mandag 7. mai 2012

Travel helg med mai du skjønne milde...

Helga 4-6.5.12 ...joda...dagene går fort de...med klargjøring av klær til familien,koselig besøk av familie på lørdag og konfirmasjon på søndag så var plutselig denne helga også gåen..huffameg,tida går fort den,det er iallefall sikkert!!...men sånn er det vel...

...og for et værskifte vi har hatt...jeg kjøpte 5 sommerblomster på mandag denne uka...og vi har kost oss i sommervær,bikini og grilling flere dager denne uka,så kommer helga med iskald nordavind,snøbøyer og på søndag mårra ble vi møtt av et kvitt teppe og temperaturer ned mot null...

...akkja...det er jammen godt vi har partytelt på terrassen så blomstene kan få gjemme seg litt for vinteren og snøen som plutselig kom tilbake...men jeg synes det er nok nå...nå kan det godt bli litt finere vær igjen,altså...

...de siste tre nettene og flere ganger tidligere denne uka har jeg våkna på natta med vanvittig halsbrann...i natt satt jeg en time på stua før det gikk over...da hadde jeg både prøvt tradisjonell behandling,kjerringråd og litt til mot halsbrann..

...jeg har også hatt det flere ganger de siste to månedene,så nå lurer jeg veldig på hva som er årsaken...jeg har ikke hatt dette problemet tidligere...jeg har prøvt å sjekka opp den siste,nye medisinen jeg har begynt på,Megace,for å se om den har det som bivirkning,men jeg kan ikke finne noe...

...må vel ta en telefon til sykehuset,tror jeg...det var ikke SÅ gæli en gang da jeg gikk høygravid...hmmm...alltid skal det være noe,sier jeg...ingen tvil om det...når en ting forsvinner så kommer det noe annet isteden...typisk!!...

8 kommentarer:

  1. God, varm og lindrende klem fra meg. Det er ille med halsbrann, jeg vet. Har spiserørsbrokk siden 1996, og en annen sykdom, så jeg har vært mye plaget. Tenker mye på deg, håper du får hjelp - NÅ ♥

    God styrkende klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei thile!
      Huff...ja hvis du lever med disse plagene daglig så misunner jeg deg ikke..det er bare pyton!!
      Klem fra meg!

      Slett
  2. ja, dette vårværet er jammen så ymse!! Kuldegrader her i natt, men nå skinner iallefall sola, selv om det ikke akkurat frister å sette seg i bikini på terassen (grøss og gru, bare 4 såkalte varmegrader!!)
    Ja, du har så rett, noe skal det alltid være som ikke funker, er man ferdig med en plage så dukker det bestandig opp noe nytt! Jeg føler meg jo egentlig i veldig bra form nå, men da må jo selvsagt knærne mine streike så til de grader! Labber rundt som en 90 åring, fryktelig ergelig. jeg har jo litt plager med knærne fra før, og medisinen jeg tar gjør det ti ganger verre. Ja, apropos bivirkninger, jeg har faktisk lest et sted at den medisinen du nevner kan ha fordøyelsesproblemer som en av bivirkningene! Kanskje det er grunnen til halsbrannen?
    Vel, vi får leve med det, synes disse medisinene har noen veldig ekle bivirkninger, Xeloda har så mange at det nesten er skremmende!!
    Håper på sol og sommer snart nå! Og at halsbrannen forsvinner fort. Klem til deg fra Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!
      Ja,vårvær du...jammen sa jeg smør..regn,nordavind,gråvær og skitvær...nå har de meldt sol på lørdag og jeg gleeeeeder meg allerede..skal nyte den fra morgen til kveld,skal INGEN andre plasser enn på solsenga for å nyte dagen!!
      Så synd at du skal ha problemer med knærne da..ja,det skal alltid være noe... Håper du nyter dagene likevel!
      Klem fra meg!

      Slett
  3. hadde håpet på sommer her i sør men kaldt og sur vind, kjøpte blomster men valgte å sette dem i kjelleren til det blir varmere.
    Jeg hadde mye halsbrann under cellegift og medisiner men merker at jeg i ettertid lett får det igjen. Under cellegift brukte jeg nexium , nå har jeg noen link tyggetabeletter i nattbordskuffen, for det er som regel nattestid det blir værst! lykke til tøffa og så er det ikke lenge til du kan nyte sola i solseng på hverandaen!!!
    klem hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hilde!
      Ja,sommerblomstene ståri partyteltet vårt og venter på sola og dr har de stått siden begynnelsen av mai...ser de melder sol på lørdag nå,så da får de kanskje kommet ut og lufta seg litt.. OG jeg skal nyte dagen på solsenga,you bet!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  4. Denne plukket jeg fra nettet og oversatte: Bivirkninger:

    Søvnvansker, gass, hodepine, fordøyelsesbesvær.

    Kontakt lege umiddelbart dersom noen av disse alvorlige bivirkninger forekommer ved bruk av Megace ES Suspension:

    Alvorlige allergiske reaksjoner (utslett, elveblest, kløe, pustevansker, tetthet i brystet, hevelse i munn, ansikt, lepper eller tunge), lårsmerter eller ømhet, brystsmerter, hoste opp blod, nedsatt seksuell lyst eller evne; depresjon , svimmelhet, økt appetitt, tørste, eller vannlating, uregelmessig hjerterytme, smerter, menstruelle endringer; muskelsvakhet, kvalme, kramper, pustebesvær, tegn på infeksjon (f.eks feber, frysninger, sår hals), hevelse i ankler eller fingrene; uforklarlig blødning fra skjeden, uvanlige tanker; uvanlig vektøkning i ansiktet, oppkast.

    Ufattelig mange ting som kan ramme deg hardt her !!!

    En stor klem og håper det går bedre ! Egil

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Egil!
      Av de 4 første du ramser opp så har jeg 3 av dem...man kun ne jo bli gal av alle bivirkningene av alle de medisinene jeg tar...
      Jeg får ta det opp med legen,men samtidig så er jeg jo redd for at de ikke har noe annet å tilby meg da(enn cellegifta),siden dette var siste sjanse..
      Takk for infoen!!
      Klem fra meg

      Slett