torsdag 21. juni 2012

Sol,sol og mere sol...tralalaa...

Onsdag 20.6.12 ...grått og overskya fra mårran av i dag...jaja...da får jeg bruketida til klesvask og litt mer pakking...ikke nok med at vi tre skal ut og reise...Broremann skal på avslutningstur med klassen fra torsdag til fredag også...så her må det pakkes med tunga beint i munnen er jeg redd for...

...Broremann skulle også til tannlegen i dag,men han var det far i stua som tok med mens jeg kvilte...null hull på ham også...kjekt med to unger på 10 og 12 som enda ikke har hull i tennene...!!!...

...etter at vi hadde spist middag var sola kommet fram fra skyene,så da var det bare å hive seg ut på solsenga resten av ettermiddagen...som jeg har sagt før:...man må bare nytte de strålene som kommer...det er ikke alltid det blir så mange av dem...men i mårra skal det bli en flott dag hvis det slår til...20 gr og sol!!!..jaja,den som lever får se..

Torsdag 21.6.12 ...jeg er sikker på at jeg har våknet sååå mange ganger som jeg har i natt fordi jeg har vært spent på om det ble fint vær i dag...hihi...og det ble det...etter at Broremann hadde fått med seg pikk og pakk med hjelp av Småfrøkna og kommet seg avgårde til skolen begge to lagte jeg frokosten min og tok den med ut på solsenga...

...og der ble vi værende både jeg og mannen min,heeele dagen...nytes det som nytes kan...og så DEN deilige sommertemperaturen da gitt...deilig oppstart på ferien i Egypt dette...at det skal pøsregne i mårra gjør ingenting,for jeg har diverse saker å ordne med sånn i siste timer før avreise...

...har pakka litt i kveld også så nå er det er vel så godt som ferdig pakka snart...nå er det bare toalettsaker og siste innspurt i medisiner som mangler...må bare en tur på apoteket i mårra for å proviantere litt mer på det området...

...for de som enda måtte være i tvil om sola er bra for oss eller ei har jeg lyst til å oppdatere dere litt med info som stod i Allers nr 25 i år: "Når solstrålene treffer huden din påvirkes flere organfunksjoner positivt viser nyere forskning. Her er noen positive helsegevinster du får av sola:

-Høyt blodtrykk og kolesterol senkes
-Risoskoen for å få diabetesII reduseres
-Opptaket av kalsium i kroppen øker
-Tretthet,nervøsitet og irritabilitet motvirkes
-Immunforsvaret blir styrket
-Kroppen beskyttes mot noen indre kreftformer som bryst-,tykktarms-og prostatakreft.
-Blodsirkulasjonen i ledd og muskulatur øker og varmer opp kroppen,slik at smerter og stivhet reduseres.
...og dette var bare noen av dem!!!! Og for oss nordmenn er sommersola ekstra viktig!!"...er det rart jeg er glad i sola og sommeren da!!??!!...her får man jo mye gratis!

...fra det ene til det andre...har glemt å vise dere neglene jeg mekka på mandag forresten...kongeblått ble det denne gangen...det måtte jo matche kveldens antrekk som da var kongeblått og turkis...

...og jeg digger faktisk fargen en hel haug...skal ha den på til vi har kommet til Egypt,skal nemlig reise i samme antrekket,så får jeg heller skifte farge der...

...well...da skal jeg se Allsang på grensen ferdig,så er det snart senga for meg...ok,etter at blomstene ute har fått vann da...og Gissebassen har fått nattmaten sin...alle skal få...hihi...

2 kommentarer:

  1. Alle skal få, og alle får mat og kjærlighet hos og av deg ♥
    D vitamin er viktig det, så sant. Sola må nytes, når vi har den, sant ☼☼☼

    Skal du reise i favorittfargene mine (til deg altså, ja også meg, men du klær fargene bedre, enn meg). Så vakker du kommer til å være, Synnøve!
    Du ER nydelig.

    Ha en alle tiders ferie, nyt!

    God ferieklem

    SvarSlett
  2. hei thile!!
    Joda,alle må vel få hvis det skal bli ro i heimen!?!
    Joda,det er flotte farger,jeg elsker dem!
    God ferie til deg også!!

    SvarSlett