fredag 19. august 2011

Så er det på`n igjen...

Fredag 19.8.11 ...så var sommerferien over for denne gang...ungene begynte på skolen i går og nye bøker er i ferd med å få bind på...Småfrøkna har egentlig gruet seg til å begynne siden de har mistet 2 lærere,den ene hennes kontaktlærer siden 1.klasse,men det var visst kjekt å begynne på skolen igjen ifølge henne...godt det da...

...for 3 dager siden fyllte Broremann 11 år og han begynte nå i 6. klasse...helt utrolig hvor fort åra går...jeg husker at mitt håp om å leve såå lenge ikke var der,hverken da den ene eller den andre begynte i 1.klasse...men jeg er her jo enda!!!..utrolig...

...den 9.8 ble omsider mitt første lille barnebarn født,langt over termin...det endte med keisersnitt etter et langt hardt løp...Daniel som han skal hete var 54,5 cm og 4260 g...pappan hans er 194.5 cm,så det er ikke rart at han ble såpass lang...kjempekjekt med en ny liten krabat i familien...

...dagen etterpå dro jeg inn til sykehuset for å få den vanlige runden med Zometa...ikke min vanlige sykepleier nei,men en viss en som jeg aldri har likt,hverken på telefon eller der inne...da Zometaen var ferdig ba jeg om at de satte meg opp til time hos legen min i begynnelsen av september,så jeg kunne få svar på CT og skjelettscintiografi jeg skal ta nå i månedsskiftet...

...ja,da har jeg satt deg opp til NN den og den dato...det var rett før tunga satte seg fast i vrangstrupen!!??...men jeg har jo E,sa jeg...nei hun har sluttet,så jeg setter deg opp til NN...du kan trygt si det sånn at jeg var mildt sagt forbanna...

...både på den legen jeg hadde hatt,som jeg fikk som vikar fordi den jeg hadde som skulle ha permisjon...siden jeg likte henne så godt valgte jeg å beholde henne etter nyttår,fordi hun nå var så godt inne i min situasjon og fordi hun sa som så at: "ja,jeg er jo ferdig med alt som heter små barn,permisjoner osv,så jeg vil jo alltid være her..."

...nesten hele våren har hun enten vært syk eller hatt permisjon og nå får jeg da vite at hun har sluttet!!!grrrrrrrrrrrrr...men det jeg ikke kan forstå er at de ikke kunne hatt en ordning med at de tar kontakt med de faste pasientene og sagt på forhånd at desverre har din lege sluttet,er det en annen du kunne tenke deg å ha isteden...

...jeg sa til sykepleieren at er det noe jeg har slåss for her inne fra første dag,så er det å ha den samme legen hver gang,at man ikke bare blir en kasteball i systemet og ingen har oversikten lenger...og jeg ikke godtar å bli satt opp til hvem som helst!!!!!...og så nå som det skal vurderes drastiske endringer i behandlinga mi!!!!...

...vedkommende så litt betuttet ut da pasienten i tillegg sa at han bare kunne drite i disse svarene til jeg hadde tenkt meg om hvilken lege jeg ville ha...han var nok lettere sjokkert...om jeg ikke ville vite svarene ???????...hihii...må jo le litt i ettertid da,men jeg har ikke vært så forbanna siden sist jeg var i klinsj på sykehuset...

...så nå er det tilbake til ham jeg hadde før henne,men som er småbarnspappa og derfor har en del fravær pga det...akkja...det er ikke lett gitt!!!...men ellers så er jo den legen forsåvidt grei...

...denne uka har jeg endelig fått mega meg til å starte opp med trening igjen..nå var det ikke flere unnskyldninger å ta av...hihi...starta opp med Bodypump på mandag og 1.7 mil på sykkelen på tirsdag...og gjett om jeg fikk gangsperr!!??!!...og jeg som aldri bruker å ha det...jaja...det er straffa for latskap

...skal visst være med i sykkelløp på lørdag nå,så det var visst på tide å komme i gang ja...



5 kommentarer:

  1. Hei Synni

    GRATULERER SOM NYBAKT MORMOR :)Så koselig da!
    Det var litt av en guttepjokk.
    Håper kjemien stemmer med deg og den "nye" legen din. Det er veldig viktig å føle seg trygg på legen sin.
    Ønsker deg lykke til imorgen og en Riktig God Helg til deg og alle dine :)

    klem fra marit

    SvarSlett
  2. Hei godt og se at det er mye liv i deg. hi hi.først gratulere så mye barnebarnet Det er så kjekt med barnebarn. Ja tenk nå er høsten begynt når skolen beg er det jo høst. Men som regel da kom det fina været...så det er bare og glede seg til neste uke...da beg stavanger skolene! lykke til på sykkelrittet i morgen.Du er GOE ! Min trim beg i sept det gleder jeg meg til. blir nå og gå turer og når en leser at en halv time hver dag forlenger livet med 3 år da tror jeg jammen jeg blir godt over 100 hi hi...Ha en flott helg klem mia

    SvarSlett
  3. Hei og gratulere som bestemor!!!! Pg så var det en flott akrikkel i avisa! Det er bare å bøye seg i støvet, jomen er du flink og tøff. Tror mange har mye å lære av deg!!!
    Marit

    SvarSlett
  4. hei!
    gratulerer som mormor:))sååå koselig.Godt å høre at du ikke er redd for å synge ut når du ikke er fornøyd på sykehuset. Det skulle bare mangle at en ikke kan gjøre det når noe er urimelig...en kommer iallfall ikke noen vei hvis en ikke gir beskjed.
    Men det er visst ganske vanlig å bli kastet fra den ene til den andre legen. Leste det i den siste boka til Per Fugelli "Døden, Skal vi danse" Den boka var veldig god og beskrev helsevesenet slik som du også opplever det.Anbefaler deg å lese den boka.
    Ha en fin uke med skolebarn og trening:))
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Hei alle sammen!
    Takk for alle gratulasjoner!

    Klem fra meg!

    SvarSlett