søndag 19. desember 2010

Julegavebesøk og konsert...

Lørdag 18.12.10 Var så dum at jeg la meg på venstre sida i ett-tida i natt...skulle IKKE gjort det...det er den vonde sida og når jeg våkner 9.30 har jeg gørrvondt i hofta og klarer nesten ikke å kreke meg ut av senga..og vet at dette vil henge i langt utover dagen...akkja...at jeg aldri lærer!!

Jaja...en rolig start på dagen med frokost og pc..ungene er allerede ferdig kledd,de har stått opp før meg..etter frokost prøver jeg å stelle meg..men svetten siler som vanlig,så her er det bare å skifte klær og gjøre jobben om igjen..

Vi får julegavebesøk av storesøster og mannen hennes i dag,vi gleder oss alle tre...ungene synes jo det er såå kjekt med litt påfyll under treet og så er det lenge siden de har sett dem...vi koser oss med julegrøt og julekaker før de må videre på sin ferd..kjempekos med besøk..

Etter at besøket er gått er det på tide med en kvil,for jeg skal på konsert i kveld klokka 21..,en kompis av Storebror skal sitte barnevakt,tenk det; en 20-åring som sier ja til å sitte barnevakt på en lørdagskveld i stedet for å feste...!!..snill gutt!!...

...denne gangen er det Oslo Gospel Choir som står for tur..det er fullt hus og fantastisk sang både av solistene og koret...vi er to damer som begge er like begesitret for det vi hører og deltar i allsangen..det er første gang jeg opplever dette koret live...de har ikke vært i Stavanger på fem år..men cd-ene deres har jeg spillt i alle år..og de avslutter selvfølgelig med en fantastisk versjon av O helga natt..

...julestemningen blir om mulig enda bedre etter en sånn opplevelse...mange flere burde ta seg tid til dette i adventstida...kanskje bytte ut et julebord eller to...???..,ting som egentlig bare er et pes til syvende og sist,med en rolig juleopplevelse i stedet...noe å tenke på til neste år...???..men det er fremdeles flere konserter i vente før jul hvis du skulle få lyst..bare se i avisa...

Jeg er hjemme 23.15...mens vi ventet på å komme oss ut av en kaotisk parkeringshall og på veien hjem får vi god tid til en god prat..den tror jeg var gjensidig..en kjempekos person å ha med seg på konsert...takk skal du ha M...

Kvelden er over for min del,etter å ha sørga for dyra kryper jeg til køys...i morgen er det juleselskap...

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Leser bloggen din, og synes den er kjempefin, og at du skriver kjempebra. Har selv blogg og lurte på om jeg kunne bruke deler av/hele innlegget i et innlegg jeg skal skrive om kreft.

    SvarSlett
  2. Hei Kaja! Takk for ros om bloggen..hvilket innlegg er det du snakker om? Hva heter bloggen din og i hvilken sammenheng vil du bruke din forespørsmål? Bare sånn litt info. :) Synni

    SvarSlett