mandag 23. januar 2012

Helg!

Fredag 20.1.12 ...jiha..da var det helg igjen...hmmm...vi går tydeligvis ei vinterhelg i møte når jeg ser på været iallefall,men den som lever får se...i går fikk jeg kjøpt inn sytråd,så denne helga SKAL jeg få opp gardinene,det er bare overskuddet og tiltakslysten som mangler...hmm...

...på grunn av kreften i skjelettet får jeg fort vondt på enkelte plasser når jeg sitter inntil forskjellige ryggstø...særlig når jeg skal sitte litt lenge...tidligere har jeg bare hatt ei sofapute i ryggen i sofaen,men det er ikke så godt lenger...jeg kjenner hvert et hjørne på puta osv...

...nå har jeg kjøpt ei Tempur-pute på Jysk,beregnet til støtte i rygg...den var utrolig behagelig...anbefales på det sterkeste for de som har slike problemer..det er også en strikk bak slik at den kan tres over stolrygger...koster bare 150 kr...vel verdt pengene!!...


...Storebror drar på fjellet i helga,så da blir det bare meg og småtrolla hjemme i det litt vinterpregede Rogaland...jaja,vi får kose oss hjemme vi...mannen min sitter fremdeles på hotell i Bergen i påvente av å komme seg ut til Oseberg C...dette begynner egentlig å bli en stor vits...det samme skjer hver gang han skal ut...

Lørdag 21.1.12 ...ble vekket av Småfrøkna kl 9.30 i dag...da hadde jeg visst sovet lenge nok...jaja...vi har jo andre ting vi skal gjøre i dag enn å sove...hihi...vi skal i selskap kl 15 og jeg har store planer om å få opp gardinene både i stua og på kjøkkenet i løpet av helga...

...vi dro hjemmefra kl 14 fordi vi hadde noen ærend på veien(det var vel ikke noe nytt...???...hihi)...kiwi først for å handle noe småtteri og ta ut bursdagspenger til tre bursdagsbarn denne helga...to kort skal sendes,det siste blir avlevert i selskapet vi skal i...

....neste stopp er posten,sende kort og hente to pakker...en med div neglestæsj,den andre med dekslene jeg har bestilt til min nye Iphone 4S...så nå har jeg miniSIM-kort og deksler...da mangler jeg bare telefonen...ventevente,jadajada...kjenner til det...

...etter noen koselige timer med god mat vi nesen hjemover igjen..det første vi måtte gjøre da vi kom hjem var å pløye gjennom de to eskene  vi hadde hentet...myyye fint der,ja....lørdagskveld med tv og lørdagsgodt,men vi var ikke seine i seng...det kommer en ny dag i mårra...

Søndag 22.1.12 ....grrrr....3 runder med den forb.... katta i natt og våkna i 4-tida gjennomvåt av svette...hår,klær,sengetøy...ALT...blir såååååå lei...jaja...det nytter visst ikke å klage...godt det er sol i dag da,av med sengetøyet og ut på klesnora med dyne og pute til tørking og lufting...

...som sagt,flott vær med sol og blå himmel i dag,så etter frokost kledde vi på oss og gikk en tur...vi gikk en god tur,men det var vanvittig glatt,det var med nød og neppe vi klarte å holde oss på beina...jeg har i allefall IKKE lyst å gå på trynet og brekke noe,så det var heller skummelt å gå...

...da vi kom velberga hjem igjen satte jeg i gang med å stryke og legge opp de nye stuegardinene...


...det ble kjempefint med den nye fargen,t o m Småfrøkna kommenterte det...jeg er kjempefornøyd jeg med gardiner til 50 kr lengden,da totalt 200 kr...og den nye symaskina fungerte jo...i motsetning til den gamle som begynte å hoste og harke litt...


...tenker på før i tida jeg...da betalte vi jo maaaange tusen for gardinene og hadde dem i like maaaange år...nå er jo prisene sånn at man kan skifte for hver sesong eller når man går lei av dem man har...jepp...da var stuegardinene ferdig sydd og strøket,men det nytter ikke å hvile på laurbærene...ikke ferdig enda...

...så måtte jeg jo frem med litt stæsj og duk som jeg hadde i kjelleren...greit å ha litt av hvert på lur...så nå begynner det å bli bra....


...well...nytter ikke å hvile på laurbærene...her er det er bare å tørke svetten og finne frem kjøkkengardinene...først ble vinduet vaska på innsida,så kom kjøkkengardinene på plass...nå begynner det å komme seg her,gitt...nå mangler det bare nye roser i stua,duk,litt nips og naps,så er det perfekt...

En liten ting til slutt...i kveld kom han seg omsider i sjøen...jaja,bedre sent enn aldri!!

3 kommentarer:

  1. Så flink du er!
    Ser ut som du er så god til å ta vare på dagene, deg selv og dine nærmeste.
    Jeg er så imponert!
    Toril (S)

    SvarSlett
  2. Hei Synni!
    Følger bloggen din jevnlig, men nå er det noen dager siden du har skrevet noe. Håper alt er bra med deg og ønsker en god helg i ditt koselige hjem :-)
    Hilsen fra Janne

    SvarSlett
  3. Hei til dere begge to!!
    Så kjekt at dere følger bloggen min...har litt dårlig samvittighet ja,når det går noen dager uten at jeg blogger...jeg svikter jo egentlig leserne mine da..men av og til så raser dagene avgårde i full opptatthet(noe som heter det?),så plutselig har det gått noen dager uten blogging..men jeg prøver alltid å hente meg inn igjen og prøver så langt som mulig å gjøre noe her inne jevnlig.
    Klem fra meg!

    SvarSlett