søndag 28. oktober 2012

Fredag på SUS...


...her er resultatet på kneet etter torsdagsnatta svimetryn...jaja,har blitt noen av de ja...etterhvertblir det nok et flott blåmerke og på kneet...jaja...
Fredag 26.10.12 ...akkja...borte bra,men hjemme best når det gjelder søvn...det er iallefall sikkert...ble mange avbrutte runder,men det er ikke noe nytt når jeg er på sykehus...9.15 kom det 2 stk for å ta blodprøver av meg,men da de fikk høre at de måtte bruke VAP-en måtte de hente inn ekspertise og det tok litt tid...

...jaja,det ble noen glass i dag også,så får vi se hva resultatet av dem blir da...etter frokost og litt venting kom omsider legevisitten 11.15...legen hadde ikke så mye å komme med,de hadde enda ikke fått noen tid for MR til meg,så de skulle ringe bort for å høre om de kunne få en fastsatt tid...

...så her sitter jeg da og venter på diverse svar for å få kunne reise hjem på helgeperm...har ei lita frøken hjemme som venter med lengsel på mamma...

...12.40 kom to sykepleiere springende inn på rommet så frakkene flagra...de hadde tid for meg på MR-en NÅ med engang så vi måtte skynde oss...jeg satt i senga så de bare tok bremsa av og raste avgårde med meg...det gikk så det kosta gjennom gangene,måtte nesten le...

...men hadde jeg gjort det hadde jeg ledd for tidlig...da vi kom ned gikk det ca 5 minutt så var det min tur...3 timer senere var jeg ferdig...dette tok sin tid...først var det inn for å få tatt MR av ryggen og dette tok godt og vel 30 minutt...

...hodet hadde de ikke tid til nå,men de skulle ta noen i mellom så skulle de ta meg inn igjen hvis jeg orket å vente...jeg var jo veeldig ivrig på å få gjort unna dette før helga så jeg takket ja...ut på gangen med meg og værsågod neste...

...jeg ble etterhvert glad for at jeg hadde senga med meg for dette tok sin tid...til slutt havna jeg inn i dormeland,til tross for evig smelling i dører...tror jeg lå der nesten 1 time før de tok meg inn igjen i full fart...her går det unna så det kviner...

...jeg ble lagt på fjøla igjen...au...kroppen kjenner den igjen fra forrige runde....korsryggen får hard medfart her,men akk...de hadde kjørt meg nesten inn i maskina før de spurte om jeg hadde veneflon...nei sa jeg,trodde jo det var metall de jakta på...

...men poenget var at nå skulle jeg ha kontrast og da måtte jeg ha veneflon...kjente at det knitra i sikringsboksen da ja...vet ikke hvor mange ganger jeg har nevnt dette at de(først legen både på mottak og visitt i dag,så sykepleierne både på mårran og vei ned...) måtte sjekke om jeg skulle ha kontrast for da måtte det planlegges innlegging av veneflon på dagkirurgien i god tid i forveien fordi dette vanligvis tar sånn ca 1 time og 2-3 personer og 5-7 stikk...

...og der lå jeg...uten veneflon...dama forstod at det var vanskeligheter hos meg og spurte om å få prøve i foten...i min oppgitthet sa jeg sett i gang,jo fortere jeg får gjort unna denne MR-en,jo bedre...og DETTE var i allefall vondt...!!!...

...i DE tynne blodårene på knoken ved stortåa,bom,oppå ankel-knoken,bom,det var høyre fot...så tar vi venstre,et stikk der også,bom...stønn...skal aldri svare ja til årer på beina flere ganger,NEI!!...da kom det ei effektiv dame inn..trønder selvfølgelig (!!!...Hihi..)og spurte hvor de vanligvis brukte å ta blodprøver av meg...

...jeg viste dem venstre arm og plass og hun spurte om å få prøve der,1x...jeg tenkte whatever,bli ferdig,og lot dama sette i gang(jeg ville som sagt få tatt den MR-en ferdig da...)tror dere ikke hun traff på første forsøk da...???!!!...

...all ære til deg!!!,sa jeg...og hun sa at jeg bare måtte si at de skulle bruke blodprøveåra neste gang de skal legge veneflon...jaja,konsekvensen blir vel at den åra også bukker unna til slutt...jaja,vi ble da ferdig omsider,men da hadde jeg så vondt i korsryggen at jeg klarte ikke å sette meg opp selv,men måtte ha hjelp...

...15.40 ble jeg kjørt ut på venterommet for å vente på portøren,og jeg var vel tilbake på avdelinga ca 15.50...da hadde jeg ikke spist siden frokost og skulle hatt medisinene klokka 15...akkja...etter en runde med kveldens sykepleier som var min fikk jeg pakka verdisakene og kommet meg hjem på helgeperm...

...var ei tøtte i bilen som var glad for å få mamma hjem da ja..og ei mamma som også var glad for å komme hjem,men nesten ikke klarte å gå pga de vonde stikka på beina som klemte i skoene da jeg skulle gå...gr...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar