lørdag 4. juni 2011

Dagene går...

Mandag 30.5.11 ...ja,så var det mandag igjen da...i morges reiste mannen min offshore igjen etter å ha vært hjemme i 6 uker...tror nok han var glad for å komme seg ut nå,ja...men han har jobbet mot tida og den uvisse utreisa,med å få ferdig nytt gulv på terrassen og rydda vekk alt utstyr,material mm før han reiste ut...

...han vet jo at jeg ville blitt glad hvis det ble ferdig før han dro og at det var ferdig rydda...jeg hadde fått nåia hvis jeg skulle sittet på solsenga og sett på rot,kaos og halvferdig jobb...den siste uka har han stått på fra 7-8-tida på mårran og stort sett 12-timers skift,i både pøsregn og kuling...

....reine offshore-turnusen det...hihih...men så ble jeg jo fornøyd med at han ble ferdig og at det ble så fint da...flink gutt...bilder kommer...

...i dag blir det litt rydding og vasking...og lage en ny ladning med knekkebrød da...hihih...fikk lokka Storebror til å kjøre til apoteket og hente Faslodex-sprøytene som jeg trenger til i mårra...snill gutt...

Tirsdag 31.5.11 ...ungene er avgårde...nest siste dag før nye fridager...klokka 9 er jeg klar til å dra avgårde til legekontoret for å få satt sprøytene mine...det går greit og er fort gjort...etterpå tar jeg meg en tur på M44 for å myse litt,men det ble lite handling...jaja,da sparte jeg de pengene...

...Storebror kommer hjem fra jobb i dag med 40 roser til meg...sånn bare for det...så snillt da...heldige den kona som får ham...han er nok godt opplært???....snillt var det iallefall...det varmer et morshjerte...og på toppen av det hele hiver han seg over gressklipperen og tar plena også som jeg spurte ham om i går...hmmmm...

...det ble litt fnising og fjolling rundt leggetid i dag med meg og ham...hvis ikke kattene er inne før jeg legger meg så kommer de inn vinduet mitt i løpet av kvelden og jeg må springe i skytteltrafikk opp og ned trappene med de j.... kattlørjene hele kvelden......av og til blir jeg så irritert at jeg legger jeg meg bare med vinduet igjen for å slippe det maset...

...jeg sa til Storebror at i dag kan jeg jo ha vinduet åpent,siden begge kattene allerede har kommet seg inn... så sier jeg at da kommer det gjerne en innbruddstyv inn vinduet i stedet...men da sier han at han hadde hørt det og kommet og redda meg...

...jeg sier at ALDRI om han hadde hørt at det kom noen inn mitt vindu,så tungt som han sover og ligger en etasje ned og langt vekk fra mitt soverom...det endte i masse fjolling,fordi han har endel utstyr(les pangpanger) i forbindelse med paintball o.l. hengende på veggen på rommet...

... og vi så for oss mottakelseskomiteen der vi stod klar med maskingevær a la rattatttattattta så malinga spruta utover både innbruddstyv,vegger og tak...vi holdt på å få fjolla aldeles,så det tok litt tid før vi kom oss hver til sitt soverom...og det siste jeg tenkte før jeg sovna var litt rattattatatatat....zzzzzzzzzzzzzzzzz...

Onsdag 1.6.11 ...endelig første sommermåned!!!...nå må det vel snart bli litt sol og sommer...nå ja...det kom ingen innbruddstyver,så det ble dårlig med ratttatata desverre...hadde jo vært litt artig da...fniiis...

...ungene skal på skolen,men det blir bare noen timer,jeg henter dem 10.30,så skal de til tannlegen...jeg har avtale med tannlegen om at jeg kommer med begge to samtidig når jeg først må dit...nå er vi spente på om de har fått noen hull...men nei!!...resultatet ble,fremdeles,null hull!!...mamma og tannlege er kjempefornøyd,og vi får skryt for rene tenner og godt tannstell...hurraaaa

...etterpå ble det skole to timer igjen,så er det langhelg...skal bli litt deilig da...ingen vekkerklokke på mange dager...kjenner at jeg savner det litt siden jeg måtte opp med klokka både lørdag og søndag i helga...men nå skal vi kose oss med 4 dager friiiiiii...

...Broremann fikk telefon fra en kompis om han ville overnatte hos ham,så han var så heldig å få haik med Storebror ned dit...så om kvelden da vi skulle legge oss spurte jeg Småfrøkna om hun ville sove i dobbelsenga sammen med meg...jentecamp!!

...gjett om det var ei som ble glad!!..hun rigget seg til med dyner og puter og storkoste seg...det var populært,gitt!!!

Torsdag 2.6.11 ...ahhhh...godt å dra seg til 9.30...men ungene er oppe da...selvfølgelig er det overskya og det fortsatte det med...så da endte det med at jeg og Småfrøkna raida et par hagesenter og svidde av et par tusen på blomster til å ha på terrassen...noe må man jo finne på i mangel av sol...

...vi kom hjem med full bil...men minuset er jo at det ble masse jobb på meg da,så resten av dagen ble det jobbing med å få planta alt i potter...men det blir jo fint da,til slutt....men stakkars korsryggen miiiiiin...

3 kommentarer:

  1. Det var det jeg visste at hagesenteret bare venta på deg. Håper du legger ut noen bilder fra terasssen din når den er ferdig beplanta. Hvordan går det med Gissebassen, har ikke hørt om han på lenge.

    Ha en fin søndag, og spar korsryggen din!

    SvarSlett
  2. Hei Bestemor!
    Bilder kommer! Gissebassen lever sine beste dager på costa del terrassen sammen med oss!!
    klem fra meg!

    SvarSlett
  3. hei jeg gleeder meg og til og se terassen din. Du må ha lykke til på nordsjørittet. husk det viktigste er og delta.!!! ikke komme først i mål. he he. Nå begynner jeg og gleder meg til en syden tur med familien der er iallefall garentert sol og varme... ha en fin dag ..klem mia

    SvarSlett