mandag 23. april 2012

Helg!!

Lørdag 21.4.12 ...joda,Småfrøkna var glad for å få mamma hjem igjen(og Broremann også da,men han tar livet litt mer med ro..hihi),samtidig som hun var litt stille og rolig også...hun er nok bekymret på mine vegne og liker ikke disse innleggelsene mine...det er jo bare 2 måneder siden forrige gang og det er nok mye som surrer rundt i et barnehode pga det...

...det var godt å komme hjem til senga si igjen,ikke minst fred og ro...min tempurmadrass er forøvrig myye bedre enn sykehuset sine og det er stor forskjell på å ligge på disse madrassene uten det ekstra "tisselakentrekket" som er på de på sykehuset...hjemme har jeg tatt av dette trekket...stor forskjell...!!!!...kan anbefales dersom du har en slik hjemme...

...jeg og Småfrøkna tok oss en tur til FK-butikken for å se om de hadde noe hesteutstyr til henne...det vi fikk tak i var hjelm og ei ridebukse,som ble kjøpt under tvil...det var ikke mye de hadde der...på tirsdag ettermiddag skal vi til en skikkelig hesteutstyrsbutikk,så vi satser på at de har litt mer å hente der...

...lørdagskvelden hadde vi wraps...mmm...jeg og ungene har fått dilla,må bare tilstå det...men far i huset er ikke sååå begeistra for det da...hodepinen i forbindelse med 1 glass Baileys har plutselig forsvunnet,så i kveld har jeg kost meg med et glass Baileys og Sørlandschips...mmm...

Søndag 22.4.12 ...stønn...har hatt ei skikkelig hetetokt-natt i natt...dyne,pute,sengetøy...alt er vått...så da jeg stod opp var det bare å flekke alt av senga,vaske og henge til tørk...våkna mange ganger fordi jeg var gjennomsvett,men jeg var så trøtt at jeg ikke orket å gjøre noe med det...

...samtidig må jeg vel bare konstatere det faktum at de hetetoktene som ei stund var ganske så fraværende nå desverre er tilbake i all sin kraft...kan ikke engang tenke tanken på noe jeg skulle ha gjort før hetetoktene står i kø...skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit og lort!!!..grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

...det så ei stund ut som om at det skulle bli en soldag i dag,men den gang ei...det skya over som vanlig...så da trakk jeg og Småfrøkna oss ned på neglerommet for å mekke nye negler...jeg savner litt farge på neglene nå kjenner jeg,så nå skal det bli litt FARGE i/på tilværelsen...og resultatet ble bra syntes vi begge to...
 Sølvfarge underst med tapestriper oppå...
...et lag med rosa oppå der igjen...av med tapestripene..
 ...vips!!!..en ny og sprek neglelakk!!
...etterpå var Småfrøkna så snill at hun tok av den blå neglelakken på tærne fra ferien,slik at de også kan bli rosa etterhvert...litt vanskelig å nå ned med ei vond hofte...greit å ha sin egen manikyr og pedikyr i huset...hihi...hun halp meg også å tape høyre hånd fordi jeg er så skjelven på den venstre hånda at jeg sliter med presisjonsarbeid med den hånda...(lettere å mekke andre sine negler enn mine egne)...
...etter middagskvilen satte jeg i gang med klesvask,bretting,pakkevekk sommerklærne igjen og rydde opp i kaoset på soverommet som også medførte en del kryping på gulvet...det ble en del timers jobbing ja...det skulle jeg IKKE gjort...og iallefall ikke i så mange timer...

...kunne nesten ikke gå da jeg var ferdig og hadde meeeegavondt...typisk meg!!!...da klokka var ni tok jeg meg en dusj og stupte i seng samtidig som ungene...med 50 mg OxyNorm som ekstra smertestillende,men de hjelper ikke godt nok på dette...

...men det var iallefall deilig å velte seg nyvaska  ned i en nyvaska og tørr binge...ahhh...hadde det bare ikke vært for den vonde hofta så hadde jo ikke dette vært langt i fra himmelsk...jaja,jeg kan iallefall gå rundt senga uten å snuble i noe,ikke verst bare det...

...og jeg må bare få si det at livet plutelig ble så mye lettere å leve nå når cellegifta er utsatt...kan ikke få sagt nok hvor deilig den følelsen er,og hvor mye jeg gleder meg til våren og sommeren som kommer...så folkens!!: ta vare på hver eneste dag,hver eneste time...du vet hva som gikk,men ikke hva som kommer!! :)

9 kommentarer:

  1. Åh eg er så glad på dine vegne, dette var kjekt for deg. Så må jeg jo si at det er virkelig noen lekre negler dere to lager til! hilsen Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente!
      Jo,vi måtte også si oss fornøyd med resultatet! :)
      Klem fra meg!

      Slett
  2. Jeg kjenner bare til en måte å unngå hårtap av cellegiftkur, det er å bruke 'ishette' under behandlingen. Snakk med legen om dette, det er mulig :-) Da kan du ha det i minne om det skulle bli aktuelt med cellegift etter sommeren, det er ikke sikkert det blir. Det ble ikke cellegift nå etter påske, som du var skråsikker på ventet på deg.
    Ha det godt, vi heier på deg.
    Hilsen jentegjengen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei jentegjengen...(hmmm,hvem er dere da???)
      Jeg har hørt om denne ishetta og sett resultat ved bruk...vet ikke helt om jeg har full tillit til de greiene der..bivirkninger er det visst og..
      Jeg får ta en skikkelig research på den hvis jeg skulle bruke den,men uansett så er de kurene jeg skal på de man garantert mister håret av...jaja...tenker ikke på det,nå!! :)
      Klem fra meg!!

      Slett
    2. Hei igjen Synni!
      Vi har fulgt bloggen din lenge, sjelden å 'treffe' en så tøff og realistisk dame. Vi er jentegjengen på 3 som aldri hadde truffet hverandre hvis vi ikke hadde fått den helvetes sykdommen. Nå er vi alle 3 kreftfrie, men går til kontroll hver 3.måned, like spennende foran hver kontroll. På sykehuset ble vi bare kalt jentegjengen skjønner du. Vi laget mye skøy og var ikke de mest lydløse og hadde alltid 'spørreboka' klar når onkologene kom. Humoren vår hjalp visst mange i den verste tiden :-D 'Ishetta' så vi resultater av og var skikkelig sure for at de ikke spanderte den på oss, jenta som hadde brukt den fikk beholde sitt lange og bølgete hår og hadde ikke fått bivirninger, bra for henne iallfall. Alle gode ønsker fra oss til deg :-)
      Da vet du hvem vi er, hvis det kommer flere kommentarer fra en av oss i JENTEGJENGEN:-)

      Slett
    3. Hei!
      Ok,da vet jeg hvem dere er..det er utrolig viktig å treffe noen likesinnede når man kommer i en sånn situasjon...derfor er jeg og mange med meg veldig i mot å plassere denne typen pasienter,en på hvert rom,på pasienthotellene slik de har begynt med mange steder nå...vi var også en god gjeng som hadde mye moro og spetakkel på rommet...da plasserte de oss alle som kom inn samme dagen på et rom...for noen dager...
      Vet du hvilken type kur hun fikk da??? Jeg har hatt og får FEC-60,slik som sist...
      Takk for omtanke fra dere...den trengs i disse dager..
      Klem fra meg!!!

      Slett
    4. Beklager at det tok litt tid med svaret, men måtte sjekke opp det du spør om, håper du leser dette likevel Synni!
      Hun fikk FEC-100 og vimset rundt med utslått hår midt i elendigheta, med det var vakkert :-) Vi andre var aliens, men tegna øyebryn, eyeliner og skygge, ja i det hele tatt gjorde vi det beste ut av det. Det virket på selvfølelsen iallfall :-)
      Håper du får en god helg uten for mye smerter, hadde vi kunnet skulle vi tatt fra deg noe av smertene, så du ikke hadde alle. SOLA skinner vel på deg i dag også. Her er det utevær i dag og kanskje solstrålene finner veien til min noe bleke kropp.
      Klem og gode tanker fra ei i Jentegjengen

      Slett
  3. Knalltøffe negler med stil :-) Å stæsje seg er et tegn på livsglede.
    Håper du har mindre smerter i dag.
    Hilsen fra trofast leser av bloggen din. Du er og blir et forbilde for oss andre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei trofast leser!!
      Kjekt å høre fra deg!!
      Ja,det sier jeg også...så lenge jeg gidder å bruke tid på klær og stæsj er livet godt å leve...den dagen jeg ikke gidder det mer tror jeg ikke det er så mye mer å hente her i gården lenger..
      Takk for gode ord,prøver så godt jeg kan!
      Klem fra meg!

      Slett