onsdag 30. desember 2009

Kun ny del.19.-31.12.2009!

Lørdag 19.12.2009. Hurraaaa!! Det snør,det snør,tiddelibom!! Vi står opp og snøen laver ned ute...fantastisk!! Skal vi virkelig få hvit jul i år???? Ungene vil ut i snøen med det samme de har spist frokost!

Klokken er 16.30,jeg er på vei i snøkavet til Stavanger for røntgen og MR av venstre skulder som jeg har hatt sterke symptomer på forkalkning i snart ett år. Har stått i kø ei stund for å komme inn..

Er ikke så sikker på at jeg er villig til operasjon av skuldra lenger,om det blir bekrefta forkalkning. Den har blitt mye bedre i løpet av høsten etter fysikalsk behandling en gang i uken og av at jeg har trent tre ganger i uken med Aktiv på dagtid. Både bevegelighet og styrke har
blitt mye bedre enn det var da jeg startet opp.

Det blir en skikkelig tøff snøstormtur innover..det går passe seint på motorveien..tung,våt snø...men denne frøkna liker å kjøre i snøstorm,så det gjør ingen ting...hihi..

Akkurat i det jeg kommer inn døra hjemme ringer min eldste sønn og sier at han er klar for henting...??? Ser ut vinduet og på veien,begynner å bli ufremkommelig...jaja,har jo lovet ham å komme og hente ham,alle julegavene,gitaren og bagasjen..

Avgårde igjen...snøværet blir tettere og tettere,ser nesten ikke en meter foran bilen,dårlig med brøyting er det også...skal til Sandnes denne gangen..vanligvis 10 minutts kjøretur,nå trenger jeg 30 minutt før jeg endelig finner kaia båten ligger på..er sikkert 30 cm laussnø på plassen jeg kjører inn på..får håpe jeg kommer ut igjen..

Etter en stund er vi på vei hjem igjen..men 5 minutt hjemmefra står det en buss på tvers og stenger hele veien,midt i bakken...snøen laver ned og buss-sjåføren er ganske fortvilt stakkar..etter å ha prøvd å hjelpe ham slik at han kan rette opp bussen litt er vi både våte og kalde,nå skal det bli godt å komme seg hjem til den varme stua...brrrr...

Søndag 20.12.2009. Vi står opp til en ny snødag,men den er så våt...kjenner det godt på kroppen om nettene for tiden..verker i alle ledd..våkner jeg med ett kne eller en albu bøyd så klarer jeg nesten ikke å rette det ut..kan nesten ikke beskrive hvor vondt det er..

Et annet problem er at jeg våkner flere ganger hver natt og sengetøy,håret og meg selv er gjennomvått av svette...opp og tørke seg,skifte på senga eller nødløsning med badehåndkle under meg,så blir det full sengeskift og tørk av dyner og puter dagen derpå...blir så lei!!!

Søndag 20.12.2009-31.12.2009. Søndagens juleselskap ble avlyst pga snøkaos og ufremkommelige veier. Juleaftensgjestene kom seg heldigvis til oss! Jula har vært en smule stress for meg,24. og 25.,men etter den tid har det vært masse ut i snø og kulde. Ungene har gått på ski de fikk til jul,vi voksne på beina..

Klarte selvfølgelig å nesten tryne på glatta etter treninga den 27.12,men holdt meg på beina. Men i stedenfor å tryne fikk jeg da selvfølgelig ett saftig rykk bak i ribbeina; legebesøk neste dag: Kraftig muskelstrekk eller brist/brudd i ribbein..akkja,det var den treninga resten av året.. og jammen godt jeg har mitt eget,private medisinskap...måtte ty til litt der ja..

31.12.2009: Nyttårsaften!! Nå sitter vi klar hele familien og skal avgårde i nyttårsselskap til mannen sitt søskenbarn. Alle er ferdig pyntet og jeg klarte faktisk dusj og påkledning uten hetetokter!!! Til slutt,nå før vi dra, vil jeg bare benytte anledningen til å takke alle mine lesere for året som er gått og ønske dere en god nyttårsaften! Vær forsiktig i kveld!!

4 kommentarer:

  1. Håper 2010 blir et fint år for deg og familien din, og at legevitenskapen finner noe som gjør at du kan feire jul og nyttår i mange år fremover!!

    SvarSlett
  2. Takk for det!! Jeg lever jo hele tiden i håpet om at jo lenger jeg lever,jo lenger kommer de i vitenskapen!! Så lenge det er liv,er det håp!!!
    Nyttårsklem fra Synni.

    SvarSlett
  3. hei
    Lenge siden du har blogget nå.. Håper det går bra med deg:-)

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  4. Til Heidi.. Hmmm,tror nok du må åpne 2010. Skrev seinest nå på søndag...

    SvarSlett