torsdag 29. november 2012

Sånn går nu dagan...

Torsdag 29.11.12. ...akkja...dagene går unna med såpass mye innhold at tid til blogging har det vært verre med...i dag hadde vi først noen timer hjemme til å puste på...foran oss ventet den geniale streken med at først må jeg til sykehuset for å få lagt inn veneflon til kontrasten,så må vi til Curato for å få tatt bildene...
...før den tid hadde jeg snakket med sykepleieren min på sykehuset på telefonen...jeg måtte rett og slett spørre henne om noe vi diskuterte på timen min på tirsdag tidligere i uka...der snakket legen min om å sette meg på Klexane,prevantivt for å motvirke blodpropp...
...jeg spurte om hun kunne se i journalen min hva han hadde skrevet...og joda,der sto det at jeg skulle ha Klexane hver dag frem mot timen jeg har på tirsdag 4.12 hvor vi skal få svar på alle undersøkelsene...det var bare det at saken ble glemt i løpet av møtet,av ham som egentlig burde huske...jaja,ingen er feilfrie...noen mindre enn andre...
 
...vi dro innover til byen i 11.30-tida...litt forsinka hjemmefra som vanlig,men nådde frem i tide...fra kl 11 til 13 måtte jeg drikke1liter vann siden jeg ikke skulle sette inn veneflonen der...ikke første gang jeg har gjort det sånn...så da ble det å komme høppende på en fot med blå sokk og en fot med skolett,med en smule høydeforskjell...kjekt det...
 
...og innleggingen av veneflonen ble like vellykket som alltid...7 mislykka forsøk og den siste i foten...jaddddaaa....endte opp med rosa veneflon,selv om de har sagt at den skal være grønn pga trykket når kontrasten blir skutt inn...jaja,da får de bare få rosa da,så blir vi alle fornøyde...
 
...resepten på Klexane ble gjort klar og lagt ned i resepsjonen ved inngangen slik at vi kunne hente den der når vi kom dit for å å få satt inn veneflonen...
...ut av sykehuset og ned i bygatene...kjekt å ikke møte noen kjente da...resepten på Klexane ble

...jeg var litt forsinka inn på Curato,men de hadde fått beskjed om dette på forhånd...jeg kom skliende inn dit 13.20,hadde time 13.15 og hadde snaut nok landa på stolen på venterommet da jeg ble ropt opp...jeg så noen sure ventetryner rundt meg da ja,som sikkert hadde ventet lenge,men det bryr ikke meg...hihi...
...de sjekka om veneflonen var ok,det var den,så da var det bare å sette i gang...jeg hadde fått beskjed om at CT-en var av hele kroppen,bortsett fra hodet...nei,sa de...den var bare av levra...jaja,hva vet vel jeg...
...vi var hjemme i 14-tida...mannen min svingte hejmom først får slippe meg av så jeg kunne hoppe til køys,så dro han ned på kiwi for å handle,bl a middag,så hjem igjen for å ta seg av unger,lekser og middagslaging mens jeg fikk kvilt...det trengte jeg...!!!...
...jeg stod opp igjen 16.30...ble vekka da,på bestilling...godt å slappe av på kvelden og prøve å få gjort litt andre ting enn bare å rese inn og ut av sykehus og div røntgen,MR,CT osv...det tar på i lengden dett,ingen tvil om det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar