fredag 3. august 2012

Ut på tur,igjen...

Torsdag 2.8.12 ...jaja,borte bra,men hjemme best sier de...men fytti...ikke mye kjekt å komme hjem til et evig gråvær da...en kunne jo fått lov til å se sola innimellom iallefall...jaja...men det var godt å komme hjem til unger og mann igjen...vi har liksom hatt gjestevisitt i hjemmet hver vår gang i sommer...

...men sånn blir det når noen er på ferie og noen er på jobb i 2 uker i slengen eller mer...

...kjenner på kroppen at jeg har vendt tilbake til det kalde Norge iallefall...kom jo hjem med noen mega tømmerstokker av noen legger...i løpet av det første døgnet hjemme sprang jeg på do og tissa i ett sett og tissa av meg 2 kilo og legger mm inntok normalen igjen...effektiv slankekur???...

...på mandagsmårran var jeg hos fysioterapeuten min...hun kikka på arma og hånda mi men kunne heller ikke komme med noen logisk forklaring på hevelsen...hun mente iallefall som meg at det ikke hadde med øde å gjøre...jaja...samma kan det være...nå er den helt fin igjen,så da så...

...jeg og Småfrøkna har lagt vår elsk på den greske frokosten og måtte ut og handle inn alle ingredienser,honning mm...vi har hatt det til kveldsmat hver kveld denne uka..er bare SÅ digg...men Småfrøkna bruker vaniljesaus istedenfor honning og gresk yoghurt,men det er jo fritt frem...snadder er det iallefall synes jeg...!!!...

...den kjedelige jobben med klesvask er i gang...det blir litt når det samler seg opp,jeg kom med mitt og Storebror med et helt lass fra 3 uker på sjøen med klær med båtlukt i...de trenger en ekstra runde vask selv om de er vaska...

...klok av skade/erfaring ringte jeg inn til kreftpoliklinikken i dag for å høre om det ikke skulletas noen bilder av kropp og skjelett før jeg setter igang med cellegift...hun skulle sjekke det opp med legen min og ringenmeg tilbake i mårra...jaja,den som venter får se...

...i formiddag dro far sjøl på husfarferie inn til Årdal for å se om han kan klare å lure laksen på kroken...han trengte å se noen andre vegger enn de her hjemme og de på jobb,og på Øvre Tysdalsvatn(innerst på vannet ligger Trodlatysdal for de som kjenner til den plassen) har de en familieplass med flotte fiskemuligheter...

...vi her hjemme holder på å gjøre oss klar og pakke til enda ei helg i Kristiansand hos Storesøster...Lillegullet blir 1 år den 9.8 og skal feire dagen sin på søndag så da ble det tur på oss igjen...denne gangen tar vi toget siden mannen min trengte bilen...men det er ikke noe problem!!!...

                                               "Det må være en menneskerett å være syk
på en slik måte at du kan ha glede av det."
     Halvdan Sivertsen

4 kommentarer:

  1. Hei og hå!
    Jeg hadde også en slik hånd på ferie i Hellas. Det var et myggstikk. Han gjorde jobben sin, den myggen. Ha det godt! Klem frå Ragnhild

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Ragnhild!
      Jeg tror ikke at jeg ble stukket av mygg..for det første så liker ikke myggen meg..og jeg hadde ingen steder med rød hud,stikk,eller hevelser..så ikke vet jeg..
      Klem fra meg!

      Slett
  2. Hei i sola fra Tenerife :-)
    Nå har vi inntatt frokosten og skal kjøre til en bortgjemt strand. Her vi bor ligger folk i kø på nærmeste strand, vi har jo privat svømmebasseng, men det blir FOR varmt å være i hagen hele dagen.
    Og far i huset drar på fisketur i stedet for å være med i barnebarnets 1 års dag - mannfolk !!!! Kos dere i Kristiansand. Tror IKKE du må ha cellegift igjen nå - både din og min kreft har gitt opp, vi er for trassige og har galgenhumor, det hjelper.
    Solklem fra Trofast leser

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo!!
      Hørtes deilig ut med en bortgjet strand,men nå melder de fint vær her også fra i mårra til over helga..gleder meg...jeg har t o m kjøpt inn noen nye sommerblomser i bytte for de som gikk på dynga pga mangel på sol..hihi..
      Kjenner at jeg gruer meg til den legetime neste uke,og det er bare pga den hersens cellegifta de har lovt meg..akkja..
      (jeg leste det andre innlegget ditt)
      Jeg håper at jeg slipper unna,men tror det ikke...desverre..
      Klem fra meg!

      Slett