onsdag 9. mai 2012

Ny uke!!

Mandag 7.5.12...jaja,da var det mandag igjen...ny uke,nye muligheter...hadde en fresende halsbrann i natt igjen...det er helt pyton!!...det er ikke bare snakk om LITT,det brenner og svir...nå tror jeg at jeg er nødt til å finne på noe mer...tradisjonell behandling og kjerringråd har ikke effekt...

...jeg har Somac i skapet etter at jeg gikk på Medrol,så nå skal jeg prøve dem...virker de så fortsetter jeg bare å ta dem daglig til jeg skal til legen 22.5...får jo ødelagt hele nattesøvnen av dette tullet...det er jo verre nå enn de 4 gangene jeg har gått høygravid tilsammen...!!!...

...nakke og øvre del av rygg er stiv og vond som bare det,så jeg ser frem til fysio i dag klokka 9.15...og det var ikke tvil om hvorfor jeg hadde vondt i det området nei i følge fysioterapeuten min...knutene stod  kø...lenge siden det har vært SÅ gæli...så får jeg håpe at det bedrer seg nå...

...etterpå var det den vanlige runden med bibliotek,apotek og litt til...greit å ta alt på en gang når jeg først er ute og kjører...!!...tok meg en myserunde på Jærhagen også,men jeg fant ikke en eneste tingå kjøpe i noen av klesbutikkene...neinei...da var et vel ikke meninga at jeg skulle finne noe heller da...

Tirsdag 8.5.12 ...ahhh...i natt har jeg sovet min søteste søvn uten antydning til halsbrann...ingen tvil om at Somac hjalp..!!...da er det bare å fortsette med dem...det er nok den nye medisinenjeg går på,Megace,som er synderen...jeg har flere avbivirkningene som står på lista der...

...det jeg da er redd for,hvis de tar den vekk....dette er jo et siste skrik i forsøk av behandling med tabletter...har de da noe annet å gi meg...???...da får jeg heller leve med bivirkningene...legen har vel et svar å gi meg når jeg skal dit om 2 uker...akkja...

...prøvte meg på en middagskvil men den ble heller dårlig...i tillegg fikk jeg plutselig så innmari vondt midt i ryggsøyla bak i ryggen der jeg har mye spredning...det er akkurat som noen tar tak med knyttneven og vriiiiiir rundt og klemmer til...

...samtidig stråler det utover akkurat som et annet hjerteinfarkt...har opplevt det flere ganger før...veldig ubehagelig og vondt...heldigvis hadde jeg narkistablettene på nattbordet og heiv innpå 40 mg av dem og venta på at det skulle gi seg...etter 15 minutt ble det heldigvis bedre...da sto jeg bare opp...

...mannen min reiser på offshoreseminar i dag...jeg og Småfrøkna kjørte ham til Sola der de skulle reise videre med buss...etterpå dro jeg og Småfrøkna på Kvadrat...hun trenger noen nye klær til å gå i bursdag i,og reklamen for kjøpesenteret der er jo at: du leter ikke,du finner...

...og gjett om vi fant!!...vi hadde funnet hvert vårt par med sko innen 10 minutt etter at vi kom og sånn fortsatte det...Småfrøkna fant og jeg fant...og jeg fant...og jeg fant....og jeg fant...og jeg fant...mens svetten silte så jeg var gjennomvåt fra toppen av hodet og langt ned i underbuksene(det siler nedover ryggen og ender der...)...

...det var rett og slett kjekt...lenge siden jeg har funnet så mye på så kort tid...ny rekord...vi ble avbrutt før vi hadde kommet oss gjennom de siste butikkene(etter 4 timer) av Storebror som vi skulle transportere hjem igjen etter at han hadde levert sin gamle bil på Knoxen(bilopphuggeri)...

...men det var i grunnen greit nok...da var jeg gjennomvåt,helt pudding og aldeles gåen i beina...småkald var jeg også av den kaldklamme svettinga...så da vi kom hjem 19.00 var det deilig å vrenge av seg de våte klærne,hoppe i dusjen og innvie min fleece-onepiece jeg kjøpte for evigheter siden...


...og det var deilig å sige ned i sofaen og bli der til leggetid...

5 kommentarer:

  1. hei har fulgt bloggen din ei stund og må bare si jeg er full av beundring over hvordan du bruker dagene og klarer å være positiv til tross for plager og smerter-lykke til ,ønsker deg en god og fin sommer.....jo mere du bruker den kraften du har i deg,desto mer kraft vil du tiltrekke gjennom deg .

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Jeg må bare bøye meg i støvet og takke for rosen du kommer med!! Jeg prøver så godt jeg kan!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. hei Synni

    Håper du har fått halsbrannen under kontroll så du får den viktige skjønnhetssøvnen din i fred og ro....Shopping med Småfrøkna er koselig da. Alltid gøy med nye klær, spesielt på våren.
    Du er utrolig flink til å nyte det positive i dagene.Lærer mye av deg Synni.Ønsker deg en SOLRIK helg :)

    klem

    SvarSlett
  4. Hei!
    Ja,det var deilig å bli kvitt den halsbrannen!! Det er pyton...nok med alt annet om en ikke skal slite med sånt også!!
    Ja,jeg prøver å ta vare på det som er positivt og gjøre det som er positivt for meg...det er viktig når man har så mye negativt å dra med seg i tillegg!!
    Takk for gode ord!!
    Klem fra meg!! (men sola ble det dårlig med!!Noen må ha brukt den opp!!!!!!)

    SvarSlett