søndag 29. juli 2012

Det bor en baker....sorry folkens...

Onsdag 25.7.12 ...det bor en baker...hmmm...til mine medferierende...den har bare hengt seg opp...og jeg MÅ bare synge den...hihi...det hender jo for noen og enhver at det er en sang som klistrer seg fast i minnet...og ikke spør meg hvorfor den dukka opp heller...jaja...

...nok ei heit natt...med forb.... hundespetakkel utpå natta...mange laushunder i området her...det er en hane og mange høner også på mi side av huset,men jeg må ærlig talt si at jeg har ikke hørt dem ei eneste natt,så jeg må ha vært i koma på den tida de har begynt å gale og kakle...hihi...

...bort til Tove(eieren av pensjonatet) og spise frokost...mmm....stor fruktskål...mmm....men jeg må etterhvert si at jeg savner litt brødskive med noe på og et glass kald melk også...Tove fiksa opp,så det ble blings med syltetøy og kald melk også...mmm...men det ble begge deler altså...hihi...

...halv-ti-ekspressen,soltilbederne fra Casa Lunetic,var som vanlig klar til avgang,punktlig og presis og ble kjørt først ned til stranda...her er det best å være ute i god tid og få solsengene langs stranda og holde av senger til de som ikke er fullt så raske på labben...

...vi storkoste oss på stranda hele dagen...gjerne avbrutt av en liten shoppingmysetur i de samme små supermarkedsjappene hver dag for å jakte på nye dagens kupp...etterhvert har det blitt flere av oss som har kjøpt de samme veskene og samme sandalene,men desverre for Lena så fikk hun hverken veske eller sandaler...dakal...

...strandbaren vår har også en fantastisk god,italiensk is...mmm....det har blitt noen runder med one banana and one vanilla,please...and one cola zero and water please...eller en frappe,please(for de som liker kaffe)...typen som jobba der var seigere enn sirup og var sjelden nedom stranda for å høre om de kapitalsterke ladyene skulle ha noe å drikke eller en is...(til tross for at Hellas er i økonomisk krise)

...men dama som jobba der var litt mer lysten på penger og fant ut at damene på stranda ville ha påfyll både titt og ofte,og var raus med tipsen,så det er godt å se at noen grekere fremdeles gidder å jobbe for penga...mange steder var de svært lite interressert i å tjene noen kroner...og her fantes det omtrent ikke turister...

....gamlemor på supern på hjørnet fant fort ut at her var det noen kjøpelystne damer som ikke klarte å gå forbi uten å kjøpe noe,og smilte bredt hver gang vi viste oss...til tross for hennes svært dårlige engelsk-kunnskaper klarte hun å helpe oss med det vi ville ha med litt engelsk,litt tysk og resten på tegnspråk...
...klar til middag(var megavarmt,derfor vifta) i ny shorts fra gamlemor på supern på hjørnet...og nye sandaler fra supermarkedet...

...de ivrigste av oss tok siste ekspressen hjem...sex-ekspressen,fordi vi ville nyte sola og dagen lengst mulig og fordi vi ikke deltok på yoga-timene...men vi måtte som oftest innom supermakedet(hvor vi glemte igjen Trine første dagen) og proviantere både flaskefor,noe salt og noe søtt...

...da skal jeg ta frem et litt alvorlig tema igjen for å vise dere hva en cellegift kan finne belaste oss med av bivirkninger for...Lena som har gått på cellegifta Taxol ca et år fikk denne bivirkningen av cellegifta etter at hun hadde slutta...

...som hun selv sier: brunfargen på føttene renner ut i sanda...og neglene ramler av...både på hender og føtter...slikt må vi leve med og egentlig er dette bare småtterier i forhold til alt det andre som følger med...men ikke kjekt uansett...


...så for de som trodde at behandling er behandling og når man er ferdig så er det over tar feil...bivirkningene kan henge lenge i og komme i lang tid etter behandling...
...nye farger på neglene før middag...damene syntes jeg hadde mye neglelakk med...og så fant jeg masse neglelakk og stæsj i supermarkedene til 1 og 2 euro,så det ble noen ekstra med hjem...
...det bor en baker i ørstre Aker...tralalala...

2 kommentarer:

  1. Herlige Synnøve ☺
    Jeg smiler og ler, du skriver så bra!
    Du har en forfatter i deg du!


    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Takk for gode ord! Jeg liker godt å skrive,så det er ikke noe problem!
      Klem fra meg!!

      Slett