tirsdag 1. november 2011

Helg og besøk i Kristiansand

Fredag 30.10.11 ...jepp..da er det helg igjen...vi skal på tur i helga,så det er vel på tide å begynne å pakke litt...ungene har kommet seg avgårde til skolen og Storebror på jobb,så da tar jeg meg en kjapp tur på biblioteket for å hente noen bøker først...

...planen var egentlig å kjøre til Kristiansand,men jeg er litt utav form i dag,småsvimmel og halvrar(jadajada),så jeg ombestemte meg og bestillte togbilletter isteden...så slippper jeg å sitte og lure på om formen bedrer seg utover dagen...

...prøver meg på en liten kvil etter at jeg har pakka det meste,men får ikke lokket frem Ole Lukkeøye,men det er godt å strekke seg litt også...ungene kommer hjem rundt 13.30,da er det bare full rulle med siste rest av pakking og avgårde med oss...

...alltid skummelt om det er ledige parkeringsplasser ved jernbanestasjonen på Bryne,så jeg vil helst ikke være for sent ute...toget går 14.30,14.03 suser vi inn på ledig parkeringsplass,så da kan vi puste ut...

...da vi går ut av bilen og Småfrøkna skal ta på seg jakken viser det seg at hun har tatt min(vi har kjøpt like)som er størrelse L,så hun må bare legge den igjen i bilen og reise uten...så får vi satse på at storesøster har noe hun kan låne,eller så får vi kjøpe...jaja...

...vi kom oss på toget,reisa var fort unnagjort og 17.09 var vi fremme i Kristiansand hvor vi ble hentet...det var kjempekos å se D igjen...han har vokst mye på den korte tida siden sist vi så ham,og vi krangler om hvem som skal kose først og sist...

...på lørdag var vi ute og gikk en laang tur med barnevogna(gjett om jeg og Småfrøkna krangla om hvem som skulle kjøre vogn?) og om kvelden satt vi barnevakt siden mamm`n og pappa`n til D skulle på Halloweenparty...gutten var i seng i god tid før de skulle gå,så da var det bare for oss å gi ham flaske når han våknet og ville ha mat...
Her er de klar for Hallowen-party...
...vi la oss rett etter Skal vi danse for å få litt søvn før matrundene begynte...vi sovnet raskt med øret inntil babysitteren og sov vel til rundt 1...da begynte jeg egentlig å forberede meg på at NÅÅ våkner han sikkert snart...nnnei...han sov han...jeg måtte til og med en tur inn for å sjekke om det var liv i ham...joda,han sov sin søteste søvn...jaja...

...og han sov...og jeg var for det meste våken,mens han sov...og foreldrene kom dinglende hjem kvart over 2...og han sov videre til tross for dunking i dører og tassing i trapper...og jeg var våken...døste litt...klokka gikk...5.20 kom det endelig et snøft i babysitteren..

...DA var det på tide med litt mat,med bleieskift først...så var det opp og varme flaska med en utålmodig baby på armen(alle har vel prøvt det?)...maaaat!! Nåååååå!!!...det gikk da greit,han svelget unna hele flaska og takket for maten med ei skikkelig drittbleie...

..etter at han hadde fått på seg tørr bleie var det i seng igjen,mens jeg tenkte i mitt stille sinn at ikke kom og si at du mener det er morgen nå...2 runder med tutt og koseklut,så sovna han igjen,gitt...alle babypasseres drøm...det er gutten til mormora si det!!...så sov han igjen til klokka var 7.40...kan man klage??...

...da var det å hoppe i klærne for oss barnevaktene og finne ny flaske til gullungen etter at han også har fått på seg klær...denne gangen var det Småfrøkna sin tur,storfornøyd rigger hun seg til med pute,baby og flaske med morsmelk...kosekose...

...men når han etterpå takker for maten med et skikkelig smell i bleia og vi ser at klærne begynner å skifte farge blir han raskt avlevert til mine armer...tenkte jeg det ikke...når drittbleia kommer,da stikker de...jaja..har tatt noen av de,bare kos det...

...de litt trøtte foreldrene kom sigende etterhvert og fant ut at det i grunnen var litt slitsomt å feste...hmmm...er det alderen som begynner å tære her også??...hihi...

...etter noen timer til med kos måtte vi desverre begynne å pakke kofferten for å reise hjem igjen...ei koselig helg er over,men det er ikke så lenge til vi ser dem igjen...neste gang kommer de på besøk til oss,så bytter vi litt på...

...14.15 satt vi klar på toget,heldigvis ingen forsinkelser denne gangen...turen hjem gikk fort og bilen stod heldigvis fremdeles på på parkeringsplassen...vi har faktisk gratis parkering ved jernbanestasjonene...ikke verst vel!?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar