mandag 13. desember 2010

Ny uke med julebakst.

Mandag 13.12.10 Sov som en stein da klokka ringte i dag...stønn..mandag ja...ungene er faktisk ganske kjappe i dag til mandag å være..kalenderen som lokker ja..etter at ungene har gått begynner jeg å gjespe og gjespe og kjenner meg trøtt og tung i kroppen og sinnet for den saks skyld..

..er doven og nummen i den venstre hånda igjen i dag...det var jo det som ikke var helt bra da...det kunne ha sammenheng med kreften i nakke/ryggrad...men det er bare fra håndleddet og ned denne gangen..akkja..kanskje jeg skulle fått mega meg til å ringe sykehuset i mårra for å få svar på siste MR..

....fikk nettopp ny time i posten til samme MR i januar,1 måned etter forrige MR nakke/rygg...hmmm..hva er det de har funnet nå da..nei..får ringe dem i mårra..

...jeg blir nødt til å legge meg på sofaen og sovner med en gang...men heldigvis våkner jeg igjen klokka 11,godt er det,for jeg skal til frisøren for julestussen klokka 12,så det er bare å komme seg opp..selv om jeg veldig godt kunne tenkt meg å blitt liggende..

Kjenner at det bare går på stahet og vilje i dag...da jeg kom hjem måtte jeg hjelpe Småfrøkna med leksene,så hoppa jeg til køys for en middagskvil..opp igjen 15.30,spise middag,så er det bare å sette igang med pepperkakebaksten...kjenner at jeg skulle betalt myye for å slippe unna..men jeg skuffer IKKE ungene..avtale er avtale...sånn er det med den saken..

Etter 2.5 time er vi ferdige..har nettopp kjøpt to nye brettstativ..en fantastisk oppfinnelse..nå er det slutt på ørten brett rundt om på alle benker og bord..hvert stativ tar 4 brett,jeg kjøpte to..ett til ferdig steikte som står til avkjøling og ett til de som står på vent til steiking..veldig praktisk!!

Etter at jeg er ferdig med pepperkakesteiking,rydding og oppvask lager jeg deigen til kakemennene..den skal stå kaldt til i morgen...like greit å stå på og bli ferdig,først som sist,det er ingen som gjør jobben for meg..og det går jo tre ganger så fort å lage kakemenn som pepperkaker..det er disse to kakesortene som er mest arbeid,resten er bare kos..

Nå har jeg kost meg med finalen i 71 gr N,må bare si at det ble en verdig vinner...og flott at det ble to jenter i finalen..senga og boka venter på meg....natti folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar