tirsdag 14. desember 2010

Travel tirsdag..

Tirsdag 14.12.10 Nytter ikke å hvile på laurbærene..her er det bare å komme seg opp..ungene skal avgårde og jeg skal på fysio..skal bli deilig kjenner jeg..få knødd nakke og bakemusklene litt..

Etter at jeg er ferdig på fysio svinger jeg innom bilvaskern min og får vaska gliset før frosten kommer tilbake...den er grå,istedenfor svart,etter det siste regnværet vi har hatt..men nå begynner det å tørke opp og frosten skal visstnok komme tilbake...mens jeg sitter i kø for å komme inn i vaskehallen og på venterommet deres begynner jeg å skrive julekort...her er alt nøye planlagt,skjønner dere..

En kjapp liten tur innom matbutikken før veien går hjemover igjen..kvil,middag,lekser og julebakst står på menyen,før juleavslutning 17.45 på koret til Småfrøkna..vi setter i gang med kjevle og kakemenner kl 16.00,16.30 er deig av 2 kg mel ferdig kjevla,trykt ut og ligger på brett klar til steiking..det er godt teamwork det..

5 minuttt før vi må gå 17.30 setter jeg det siste brettet i ovnen,Broremann vil ikke være med,så han åpner luka og slår av komfyren når de er ferdig stekt...1.5 time totalt...ikke verst...mmmm,de var knallgode i år også..å huff!! Det blir en knallhard slankekur etter jul...det er i allefall sikkert!!...den tid,den sorg..

På juleavslutninga klarte vi å dra inn 3 gevinster på 100 kr..ikke verst!!...Småfrøkna var storfornøyd da..ok...jeg også da...(hmmm...er vi kommet inn i en gyllen stim??..på forrige loddkjøp fikk vi to førstegevinster...)ungene underholdt med sang,hiphop og dans..de er kjempeflinke!!

Nå skal jeg sette julekakene i kjelleren,hodet mitt planlegger allerede innkjøpet til morgendagens julebakst: vepsebol og risboller...så er det snart kvelden for meg også etter en lang dag...Gismo skal få kveldsknasket sitt,han plystrer på meg allerede...

..så skal jeg fordele de andre tre dyra sånn alt ettersom,så er det senga for meg...(håper jeg ikke får besøk av innbruddstyvene som lusker i området for tida...ikke kjekt når man er alene..kanskje jeg må ta mobilen med meg i senga....)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar