mandag 10. mai 2010

Holmenkollstafetten 2010

Her er min romvenninne og jeg utenfor slottet,klar til
avgang til Bislett stadion. På bildet til h ligger jeg og hviler på
laurbærene på taket til Operaen.


7.5.2010. Etter to dager på solsenga og pakking til tre(ungene skal til farmor og farfar) er endelig dagen kommet...Holmenkollstafetten,here I come! Etter 8 timer på toget ankom vi Oslo i 19-tiden,støle i både rygg,romper og lår...

Etter en natt som var alt annet enn god for meg som er vant med Tempurmadrass var vi klar for frokost og litt shopping(men det ble ikke mye handel). Været var flott med sol og passe temperatur for et slikt arrangement.

Alle ble samlet foran slottet kl 15.15. Der ble det ble tatt en del bilder og etterpå begynte vi å gå i samlet tropp opp mot Bislett stadion der starten skulle gå i fra. Der gikk vi og kikket på livet før vi som var i etappene lenger oppover skulle gå videre til Majorstua for å ta bussen opp til startstedet for de forskjellige etappene...

MEN,der fikk vi oss en liten overraskelse...det gikk ingen busser oppover,de var innstillt pga stafetten!!!!...da har vi altså fått feil beskjed fra arrangørene 2 dager på rad...de sa nemlig at det gikk buss opp til hver etappe omtrent....

Da hadde vi plutselig dårlig tid,taxiene ville heller ikke kjøre pga stengte veier,så de som måtte ta for seg alle oppoverbakkene til fots,delvis rask gange-løping,det var oss som skulle ha 6.(1330 m),7.(1700 m) og 8. etappe(1800 m),de lå nemlig helt på toppen...

Så etter først å ha kavet oss oppover 6-7 km til fots det raskeste vi kunne for i det hele tatt å rekke fram før veksling,det var oss!(Via stafettløypene) Så en kan vel oppsummere det slik at vi som hadde de øverste etappene har gått marathon..for etter først å ha gått de 6-7 km skulle vi komme oss gjennom våre etapper(totalt 4,8 km) og så et godt stykke nedover igjen før vi kunne hive oss inn i en trikk tilbake til hotellet..så inkludert de kilometerne fra hotell til slottet til Bislett stadion og oppover til 6.,7. og 8. etappe og nedover igjen begynner vi å nærme oss 1.5 mil...gjett om jeg hadde gangsperr og vondt overalt både lørdag og søndag..???!!!

Jepp dere har rett!! Jeg var aldeles ødelagt da jeg stod opp søndag morgen..klarte nesten ikke å komme meg ut av senga...død og pine sier jeg!! Og på toppen av det hele skulle jeg også sitte i 8 timer på toget hjem igjen... Det var okking og sukking hver gang jeg måtte reise meg,for det gjorde vondt over alt...mildt sagt...hmm,godt det er ett år til neste gang sier nå jeg...

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med deltagelesen. Jeg vet ikke hvem som arrangerer Holmenkolstafetten, men det høres ut som det manglet litt på logistikken. Enten går det busser eller ikke. Jeg tror jeg hadde blitt litt forbanna. God bedring forresten.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med en utrolig flott innsats!
    Blir ikke mindre imponert av deg når jeg hører hvor strabasiøst det ble. Må være en glipp et sted, men får inderlig håpe dere klaget slik at det blir bedre til neste år!
    Håpe du kommer deg snart, klem fra kreftsykepleieren.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med enda en kjempeprestasjon!
    Du er en inspirasjon for alle, både kreftpasienter og friske!
    Ditt gode humør og optimisme gir meg,som pårørende,nytt håp hver gang jeg leser bloggen din! Tusen takk!!!

    SvarSlett
  4. Takk for positive ord,alle 3!! Ja,nok en gang må jeg si at jeg håper å vise at livet er ikke slutt før det ER slutt!! Livskvaliteten er viktig,den håper jeg skal gi meg mange år ekstra! Så alle dere som lurer på om dere orker,så er det bare en ting å si: Sett i gang med trening!! Da har dere i allefall prøvt...og jeg tror nok at dere finner ut at dette går bra..og..det er ikke farlig å presse kroppen litt,den tåler det..dere vil finne ut at trening gir mange positive "bivirkninger":Mindre behov for smertestillende,bedre humør og overskudd.. Prøv!! Det anbefales! Og til dere som er pårørende:prøv å oppfordre din kone,mann,bli gjerne med selv,hvis du ikke trener.. Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Kjære Synni.
    Ønsker deg og dine en flott 17. mai.
    Håper du har kommet deg etter Holmenkollstafetten. Er som alltid imponert over den styrke og vilje du utviser.
    Sender gode tanker til deg og dine!
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  6. hei er innom og ser etter deg titt og ofte..håper at det er bare at du har det for travlet med alt som du har og gjør og det er ikke lite.!!!! ønsker deg alt godt og håper på en lyd fra deg snart..klem fra mia

    SvarSlett