fredag 26. oktober 2012

Innleggelse på timen...grr...

Torsdag 25.10.12 ...i natt tok jeg en timeout før jeg gikk videre etter at jeg gikk ut av senga...så jeg hadde to velberga turer på do...flaks eller ikke flaks...???...jeg slapp iallefall nye skraper,blåmerker og kuler...

...men opp og hopp,det er ikke helg enda...Småfrøkna skal være hos tannlegen klokka 9 så hun er heldig og får sove litt lenger,vi andre står opp som som vanlig...mannen min kjørte Småfrøkna til tannlegen og imens tok jeg en telefon til sykehuset for å snakke med sykepleieren min...

...hun likte ikke det jeg fortalte og skulle ta kontakt med legen min og ringe tilbake når hun hadde snakket med ham...skulle aaldri ringt...klokka 10 ringte hun tilbake og sa at legen min ville ha meg innlagt på flekken og lurte på om jeg hadde noen å kjøre meg eller trengte transport...

...jeg sa som sant var at dette hadde jeg IKKE lyst til,men jeg har vel ikke noe valg...det er vel på tide å få sjekka opp hva dette er for noe...hun lurte på hvor raskt jeg kunne komme og jeg sa jeg kunne være der mellom 11 og 11.30 og fikk beskjed om å møte på akutt-mottaket som vanlig...

...det var bare å hive oppi pc og mobil i den allerede ferdig pakka "sykehusbagen" og komme seg avgårde...jeg ankom mottaket 11.10 og var ikke oppe på avdelinga før nærmere 15...ting tar tid...jeg ble sjekka på puls og blodtrykk da jeg kom inn...blodtrykket var greit,men pulsen veldig høy...

...blodprøver ble også tatt...4 store glass og 5 små...man kan jo bli blodfattig av mindre..hihi...

...de tok EKG,den var ok...da jeg omsider kom inn til legeundersøkelsen ble vel konklusjonen at de fikk noe å bryne seg på...han lurte på om jeg selv hadde noen formening om hva som var årsaken...jeg sa jo som sant var at jeg enten tenkte på spredning til hjernen eller at det var noe med nervesystemet som var ute av lage...

...han gjorde diverse undersøkelser på styrke i armer og ben osv...tok en telefon til legen min på kreftpoliklinikken om hva han tenkte om saken og hvilke undersøkelser han ville ha...de ble enige om å bestille en MR som skulle gå fra hodet og til bunn av ryggsøyla...

...da han var ferdig med undersøkelsene sa han at jeg ville bli hentet av portør og skulle til 1k...jeg pusta letta ut som vanlig...vil helst være på den avdelinga jeg hører inn under og kjenner de fleste ansiktene og legene...

...jeg venta vel bortimot en halvtime på undersøkelsesrommet og hadde så vidt døsa av da det kom ei inn som sa jeg måtte bli flytta ut på gangen fordi de trengte dette rommet...og jeg venta videre på gangen før det omsider kom en portør springende for å hente meg...

...han kjørte meg til 1k,men der ble vi avvist og bedt om å kjøre opp til 2k...NEI!!!!,jeg vil ikke dit...jeg kjente motviljen med en gang og da jeg attpåtil fant ut at at jeg måtte på 2-mannsrom og måtte dele det med en pasient som var 20-30 år eldre enn meg kjente jeg at humøret dalte...

...attpåtil kom vi midt i vaktskifte så det tok ei stund før min sykepleier kom for å snakke med meg,men det er ikke noe å gjøre med det...men bortskjemt som jeg er med enerom på alle innleggelser så blir det en brå overgang til tomannsrom...
...jeg fikk iallefall vindusplassen og det var full snøstorm utenfor vinduet...blir nesten jul med en gang...jeg fikk en mannlig sykepleier og han var grei han...litt seinere dukka det plutselig opp et kjent ansikt i døra...en sykepleier jeg har jobba med i mange år på arbeidsplassen min...hun jobber her på 2k...

...jeg fortalte at jeg ikke var så glad for 2-mannsrom,blant annet fordi jeg er så var at hvis den dama vil ha tilsyn annenhver time på natta våkner jeg hver gang de tar i døra...jeg bruker å be om at de ikke har tilsyn hos meg for å få nattero,men det er jo ikke så lett når man er 2 på rommet...

...litt senere kom hun inn med sykepleieren min...hun hadde gitt ham et hint...de hadde et enmannsrom som var blitt ledig,så det ble full flytting med en gang...juhuuu...da ble jeg fornøyd da...hihiih...det var deilig å komme inn på et rom helt for seg selv...ahhh...

...så da er det bare å vente på MR for forhåpentligvis å få noen svar...ventevente jadajada...kjenner til den...hmhmmh...

4 kommentarer:

  1. Jeg er så glad i deg, Synnøve. Håper på gode beskjeder, og du kommer hjem!

    Break a leg!

    Styrkeklemmer!

    SvarSlett
  2. Hei Synni!
    Tenker masse på deg, og håper at du straks er tilbake i heimen!
    Stor klem til deg fra Tone N

    SvarSlett
  3. Hei Synni

    Håper du har fått tatt MR og med positive svar. Det var godt at du fikk deg et enerom da. Det betyr så mye at familien din kan komme når det passer dere. Ønsker deg all mulig lykke til og GOD BEDRING Synni!
    Du er helt utrolig positiv og tapper. Du er nok snart hjemme hos alle dine to og firbeinte.

    Kleeem fra marit

    SvarSlett
  4. Hei på deg.

    Tenker på deg hver dag.Håper du har fått svar på prøvene, ventinga er forferdelig.Du er ei sprudlene dame som alle blir glad i. Krysser fingene på at det går bra denne gangen også.

    Hilsen fra ei kjempende pårørende.

    SvarSlett