lørdag 4. juni 2011

Unger og mamma i farta..

Lørdag 28.5.11 ...stønn...har hatt ei elendig natt...vet ikke helt om jeg har ligget og ventet på telefon fra Småfrøkna om at hun vil hjem???...og hetetokter og fuktig seng...noen god natt var det iallefall ikke...tankene surrer og går også...

...men,under over alle under: Småfrøkna ble værende på speiderhuset...utrolig hva det gjør med litt smøring og belønninger...noe må jeg prøve for at hun skal gi seg selv en sjanse til å faktisk oppleve at det kan være kjekt og overnatte andre steder og delta på ting som medfører overnatting...

...vekkerklokka er desverre på,selv om det er lørdag...skal jeg rekke en rolig mårrastund med frokost og pc før jentene skal hentes og kjøres til neste stasjon må jeg opp før klokka 8,men jeg hadde ikke trengt klokka,både jeg og mannen var våken før den tid...

...klokka 8.50 er jeg klar for å kjøre ned og hente ungene...nå er det om å gjøre å holde tunga beint i munnen...bagene til turnstevnet til begge jentene må være med...de er ferdig med pakkinga når jeg kommer ned for å hente dem,så nå skal det byttes på bagasje slik at rette ting kommer på rett plass...

...det hadde gått greit til slutt med overnattinga,nå er de klar for nye opplevelser...vi kjører opp til skolen for å møte de andre som skal være med på turnstevnet...i det vi kommer dit finner venninna til Småfrøkna ut at hun har glemt fotoapparatet,så vi må ned igjen...

...neeei,det var ikke der...da ligger det sikkert i bagasjen,så er det opp igjen...litt frem og tilbake,alle unger er med,bagasjerommet er fyllt til randen,avgårde med oss...de skal ligge på Tananger ungdomskole og det er litt kaotisk når vi kommer med drøssevis av unger som skal inn på forskjellige klasserom...

...jeg hjelper til med å lage til soveplassen og fylle madrassem med luft...når jeg går har tre jenter en koselig krok som er "sin"...så er det hjem for å slappe av,men først må det handles litt....så er det noen rolige timer før Broremann skal hentes hjem fra et døgn i lavo og pøsregn...

...mens jeg kvilte dro mannen min ned for å hente Broremann...å du betre...ALT han hadde med seg,på seg,joggesko,støvler,liggeunderlag,sovepose og sekk var gjennomvått...heldigvis kom det noen solstråler på ettermiddagen så jeg fikk hengt ut sovepose,liggeunderlag og sekk i sola...

...resten havnet i maskina...jaja,de hadde iallefall hatt det kjekt...det er det viktigste...under over alle under...det kom heller ikke noen telefon fra Småfrøkna om at hun ville hjem,så dette lover godt...

2 kommentarer:

  1. Sender bare en liten kommentar fra Trondheim igjen. Jeg er i tilsvarende situasjon som deg og dine innlegg gir meg en ekstra vitamindose stort sett hver dag. Stå på videre,-))

    SvarSlett
  2. Hei anonmym!
    Kjekt å lese at det jeg skriver er til glede for deg! Og ja,jeg skal stå på!!!
    Klem fra meg!

    SvarSlett