onsdag 26. desember 2012

Tanker en 1.juledag...

1.juledag 25.12.12 ...roa senker seg...den "verste" julestria er over...en tid som har inneholdt mange vanskelige stunder for min mann og dermed meg...jeg ser og hører på ham at han er preget av sykdommen min midt oppi det hele,og når jeg føler at han ikke er i humør så påvirker det meg også,selv om jeg prøver å holde oss oppe...

...tankene er mange...om dette blir vår siste jul...blir det flere julehelger...og når han er lei blir jeg lei...samtidig som jeg prøver å holde humøret oppe og ikke la de negative tankene ta overhånd...og når han er lei kan det dårlige humøret gå ut over de som ikke har noen skyld i det,i det hele tatt...det blir en vanskelig balansegang rett og slett...å holde haka over kanten...

...jeg vet at det er mange som har det sånn som oss denne helga,vi er absolutt ikke alene om å være i denne situasjonen...det er mange som er preget av usikkerhet og frykt...frykt for hva fremtiden måtte bringe...de neste ukene...månedene...årene...???...blir de preget av sykdom,uvisshet i behandling og uvisshet for resultatet av behandling...???...

...vil det komme nye behandlingsmuligheter...nye medisiner...nye håp for oss kreftsyke...vil det komme tidsnok for meg..???...for å redde mitt liv og min fremtid...gi nytt håp for å være der for familien min...enda lenger enn mulighetene er i dag...???....

...man kunne rett og slett gruble seg grønn...samtidig så tror jeg ikke det er sunt å gruble for mye heller...det kan rett og slett føre til tungsinn...da er det bedre å skyve det unna og se det positive i hverdagen i dag...og leve i nuet...ta det som måtte komme...hvis og når det måtte komme...

...samtidig har jeg erfart at det å ligge inne på sykehus iallefall er med på å produsere negative tanker og se svart på fremtiden...det er mye bedre å være hjemme og holde seg opptatt med den daglige dont....ingen tvil for min del...

...vil jeg være her neste år og feire jul igjen...tja...det vil tiden vise...eller som jeg bruker å si...den som lever får se...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar