fredag 28. desember 2012

Cellegift nr 3.

Fredag 28.12.12 ...hui som dagene går,gitt...joda,litt har skjedd siden sist også faktisk...på tirsdags mårran stillte jeg på sykehuset en halv time før,for å få tatt blodprøver til dagens cellegift...ingen hadde informert meg om å møte før for å gjøre dette,men som vanlig må man jo bruke hodet sjøl da,hvis man har det...og hun måtte prøve to ganger med masse vri og vreng(AU!!)for å få napp...hmmm...

...jeg hadde selvfølgelig allerede gitt beskjed i disken om påminnelse til hun som hadde meg i dag om å skru på fryseboksen...min faste sykepleier har fri og jeg stoler som vanlig på ingen,inntil det motsatte er bevist...hihi...

...vi ventet spent på resultatet av blodprøvene og de var jaggu meg bra,gitt...blodprosenten lå på 11,2!så da var det bare å kjøre på...jeg valgte å trekke på meg kjølehetta først,siden jeg så at dette ikke var ei som var like kjapp i vendinga som min faste...skal uansett ha den på ei stund før cellegifta blir satt...

...vi var faktisk to som skulle ha kjølehetta i dag...hu på sida hadde ikke prøvt den før og allerede begynt å miste hår etter første cellegifta uten...hun spurte om jeg var fornøyd med den og det svarte jeg at jeg var(og der satt jeg med bare noen pistrer på hodet,hihi,hu lurte sikkert),men at det er viktig å følge ALLE råd og retningslinjer for bruk,for å sikre et best mulig resultat...

...som jeg fort og kort ramset opp for henne,men som jeg også sa hang på maskinen og sto på oncolex...jaja,jeg blanda meg ikke mer opp i anliggendet og lot resten være opp til hennes mannlige sykepleier(!),som jo sier sitt...

...ved bruk skal: håret fuktes,hodebunn gnis inn med balsam og på med hetta,vitsen er jo at kuldegradene skal gå rett inn i hodebunnen og kjøle ned hårrøttene for å unngå/redusere tap av hår...ja..sånn var det...

...hva skjer ved siden av meg...???...jo...tørt hår,ingen balsam,på med papirhette og på med kjølehetta...og sykepleieren var SÅ fornøyd med vel utført arbeid...en ting:ALLE som bruker denne maskinen burde hatt full opplæring både i bruk av maskinen og av veiledning mellom kurene...

...jeg tror nesten jeg kan si det slik at den dama satt 3,5 timer bortkasta med den kjølehetta...og hvis hun heller ikke erverver seg den oppfølging som trengs av henne mellom kurene i form av vask,stell,produkter mm så er hele greia bortkasta...jeg blir litt lei på hennes vegne...jaja...

...jeg fikk iallefall min 3.cellegift uten problemer og det er ganske greit å ligge med den kalde greia så lenge jeg har varmepute under beina og ligger godt og varmt under dyna...kan ikke klage da...et problem er å spise,reima under haka gjør at man blir gåen i kjakene og man klarer ikke tygge uten å ta av reima og da er det heller ikke behagelig å tygge...

...da er det lettere å supe innpå te,men jeg tror at jeg skal ta med meg min STORE sykehuskopp neste gang,fordi de man får på poliklinikken er på størrelse med fingerbøll...3 sup og tomt er det...men minuset med cellegifta er jo at alt det sølet de kyler inn i oss også vil ut av oss,så det blir noen straffetisserunder underveis...og da har jeg ikke engang regna med fingerbøllet...hihi...

...well...jeg dro hjemmefra 8.30,kom klokka 9 og gikk klokka 14,ankom hjemme 14.30,så det er en arbeidsdag det...noen som vil betale meg lønn eller...???...og jeg jobber bra liggende på ryggen der i senga...høhø...ingen skitne tanker her,takk...!!!...

...dagene hjemme etter julaften har vært ganske så bedagelige ellers må jeg si...tror jeg trengte det...gjør alt jeg kan for ikke å ryke inn på sykehusparketten igjen...det er så aldeles dårlig gli der...myyye bedre hjemme...

...i dag har mannen min vært hos legen og blitt sykemeldt 1 måned til og vært hos Curato og fotografert det andre kneet...så få vi se hva resultatet av det blir da...det første kunne de ikke gjøre noe med fordi det var arrvev fra første operasjon sa de...jaja...

...mens han var ute fikk jeg og Småfrøkna måket ut noen ubudne hybelkaniner igjen og ryddet litt...gruelig så fort det baller på seg,da...Storebror er i Sirdal med dama,Broremann har vært hos en kompis siste døgnet,så det er ganske så rolig i heimen...

...og det beste av alt; jeg reagerer ingen ting på denne cellegifta jeg får,Taxol...overhodet ingenting...hverken på sykehuset eller noen av dagene hjemme...og overskuddet på blodprosenten må være pga mitt regime av grovt knekkebrød m leverpostei og rødbeter,pluss at jeg også har begynt å ta noe som heter Flytende Jernekstrakt,de har det nede på kiwi-en her...

...så hvis det er dette som skal holde meg på beina og langt borte fra blodoverføringer så skal jeg heller fortsette med det...selv om den jerngreia smaker skit og bidrar til treg mage,som jeg allerede har fra før pga medisiner,så da er det bare å fyre på med enda mer mot treg mage...

...jaja,det var en liten truddelutt fra meg...bare sånn at dere ser at det står til liv...!!!...god helg,folkens!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar