lørdag 9. oktober 2010

Laurdag er laugardag...

Lørdag 9.10.10 Klokka er 9.50...kanskje på tide å stå opp...det er kanskje en hund som må ut og tisse....????...DET må iallefall jeg!!!...sola skinner i dag også..hva er problemet da....??...opp og hopp..keep smiling...hva gæli skal jeg finne på i dag da...??

Etter å ha sluppet diverse dyr ut og inn er det tid for en rolig morgenstund med pc-en på fanget og Gismo på barmen(marsvinet altså...)..han får sin vanlige frokost,for tida agurk,mens jeg pløyer aviser,mail osv...agurkbiten serveres selvfølgelig mellom to av mine fingre,samtidig som jeg ser på pc-en...går stort sett greit..men det hender han bommer og tar en jafs i fingern så blodet siler...jaja...hva gjør(lider) man ikke for dyra man elsker..hihi..(noen som snakket om stivkrampesprøyte..???...går stort sett godt..med 4 dyr i huset nytter det ikke å være kresen...)

Etter en rolig morgenstund begynner jeg å lure på hva jeg  skal ta meg til i dag...sette meg ut i sola..rydde litt...støvsuge litt...vaske badet...?????.. Det blir til at jeg begynner å tørke støv og vaske på badet...etter at jeg er ferdig er jeg klar for en dusj...samtidig får jeg skrubba dusjen på innsida...praktisk,ikke sant...????...to fluer i en smekk...

I 14-tida begynner jeg å lure på om jeg skal ta meg en liten shoppingrunde på M44,kjøpesenteret på Bryne...etter å ha kledd meg og stæsja meg er jeg klar og kommer dit 15.00..16.20 er jeg på vei ut igjen...jeg er på jakt etter friske farger(jeg er vinter)..men det er absolutt ikke min høst i år....tristtristtrist heter fargene over hele linja...i år er det jo jordfarger som  skal være det store...akkja...det ble en billig runde gitt....

Etter at jeg kom hjem dro jeg fram støvsugern og jakta på hybelkaniner(blir litt av 4 firbente og noen tobente..),støv og rydda frem til nyhetene 18.30.. det er kanskje på tide å lage meg litt middag...kyllingfilet,ris,grønnsaker og søt chilisaus..mmmm....ikke ofte jeg lager sånn knask bare til meg selv...talglys og t-lys tennes,det er på tide med litt kveldskos...

Til Skal vi danse unnet jeg meg en pose Cashew og et glass Baileys...slankekur eller ikke(men det blir jo grøsselig mange kalorier da...hmmm...huff...)...det er jo kos og sååååå godt...heldigvis(!)..
..slutt på den tida da det ikke smakte i hele tatt....DA følte jeg meg syk da!!!!...at lysten er tilbake må vel være et tegn på at jeg er frisk det da....eller..hm....hihi...

Jeg har alltid sagt at når jeg blir gammel skal jeg sitte på gamlehjemmet og gynge i gyngestolen min og drikke Baileys og spise sjokolade(jeg er like glad i begge deler...) hver dag...alt det jeg ikke kan/kunne gjøre i mine yngre dager...for når jeg blir gammel gjør det ikke noe om jeg blir tjukk...men nå ser det ut til at det blir dårlig med de fremtidsutsiktene...jaja...

Jaddaaaa!...det gikk som jeg håpa i Skal vi danse...nå er det slutt for i dag...kvelden er over for min del...boka og senga roper....siste kosestund med Gismo; litt nattmat og kos før leggetid setter han pris på...kattene ut..(det er fint vær)...Yezzy på soverommet sitt; do..og han er så veloppdragen at så lenge Herskapet går inn og ut i nettoen er det ikke håp om at natta er slutt,men når det begynner å bli noen filler på de som kommer rennende og forstyrrer skjønnhetssøvnen hans begynner halen å gå som en tornado og han skjønner at det er det håp om å få trekke litt frisk luft...fniis..god natt,folkens...

2 kommentarer:

  1. Nå ble jeg skuffa, jeg trodde hybelkaninene kunne fått et noe lengre liv. Jeg har alltid sagt at når jeg blir gammel skal jeg kjøpe meg en Porsche og råkjøre uten sertifikat, men det ser ut til at det blir dårlig med de fremtidsutsiktene for jeg har ikke råd til en slik bil lenger..jaja...kanskje jeg har råd til Baileys og sjokolade. Ha en god søndag.

    SvarSlett
  2. Beklager Bestemor....men de hybelkaninene har ligget lenge nå og jeg fant ut at jeg ikke klarte å sitte å se på dem lenger....og du kan være sikker på at hadde jeg IKKE tatt dem så hadde det plutselig sagt ding dong på døren og besøk ramlet inn...ikke kjekt da...hihi..det var jo en stilig drøm til alderdommen du har da...du får hive inn en lotto-kupong så skal du se det blir en Porsche på deg.. God søndag til deg også..

    SvarSlett