torsdag 13. september 2012

Det går mot bedre tider...




Torsdag 13.9.12 ...opp og hopp...en ny dag er her...en ny og mye bedre dag...hvorfor...???...jo,den ugne følelsen etter cellegifta har endelig sluppet taket...vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den...småkvalm og ekkel,form,matlyst og tiltakslyst er generelt nedsatt...kaldsvetting...dere som ikke har prøvt dette kan ikke tenke dere hvor deilig det er å endelig bli kvitt den følelsen/formen...!!!...

...så da har jeg 12 dager å nyte livet på,før det er tid for neste runde...akkja...har som sagt gjort dette før,så jeg vet hva det går i...men jeg har vært mye bedre av kvalmen enn sist gang jeg gikk på cellegift,men likevel er det mange ubehagelige dager...

...ribbeina som jeg brista eller brakk,ikke vet jeg,begynner omsider å komme seg...jeg må fremdeles være forsiktig,men jeg kan ligge på den siden nå,på min tempurmadrass,vel å merke...men jeg vokter dem vel og ligger ikke og lener meg over armlen lenger...

...ser at jeg begynner å miste litt øyevipper allerede...kjipt...den nedre kanten begynner å bli glissen,men jeg håper at det iallefall kan bli stående noen få igjen slik som sist,det ser nå litt bedre ut enn ingenting...det er nesten verre når øyebrynene ryker...ansiktet ser liksom så rart ut uten...

...når det gjelder det her "anfallet" mitt på mandag denne uka så ringte jeg inn til kreftpoliklinikken og fortalte dem hva jeg hadde opplevt og hva jeg skulle gjøre...

...svaret jeg fikk var at neste gang det skjedde skulle jeg gå på legevakta eller ta kontakt med 113 for å få tatt EKG mens det pågikk...så sånn var det...jaja...vi får nå se da...men ellers så er jeg blitt fortalt at magesyre/halsbrann kan forårsake samme type smerter...
 
...men nå kjenner jo ikke jeg om jeg har noe magesyre som roterer i magen,da burde jeg vel kjent det...??!!...og halsbrannen forsvant da jeg slutta med Megace`n...så ikke vet jeg...ble anbefalt å prøve med middel mot det neste gang for ev å utelukke at det kunne være årsaken...

4 kommentarer:

  1. Hei:)
    Godt at det verste er over for denne gangen..!!
    Når du beskriver anfallet ditt, så har jeg faktisk opplevd noe lignende. Jeg hadde murrende smerter i brystet en dag eller to, og så sent en kveld da jeg la meg intensiverte smertene seg. Jeg lå lenge og kjente etter, forsøkte å analysere hvor smerten egentlig kom fra, men fant ikke roen... Av erfaring vet jeg jo at kvinners hjerteinfarkt kan være atypiske, så jeg tok en telefon til legevakta bare for at de skulle berolige meg... Det medførte at jeg fikk beskjed om å komme med en gang, og midt på natta ble det tatt EKG, blodprøver, blodgass osv, osv. De fant ingen tydelige indikasjoner på at noe var galt, men de ville ha meg der over natten til observasjon. Etter hvert fikk jeg Somac, med veldig god effekt. Det ble konkludert med at jeg var i ferd med å utvikle magesår, og det tror jeg på, for jeg var inne i en svært vanskelig periode med mye stress relatert til alvorlig sykdom i den nærmeste familien. Gikk på Somac en periode, og har siden vært god. MEN - det var veldig smertefullt og skremmende da det var som verst...
    Med tanke på alt det du gjennomgår, og sikkert tenker på og bekymrer deg for, skal du ikke se bort i fra at det kan være noe sånnt du også plages med. Kropp og sjel henger jo sammen... Men, for all del, du må sjekke det opp hvis det skulle skje igjen. Symptomene kan være veldig like, så det må taes på alvor og utredes hvis det skjer igjen.
    Ønsker deg alt godt! Hilsen Sykesøstra:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk for en lang info...jeg nevnte også denne muligheten da jeg var på akuttmottaket da legen spurte om hjerteproblemer....han var også med på at slike syptomer kan være flere ting..men også angina...men EKG-en min var iallefall fin,så hjerteinfarkt var det ikke.
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Så bra at det går bedre mamsen!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo snuppa!
      Det synes jeg også,så nå knakser jeg gulerøtter så det spruter etter...hihi..
      Klem fra mamma!!

      Slett