søndag 17. april 2011

...dager frem mot påske...

Onsdag 13.3.11 ...litt urolig natt for min del....har vært inne 2 ganger for å sjekke Broremann og se at alt er ok...klokka ringer ubønnhørlig klokka 7,Småfrøkna skal på skolen...de skal møte direkte i kirka for å øve en siste runde på påskespillet de skal fremføre...

...jeg og Broremann har en rolig dag hjemme og koser oss i sakte kino siden han har vondt i hodet og er kvalm...Småfrøkna kommer hjem og er i farta som vanlig...hun grugleder seg til fremføringen i kveld...16.40 er vi klar til å dra til kirka...salen er full av foreldre,søsken,besteforeldre,tanter,onkler osv...

...vi får en kjempekjekk oppvisning med sang med skikkelig futt i og fremførelse nesten uten en eneste forglemmelse i manus..de var kjempeflinke!!...i morgen tidlig skal de ha fremførelse for 1-7 klasse...de har ingenting å grue seg for så flinke som de var..

Torsdag 14.4.11 ...opp igjen..nestsiste dag med vekkerklokka...mmm...deilig...Småfrøkna må på skolen,så det er bare å kome seg opp,ja...vi andre to koser oss hjemme så godt vi kan... har fått så mistenkelig vondt bak i ryggen på en spesiell plass..det begynte i går kveld...er der fremdeles....hmmm...

...litt sol i dag,så da får jeg iallefall litt farge på nesa,men det varer ikke så lenge...men det var iallefall opp i 16,2 gr som var det meste jeg så...ellers går dagen stille forbi...Småfrøkna kommer hjem med fin påskepynt hun har lagt på SFO...etter kveldens S-klubb er det enda mere pynt i hus...kjekt med pynt som ungene har laget...

Fredag 15.4.11 ...siste skoledag...hurraaaaaaaaaaaaaaaa...tror både jeg og Småfrøkna er like glade...men denne skoledagen er ikke så verst synes hun...de skal i svømmehallen...da går det meste av skoledagen til det formålet....

...mens Småfrøkna er på skolen tar jeg og Broremann oss en tur på Kiwi for å handle inn litt mat til starten på påska i allefall...vi er egentlig ikke den typen som hamstrer 2 fulle handlevogner til påske...det går stort sett i det samme som ellers...og melk og brød får man uansett tak i hver eneste dag på bensinstasjonene...no problem...

...det er høyst påkrevt med en liten rydderunde og frem med støvsugeren...sånn kan vi ikke ha det til påske,så det er bare å sette i gang...Broremann hjelper til med litt opp-og-ned på rommene av diverse ymse...svetten renner som vanlig av meg,da...jaja...

...på ettermiddagen stod plutselig Broremann sin kompis på døra(der han skadet seg) med ei flott fruktkurv med kort oppi med ønske om god bedring til Broremann og ønske om ei god påske til oss alle..kjempekos!!..tusen takk B. med familie!!


Lørdag 16.4.11...deilig...ingen vekkerklokke i dag...men var likevel oppe 8.40...jaja...det var iallefall frivillig,da...litt sol innimellom i dag,men ikke mer enn 1 time til sammen...men godt å nyte den lille timen iallefall...Gismo fikk også lov til å lufte seg litt på yndlingsplassen på terrassen..


Her er hans lille oase midt i alle terrasseplankene...her finner han både gress og løvetann..
Er han ikke søøøøøøt vel...lille gissebassen vår...hihi.......men vi må ut på en liten ærendsrunde i dag også...jeg trenger litt gule roser og ungene skal kjøpe lørdagsgodt...vi var hjemme rundt 15.oo og resten av dagen frem til 20.30 brukte jeg på å tørke støv og pynte til påske...så nå er vi klar...svett,pust,pes...ikke god den ryggen,nei...

...20 langstilkede gule roser fra Europris...det kan vel ikke bli billigere,flotte er de også...og 9.90 per bunt a10 stk påskeliljer er jo også billig...det fikk jeg bekreftet da jeg så prisene hos blomsterbutikken rett ved,da jeg skulle kjøpe denne store vasen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar