torsdag 23. desember 2010

Siste skoledag! Jippi!! Ingen lekser og vekkerklokke!!

Onsdag 22.12.10 Siste gang med vekkerklokka på leeenge...ahhh...skal bli deilig...opp og hopp..kuldegradene er mange ute,ungene kler seg godt før de går...julekos med kaker og brus på skolen i dag...de gleder seg..

Jeg var på sykehuset til time klokka 10.30..hadde satt av gubben på nærmeste kjøpesenter mens jeg skulle på sykehuset og så skulle vi ta runden etterpå sammen...skulle egentlig ha legetime først,så Zometa etterpå...men da jeg satt og tenkte og ventet begynte jeg å lure på om det var noe svar jeg ikke hadde fått??

Resultatet på mitt spørsmål til meg selv ble at jeg hadde jo fått svar på MR,da har hun vel ikke noe nytt til meg,det som jeg skulle spørre om kunne jeg ta på stua samtidig som jeg fikk Zometaen...har ikke tid til å sitte her halve dagen!!!!

Sykepleieren min kom ut og jeg la fram forslaget for henne,hun var enig og gikk for å snakke med legen..joda,det var greit..!!!YESS!!..der sparte jeg meg for mye unødvendig venting!!..vi ha`kke tid,for vi må finne skjegget...tralalala..(og en travel lege sparte inn litt tid i et stramt skjema..)

Jeg fikk jo leksa utav meg til sykepleieren om den fullmakten de begynte å streike på forrige gang,og hun sa som meg,at det bare er tull..for at vi skulle slippe mer av dette tullet(og at sikringene mine begynte å ryke i sikringsboksen),så skulle vi gjøre det slik at hun gikk ut og ga beskjed om at denogdenogden kopien skulle ligge klar til meg når jeg var ferdig!!!!Deilig!!!(Hun vet at jeg blir forbanna når noe går meg i mot i det huset der...!!!,og vil prøve å skåne meg mest mulig på det området...)

Mens jeg satt der og fikk Zometaen intravenøst,i VAP-en,kom legen inn og jeg fikk lagt fram mine små ting..har bl a funnet noen klumper i underarmen som hun fikk kjenne på...hun antok at det var muskelknuter,men skulle sjekke dem igjen neste måned når jeg skal til kontroll..uansett så gjør de jo ikke noe med det som måtte komme,av klumper og annen pest og plage.....

Jeg har også mye vondt i nakken der det er kreft,blir fört sliten i nakken og får fort vondt,særlig hvis jeg må stå med hodet fremoverbøyd lenge(altså ikke såååå lenge,men litt mer enn jeg bør...og når jeg ligger med hodet på puta..får ikke ro i noen stilling...gjør vondt uansett hvordan jeg ligger..

...hun ville henvise meg til palliativ stråling,helst stordose så jeg slapp å komme mer enn en gang...det håper jeg også..men samtidig så vet jeg ikke om jeg har lyst...det er noe med at har du strålt en gang kan du ikke gjøre det fler gang på samme plass...tenk om det kommer enda verre tider...

Jeg har jo hatt denne kvinnelige legen min nå mens han jeg egentlig hadde har hatt permisjon...jeg liker henne veldig godt,og siden hun nå har fulgt meg det siste halve året er jo hun godt inne i meg og mitt og jeg hadde derfor lyst til å bytte over til henne..

...spurte derfor om jeg kunne få henne som lege istedenfor å bytte igjen...det var greit!!...jippiiii!!!...da ble jeg kjempeglad...det ordner seg for snille piker...hehehe..(og hun er en veldig dyktig og erfaren på kreft..)

Etter sykehuset ble det noen lange timer på kjøpesenteret før vi var på vei hjem igjen..litt mat måtte vi jo ha,så det ble litt mer på vei hjem...det ble seint før vi kom hjem...da var det å lure alle posene inn på soverommet,lage litt mat,så var det senga for meg...

...men jeg får ikke sove for tida,utslitt er jeg,men Ole kommer ikke..kanskje fordi det er feil tid på dagen?..eller er hodet mitt så fullt av alskens ting at jeg ikke klarer å koble ut??? ..ikke vet jeg..men det blir bare å ligge å slappe av...men det gjør godt det også...

Litt småjobbing blir det utover kvelden...sånn er det i disse juletider,men det hører jo til..natti folkens,kvelden er slutt for meg...
Et lite utsnittt av julebenken vår,tatt uten blitz...

2 kommentarer:

  1. Hei, ville bare ønske deg og dine en riktig god og fredelig jul. Håper du får en nogenlunde smertefri jul og klarer å slappe av å nyte julen. Er som jeg har sagt før; mektig imponert over ditt mot og styrke. Juleklem fra Janne

    SvarSlett
  2. Hei Janne! takk for julehilsner. Ønsker det samme til deg og din familie! Takk for gode ord! Juleklem fra meg!

    SvarSlett