fredag 27. april 2012

Inn igjen...

Fredag 27.4.12 ...da var det helg igjen...jeg hadde jo planlagt å sove litt lenge...i dag også...men neida...i dag er det de pokkers bossbilene som står for vekkinga...etter ørten runder og dunking opp og ned i bakkene her ga jeg opp 7.45 og stod opp...bedre det enn å ligge og irritere seg og ikke få sove...
...skal være på sykehuset til ny runde med CT klokka 10.45,så da har jeg iallefall god tid til å slappe av med pc-en først...Småfrøkna skal være med i dag,så blir det en liten tur innom kjøpesenteret vårt etterpå...vi kom faktisk til sykehuset i dag i god tid,så jeg slapp å springe på meg hetetokter...

...men vi ble stående en evighet foran disken før jeg fikk meldt meg og da kjente jeg at nå kommer hetetoktene,ja...vi kom iallefall inn 5 minutt før tida...dama måtte smile da jeg sa at den flotte tapen ikke holdt til jeg kom hjem engang...og hun fikk jo se hvor mye av tusjen som hadde forsvunnet...

...på med nye striper og inn maskina med meg...etterpå gjorde hun et forsøk på å tørke med håndkle før hun satte på ny tape igjen...så får vi se om det holder litt lenger denne gangen...men jeg fikk iallefall tusj med meg hjem denne gangen...så var det avgårde med oss igjen...

...en liten tur innom senteret...vi var vel der maks 30 minutt...svetten sila hele tida...etterpå måtte jeg innom bibliteket(som ligger rett ved senteret),handle bittelitt på Kiwi og så rett hjem...hver en gang jeg måtte sette foten ut av bilen var et ork...jeg gruet meg for å gå inn og handle mat...

...da vi kom hjem var det bare å vrenge av seg våte klær,fra innerst til ytterst og på med tørre klær...en kjapp sen lunch og i seng rett før klokka 14...jeg gadd ikke bestille vekking engang...våkna ikke før klokka var 16...men var tung og sliten i kroppen likevel da jeg sto opp...alt er et ork for øyeblikket...hmmm...

...da jeg stod opp hadde de ringt fra sykehuset igjen...de måtte visst dele opp strålinga i 2 (dager) fordi feltet var såpass stort og problemer med tarmene...de hadde snakket med mannen min...jeg tenkte at NÅ!!!...

...i 17-tida ringte legen jeg hadde snakka med da jeg var inne i dag...ting hadde ordna seg likevel...problemet var at så stor del av tynn-og tynntarm ble liggende midt i strålingsfeltet og kunne føre til ubehagelige bivirkninger...

...men de hadde løst problemet ved at de skulle dekke til med bly slik at tarmene fikk begrensa stråling...men det var viktig at jeg hadde tatt kvalmestillende før strålinga og måtte ta om igjen etter strålinga og flere ganger neste dag...jaja...

...jeg kjenner at jeg begynner å føle meg sliten hele tida...kan ikke forstå annet enn at det er Medrolen og svettinga som har skylda...overskuddet er liksom borte...smilet er borte...orker ikke unger som krangler og surmuler...lunta er heller kort...akkja...det må vel bli bedre tider igjen...kanskje det hadde hjulpet med en dag med sol???...

...uansett...i kveld har jeg og småtrolla laga hjemmelaga pizza...en til ungene,en til de voksne...blir litt lei av kjøpepizza i lengden...så satser jeg på sol og vår i mårra...

6 kommentarer:

  1. Klem!! En stor bamseklem faktisk:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Helt spesiell!!
      En heeelt spesiell klem til deg også!!
      Klem fra meg!

      Slett
  2. Go kveld oi oi alt du må tåle blir helt matt. at du kan blir sur osv det tror jeg ikke så mye på. men pytt du har lov!!!! jeg har bestilt SOL til deg imorgen fra kl 1200 ..
    tror og det blir litt i uken som kommer.....hi hi ja ja vi får se.
    kjekt me fint vær til helgen det er jo komf helg. jeg er ikke buden i noen. så ingen kake på meg hi hi.ønske deg en fin helg med SOL og ingen smerter.. klem mia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mia!!
      Huff...jaa..men det er utrolig slitsomt for kropp og sjel å ha sånne dager...
      Nå,søndag,er sola her...og jeg håper den varer heeele dagen!!
      Klem til deg fra meg!

      Slett
  3. Det kommer helt sikkert bedre dager, Synni! Bare vent til du har fått strålt det som skal stråles, så er nok smilet og optimismen på plass igjen. Er sikkert bivirkninger av den medisinen som gjør at du føler deg så uggen nå, jeg kjenner til det der! Jeg tar Xeloda i 14 dager, så en pause på en uke. Når jeg da starter opp igjen reagerer kroppen med verkende knær, rennende øyne, hovne tær (!!!), og et skrekkelig dårlig humør, pyton! Heldigvis er dette av kort varighet. I dag skinner solen her jeg bor, og jeg håper du også får fine vårdager med masse sol og varme! Det trenger vi virkelig nå!
    Vårklem til deg fra Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone N!
      Ja,heldivis...de bedre dagene er tilbake..
      Og jeg gleder meg til å få unnagjort den strålinga for den har jammen medført mye ekstra mas..både i forkant og etterkant...nå angrer jeg på at jeg ikke tok den strålinga da jeg ble innlagt for 2 mndr siden av samme årsak...skulle bare strålt selv om smertene forsvant etter noen dager...akkja...etterpåklokskap nytter lite...men man lærerså lenge man lever...
      Hørtes ikke godt ut med bivirkningen av Xeloda...jeg sier det bare jeg...skulle ønske friske mennesker satte pris på HVER ENESTE DAG de var friske og slapp å slite med sånne ting som vi gjør...akkja..
      Søndag i dag,sola skinner og nå skal jeg snart rigge meg til på solsenga og jeg har gitt beskjed til ungene at i dag er det "andresinebarnpåvårterrassefri-dag"...terrassen er MIN,dagen skal nytes!!
      Klem til deg,fra meg!

      Slett