onsdag 16. mars 2011

Skolestart mm...

Mandag 14.3.11 ...jaja..da er vi i gang igjen...ny uke,nye muligheter..en syk unge i senga mi,som har hosta og harka hele natta(og helga) gir en dårlig start..jaja..dautrøtt,men Småfrøkna må på skolen,så nå er det bare å komme seg ut av loppekassen..

..Gubben dro avgårde med taxi klokka 5.30 i dag,skal ei uke ekstra offshore,så nå er det bare meg og småtrolla hjemme...

...mange ting på arbeidsplanen i dag...fysio er første stopp og i dag fikk jeg med meg TENS-apparatet jeg skal prøve...TENS er Transkutan Elektrisk NerveStimulering,som er en effektiv smertelindringsmetode...TENS bruker nervesystemets egne smertelindringsmekanismer til å lindre både akutt og kronisk smerte..

..det er observert gode resultater ved både akutt og langvarig smerte av mange slag,men de beste resultatene oppnås når smerten kommer fra ledd,skjelett,muskler,hud,indre organer eller nervesystemet...ved bruk av smertelindringsprogrammene sendes det ut impulser gjennom nervene for å blokkere smerteimpulsene...

..den kan brukes både til smertelindring og muskelavslapning..jeg plasserer to pads med elektroder der jeg har vondt og skrur opp strømstyrken så mye jeg klarer..jeg kan bruke den så ofte og så mye jeg ønsker,så dette blir jo litt spennende...

...etter fysio oste jeg videre til legesenteret på Bryne for å hente resepter,så var det å rase ned trappene og over til apoteket for å få medisinene jeg var tomme for..innom butikken for å handle mat og så hjemover,trøtt som bare det...

...da jeg var nesten hjemme ringte mobilen...gubben ville jeg skulle komme til flyplassen for å hente ham...helikopteret gikk ikke pga tåke...typisk...men jeg var dautrøtt,så jeg sa han fikk heller ta en taxi...jeg orket ikke å snu og kjøre til Sola..der gikk grensa...når jeg er SÅ trøtt bør jeg ikke kjøre mer...

...vel hjemme hostet pasienten fremdeles,så det var ny runde med hostesaft osv..30 minutt etter at jeg var kommet hjem kom gubben også...så det var DEN turen,men han må møte igjen i mårra til samme tid...siden han var så tidlig oppe ble det middagskvil på begge to...etterpå er det middag og lekser..

...så bar det avgårde på gruppesykkeltrening med Team Intersport i det fri...sykkelen min er nå blitt utstyrt og mekka på til den store gullmedalje for å gjøres klar til gruppetreninger til Nordsjørittet og selve Nordsjørittet...oppmøte 17.15 på Intersport på Sandnes...

...det ble en råbarka tur på 2.7 mil (med bl a den som fikk nest-best tid på Nordsjørittet i fjor fikk jeg vite i etterkant.. ikke rart at det var en fart:...bånn pinne....)...starta jo med en pyton oppoverbakke...og da snakker jeg om OPPOVERBAKKE,hvor underlaget skifta med snø,gjørme,grus,skit og lort..det var noen øyeblikk hvor jeg lurte på hva jeg hadde kastet meg ut i...

...herregud...det ble en del gåing på meg opp den bakken,ja...det var jo en vei opp gjennom skauen som ikke hadde blitt ofra ei krone på..hadde det nå enda vært asfalt!!!..jaja...like greit å ta det verste med en gang...veien videre ble bedre,helt til vi skulle følge en smal sti langs et nedlagt togspor...

...som bestod av 15-20 cm snø,snøsørpe,vann og gjørme...jaja...det var det med ilddåp...når man da som eneste jente sykler med mannfolk som: jeg frykter intet!,så kan dere tenke dere farten gjennom det føret også...kun et gir,bånn gass!!

...jeg sykler også for første gang utendørs med spinningsko og -klips...det gikk forsåvidt greit...jeg hadde På forhånd sett for meg en stopp...panikk....får ikke føttene/skoene løs...VELT!!..og sånn ble det...heldigvis når jeg skulle stoppe så farten var omtrent på null...

...jeg bremset,skoene ville ikke løse seg ut...så jeg veltet rett over på venstre side...pang!..slo meg i venstre kne,lår,skulderblad,albu og slo skallen i bakken(med hjelm)....JADDDAAAA!!!...så har vi prøvt det også...så får jeg slikke sårene i etterkant...hihi...gjør ikke det flere ganger(håper jeg....)...jeg brakk heldigvis ingen negler...hihi... :))))))

...men jeg har fått høre i ettertid at jentene som skal være med ikke er så gale som disse kara...heldigvis...pust,pes...

...da vi kom tilbake etter treninga fikk jeg en fantastisk avslutning på kvelden...jeg satte fra meg sykkelen...og sykkelen ble stjålet!!..med alt nytt utstyr og så godt som ny sykkel...sånn enkelt og greit...i løpet av 2 minutt...sånn var det med DEN saken...forb...... j.... og det som verre er...SUKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...og så jeg som hadde tenkt å være flink jente og delta på så mange treninger som mulig...
...kjørte bilen hjem,uten sykkel,rett i dusjen,mat og 71 gr N...så blir det masse papirarbeid i mårra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar