mandag 3. september 2012

Familieselskap og skjelettscintiografi...

Søndag 2.9.12 ...ahhh...til syvende og sist ble klokka 9.30 før jeg sto opp...var våken et par ganger før, men sovna igjen...tror jeg trengte det,og det blir ikke middagskvil i dag så det er godt å dra seg litt før vi setter i gang med dagens selskapeligheter...hihi...

...heldigvis står daimkaka ferdig i fyseren og svigermor kommer med sjokoladekake...mannen min skal lage vafler,så får det holde...da er det bare igjen å dekke bord...

...det ble en koselig ettermiddag og ungene koste seg med å se film og spise popcorn i kjellerstua...min svigerinne kom med en liten oppmerksomhet til meg...en fin boks med Cashew og Baileys oppi...hun har forstått hva denne dama liker,gitt...hihi...

...jeg hadde egentlig tenkt å droppe å stusse tuppene mine før jeg begynte på cellegifta siden det var litt usikkert om kjølehetta var noe å satse 100 %  på,men etter litt frem og tilbake med info fra henne som kaller seg Hetta i kommentarfeltet og hennes gode resultat angret jeg litt på at jeg ikke hadde tatt en stuss...og salongen min har stengt på mandagene...

...min svigerinne som kommer i selskapet er frisør,så jeg ringte henne på søndags formiddag og spurte om hun ikke kunne ta med seg saksa og stusse tuppene mine på slutten av selskapet...det ville hun heldigvis,snill svigerinne(samme som kom med C&B..),så da fikk jeg tatt 4-5 cm og stiller med friske tupper...

...håret skal heller ikke vaskes eller styles mindre enn et døgn før cellegifta,så da får jeg la være å bruke skum i håret...litt pyton egentlig å ikke kunne ha noe som helst i håret,uvant,men jeg får vel bare følge reglene da,så får jeg bare håpe at det går bra...!!!...

...vi tok teamwork på rydding og oppvask da gjestene hadde gått og da klokka var 20.45 og alt var gjort i stand til ny skoleuke mm gikk jeg og la meg...kjenner at det har vært noen travle dager og er glad for at dette er siste selskap for helga og for denne gang...

...klarte ikke å holde øyene åpne lenger enn til klokka var 22,da var jeg nødt til å slukke lyset...og sovna på flekken...

Mandag 3.9.12 ...klokka ringer 6.20...opp og hopp...vel...fikk iallefall velta meg noe motvillig ut av bingen...skal være på sykehuset 8.15,så jeg må komme meg avgårde litt tidlig...mye kø innover på denne tida på mårran...

...i dag skal jeg på skjelettscintiografi...møter først opp for å få satt inn en dose uran og fikk ny tid klokka 12.45 for å få tatt "bilde" av hele skjelettet...jeg var ferdig med første runde allerede 8.30...hvis dere husker fra tidligere innlegg i bloggen så har jeg kranglet litt for å få "mannen med brillene" hvis det har vært en annen person som skulle sette sprøyta med uran...

...det har nemlig blitt litt av det jeg kaller "prøving og bomming" med andre enn ham...jeg måtte argumentere veldig en gang det var en litt eldre dame som skulle sette sprøyta for å få ham inn å teppet...men hun nektet...

...gangen før var det nemlig også en annen litt yngre dame og det ble flere forsøk i mine vonde årer...mens han andre aldri har bomma en eneste gang...i dag var det den litt eldre dame igjen som tok imot meg(og jeg tenkte søren,jeg vil ikke ha deg..) og hun sa da; at det er vel du som vil ha han med brillene...

...jatakk sa jeg,hvis det er mulig,så vil jeg helst det...klok av skade,sa jeg...jippiiii...endelig har de begynt å forstå...og han traff,som alltid,på første forsøk...men stønn,jeg fikk ikke time til å komme tilbake før 12.45....zzzzzzz...

...da får jeg finne på noe for å få tida til å gå...jeg hadde et ærend på apoteket for å få henta ut medisinene til cellegifta...kom heldigvis på det rett før jeg la meg i går kveld...det tok jo si tid...det går litt seint på apoteket på sykehuset...

...etterpå tenkte jeg at jeg fikk ta meg en tur på nærmeste kjøpesenter for å se om de hadde putetrekk i sateng der...det hadde de selvsagt ikke...typisk når jeg skal ha akkurat det,da...og jeg fant heller ikke noe annet å bruke pengene på,helt utrolig...

...men jeg kjenner at jeg begynner å bli passe trøtt...tror nok kroppen er litt sliten etter travle tider...kjørte etterpå bort til Jysk,rett ved siden av,for å se om de hadde putetrekk i sateng...nope,ikke der heller...

...men,der hadde de laken i sateng,svart,til 149 kr,så da kjøpte jeg det,så får jeg heller sy putetrekkene sjøl...blir jo billigere det...et putevar koster 79-99 kr...(hvis de hadde hatt) ...etterpå måtte jeg sette meg litt i bilen med øyene igjen...dautrøtt...

...12.15 kjørte jeg tilbake til sykehuset...for igjen å lukke øyene litt i parkeringshallen...stønn...jeg burde vært i senga mi nå,ingen tvil...da jeg kom opp til nukleærmedisinsk avdeling igjen fikk jeg den hyggelige beskjeden etter en stund om at de desverre var ca en halv time forsinket...

...stønn...jeg som allerede er dautrøtt...znork...og det sa jeg til ham...han tilbydde meg å låne senga som stod der i kroken på venterommet(som jeg allerede hadde sett på med lengsel...!!!...),men takket nei...da det endelig ble min tur og jeg lå der på det harde brettet holdt jeg flere ganger på å sovne...hmm...

...da jeg var ferdig(og jeg glemte jo selvfølgelig å få med meg reiseregninga som jeg hadde minna meg sjøl på flere ganger...)..suste jeg rett hjem og var vel i seng innen 5 minutt etter at jeg hadde parkert i garasjen...

...og jeg sov som en stein til jeg ble vekket 2 timer senere...kan ikke huske hva jeg tenkte før jeg sovna en gang...trøtt...???...ja..

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar