tirsdag 4. mai 2010

Dagene som gikk fra meg..

26.4-4.5.2010. Jæææælp...hvor ble dagene av denne gangen da..utrolig hvor fort dagene går når man driver med noe kjekt...??!! Doble treningstimer hver dag i uka som gikk. På tirsdag hadde småfrøkna vennegruppe hjemme. På torsdag reiste mannen min offshore og ungene har vært på sine vanlige fritidsaktiviteter.

Fredag 30.5.2010 Min fysioterapeut har ingen ting å utsette på mitt treningsopplegg..avtalen vår er at det som er bra for meg,det gjør jeg...jeg skal lytte til kroppen,holde meg under smertegrensen..gjør jeg det er det ikke noe problem..Min gevinst av treningen stor.

Jeg er mye trettere en dag jeg ikke har trent enn de dagene jeg trener. Og ikke minst: det gir meg en så stor livskvalitet at jeg gjør det med glede. Trening er ikke et ork for meg,det er noe jeg gjør med lyst og glede!!! Samtidig er det veldig viktig for meg å bygge opp et godt muskelnettverk rundt mitt skjelett som etterhvert vil bli mer og mer ødelagt.

På mandag hadde jeg og småfrøkna en shoppingrunde med det hun trengte på handlelappen: joggesko,støvler,sandaler,kjoler,bukser,blingbling mm.. Begge liker shopping,så de tre skoparene var unnagjort på 10 minutt..det kalles effektivitet!!!

Har sovet godt hver eneste natt...ser ut til at jeg har kommet inn i en god stim på det området...
Mannen min dro som sagt off-shore på torsdag,da hadde han jobet som en gal for å få den nye terrassen ferdig til meg.. Som vanlig kom sola dagen etter at han reiste,med kald nordavind,men på den nye terrassen er det god ly for nettopp den vinden,så vi har kost oss både fredag,lørdag(1.mai),søndag,mandag og tirsdag..deilig,sommerfargen er i boks,hihi...det er bare å komme!! det er plass til flere her!!

På mandag 2.5 var jeg og yngstesønnen på shopping,mens småfrøkna var i bursdag,da var det hans tur. Omtrent samme lista,og alt var unnagjort ganske raskt,her var det typisk mannfolk på handel: e me ikkje ferdige snart...må me gå inn i den butikken og...??..jaja,typisk mannfolk...!!

Klarte faktisk å få klippet ham også på vei hjem...så en liten salong som averterte med gutteklipp for 150 kr,så vi stoppet og spurte om det var ledig. Han hadde egentlig stengt klokka 18,da var klokka 18.30,men vi kunne bare komme inn...det var en hyggelig ung mann fra Kurdistan som drev salongen alene. Han jobbet hver dag (man til lør) fra 9-18,hvilken nordmann hadde gjort det??

Hvis dere har hatt med dere øyene i land som Tyrkia og der omkring så er guttene/mennene alltid fine på håret,så vi tok sjansen..resultatet ble kjempebra,så da har han fått en ny kunde! Han fortalte at mesteparten av pengene han tjente sendte han til familien i Kurdistan. Han fortalte at han holdt seg for seg selv,uten å ta kontakt med andre fra samme land som bodde her,det ble bare bråk,det ville han ikke ha noe av..

Tirsdag 4.5.2010. Sol i dag også...fantastisk å stå opp dag etter dag til sol og fint vær...vi er ikke så bortskjemt med det her på vestlandet..men begynnelsen av mai,frem til 17 mai bruker det veldig ofte å være fint vær...så er det regn i ukesvis,og det kan det ofte være om sommeren også, så slik har vi det her..men fordelen med å bo på vestlandet er at vi har tidlig vår..bjørka er grønn allerede..

Blir ikke trening i dag fordi jeg må på møte kl 10.30 (midt i treningstiden) i dag i forbindelse med turen til Oslo og Holmenkollstafetten,så det blir et lite avbrekk i sola...jeg gleeeeder meg til å dra...blir nok en helg med masse opplevelser og en by i komplett kaos...

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Hei Synni!

    Ikke la slike tåpelige kommentarer ødelegge for deg. Jeg beunderer deg veldig som klarer å trene så mye.Jeg elsker også å trene, men har problemer med å få tiden til å strekke til. Prøver å få til et par ganger i uka, og blir veldig frustrert hvis jeg ikke klarer det. Du har selv merket hvor god effekt trening har for deg, og jeg tviler ikke. Derfor håper jeg du klarer å heve deg over slike folk, men jeg skjønner godt at du blir lei deg. Ønsker deg masse lykke til på Homenkollstafetten - du er knalltøff!
    Klem fra Torill

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett