tirsdag 12. oktober 2010

Svømmehall og ærend...

Tirsdag 12.10.10 Noen som snakket om å ta ned termodyne..??? Nei....drøyer det litt tror jeg...svetta som nøkken i natt igjen...fine saltrender på lakenet og store våte flekker...og klam kropp...kjekt å våkne slik,gitt..trenger jo ikke vaske håret engang..det ser jo nyvaska ut...like vått iallefall...hihi...

I dag har jeg lovet ungene en tur i svømmehallen..kjekt å ha noe å gjøre..vi troppa opp til høstferieåpen svømmehall klokka 12 og trodde det skulle bli fullt...den gang ei...ikke mye folk der,neid...rett og slett god plass til å svømme mine 50 lengder =1250 meter..gjorde godt å få rista løs litt på gangsperren fra treninga i går...etter mine treningsrunder ble det kos,lått og løye i vannet sammen med ungene..

Etterpå gjorde vi unna noen ærend på senteret vårt,bl a å hente medisiner og billetter...i år som to år før skal jeg på Carolas julekonsert...det er bare helt fantastisk...er du ikke i julestemning fra før blir du det etterpå..garantert..utrolig vakkert...nå er jo jeg Carolafan også da,men..

Den andre konserten er Oslo Gospel Kor sin julekonsert...den har jeg ikke vært på før,men de er jo utrolig flinke de også...jeg har kjøpt to billetter på hver konsert så får jeg se hvem som blir med..det er 11. og 18. desember,begge lørdager...gleder meg allerede!!!!!!! :)

Etter at vi var ferdig på senteret måtte vi en tur innom McDonalds og ha hver sin McFlurry i det fine været...med Daim,dobbel dose...mmmmmm..glad i is og Daim og ikke prøvt det???...kan anbefales...etterpå dro vi til vår jallafrisør(fyda,men han er fra Tyrkia) for å gjøre broremann fin på håret...han ble kjempefin!!..og det koster bare 150 kr for barneklipp!!

Etterpå dro jeg og småfrøkna en tur innom Spar-Kjøp mens broremann ville sitte i bilen og vente og lese i Donald,han haaater å gå i klesbutikker...det ble litt tid å vente..men så ble det jo noe på ham også da..småfrøkna maste om både ditt og datt og ble sur da svaret ikke alltid var ja...

Kjenner at jeg er litt sliten i dag...småfrøkna er en smule kranglete for tida...ikke populært at pappa skulle stå ei uke lenger heller...og er det ikke det ene som er galt så er det noe annet...akkja..ikke alltid like lett...og jeg får veeldig dårlig samvittighet hvis jeg kjefter fordi jeg vet at en dag er jeg ikke her lenger og er det en kjeftete mamma hun skal minnes da???!!!!...vet jo at det er helt feil å tenke slik...oppdragelse må de jo ha uansett..men vanskelig er det...

Ungene ble sendt i seng før 21 i dag..kjente at jeg trengte litt ro selv før leggetid..men kvelden slutta jo selvfølgelig med at småfrøkna hylte for både det ene og andre..sukk....nå er det snart senga for meg også..må bare legge på nytt tøy på senga først..jaja...ingen kan si at jeg skifter for sjelden på senga...den fordelen har jeg iallefall....

3 kommentarer:

  1. Uff. Er ikke greit med alt styret om natta sikkert. Håper du får sovet godt selv om du blir så innmari varm. Søvn er jammen viktig for hvordan man fungerer.

    Og når det gjelder oppdragelse, så er du bare et menneske. Ingen er perfekte, og du vet innerst inne at ungene dine ikke vil at du skal si ja til alt, selv om det sikkert føles dumt der og da. Uff, den tror jeg alle kjenner på...

    Sender masse klemmer til deg. Du er ei utrolig flott dame som jeg virkelig respekterer. Tenk for en viljestyrke du har. Du er sta, du er bestemt, en flott mamma, du trener for å holde deg i form. Du ser rett og slett mulighetene i stedet for begrensningene. Og det beundrer jeg veldig.

    Hilsen Lene

    SvarSlett
  2. Du er mamma du Synni, og mammaer "kjefter" på sine barn om vi har en diagnose eller ei:)huff, nå høres det vel ut som jeg går rundt oppi grisgrendte nordlands strøk og kjefter på mine barn støtt og stadig men jeg kan berolige deg med at det gjør jeg ikke, kanskje irettesettelse høres bedre ut;)
    som mamma til fem barn vet jeg at dagene stort sett går på skinner, andre dager igjen gjør ikke det!tror jammen vi er like normale alikevel.

    Jeg vil dele gårdagens go`latter med deg. Etter kveldsstell av jente på fire år lurte jeg på hvor trusen var blitt av. Jammen, mamma den er jo i OPPVASKMASKINEN.....nå raser kanskje tankene mine fortere enn godt er for jeg så for meg trusen i oppvaskmaskinen:)og hun mente vaskemaskinen.

    Nå har jeg tenkt på deg mange ganger siden jeg kom over bloggen din.I forbindelse med yrkesvalg opptar smerter meg-helst fravær av smerter-men iallefall minst mulig. Jeg ser du beskriver smerter, trolig relatert til metastaser? i den forbindelse lurer jeg hva du har av smertlindring?

    nordlandspia-burde vel vært nordlandskjerring da eg nesten er like UNG som deg....

    SvarSlett
  3. Hei Lene! Jeg måtte le og si at du traff akkurat på en blink i i flere av dine beskrivelser av meg selv...hmmm...jaja.. Neida,jeg vet jo at retningslinjer må være der enten det er sånn eller sånn..men mange ganger har jeg rett og slett lyst til å sette meg ned og grine i sånne situasjoner..ikke lett..Takk for gode ord., Mange klemmer tilbake.

    Hei Nordlandspia.. Ja,de små kan få sagt det...hihi.. Jo...mine smerter er relatert til metastaser..hovedmedisinen min er Oxy-contin.40-60-60mg. Jeg tar også Prednisolon om kvelden pga smerter spesielt på natten..står også på Paracet 1g x4. (stor forskjell på de med og uten) Hadde kuttet ut Paracet for å se om det hjalp på svettingen(de har jo det som bivirkning,men det hjalp ikke) men fikk beskjed om å prøve dem igjen og det var nok til at det meste forsvant..har også fått palliativ stråling mot smertefull korsrygg,pga metastaser,8 Gy,men den måtte gjentas før den hadde full effekt. Forstod ikke helt den siste setningen din??? Klem fra meg.

    SvarSlett