...jeg får jo vondt både her og der på skjelettet og jeg kjente at jeg ble litt mer ustødig med den tunge lasten,men det gikk bra...jeg holdt ut...

Mandag 5.5.2014 ...ny uke og nye muligheter...jeg er sikker på at plutselig er dagen for avreise til Syden der...jeg og småtrolla skal til Tyrkia,hotellet heter Pegasos world,ligger i Side og har et vanvittig vannsklie-anlegg...jeg tror ikke vi skal kjede oss...

...vi skal reise en stund etter skoleslutt,skal være der i 2 uker og gleder oss veeeeldig...juhuuu...

...jeg var på fysio i går og fikk mye skryt for god fremgang og det er jeg enig i...det er ei helt anna dame som møter opp i treningssalen nå enn for noen måneder siden...heldigvis....det er en fryd at det går fremover...trallallaala...

Tirsdag 6.5.2014 ...i dag er det Småfrøkna sin tur til fysio etter skoletid...det er godt å få hjelp til henne også,hun sliter litt med føtter/ankler,knær og korsrygg...men det var ikke uvanlig at jenter i den alderen fikk dette...det var visst svært vanlig...

2 kommentarer:

  1. Hei, leser bloggen din fra tid til annen. Kom over den tilfeldig ant. gjennom en avisartikkel.. Har i grunnen ikke mye jeg skulle ha sagt annet enn at jeg ser opp til deg du hele og virkelige menneske. Klem fra Liv

    SvarSlett
  2. Hei, jeg fikk tips om bloggen din av en venninne. Jeg er selv nydiagnostisert med nevroendokrin kreft, med antatt opphav i mage eller tarm, og med massiv spredning til leveren. Denne krefttypen er både sjelden og svært aggressiv, og jeg er så uheldig å bo langt fra nærmeste sykehus med erfaring med denne typen kreft. Så nå tråler jeg internett etter bloggere som står på krava og sørger for at de får den behandlingen de har krav på, slik at jeg kan lære meg hvordan jeg skal navigere gjennom det virrvaret som er krefthelsevesenet i Norge. Og nå har jeg altså funnet din blogg, så her er det bare å gå i gang og lese. :-)

    SvarSlett