torsdag 24. oktober 2013

Det går visst mot vinter...

Mandag 14.10.2013 ...da har ungene kommet seg avgårde til skolen,til ny lærdom og nye opplevelser...i dag stod vi faktisk opp til skyer,utrolig...!!!...men håper det letter etter hvert...de har snudd litt om på værmeldinga i dag...

...nå må jeg snart en tur på butikken for å fylle opp skap og kjøleskap igjen...begynner å bli litt skralt nå...i natt har jeg sovet godt,ikke svettet heller...kanskje fordi jeg har sneket meg inn på mannen min sin del av senga,som er under vinduet...og kaldere...???!!!...det er i alle fall lenge siden jeg har sovet så godt...uten å svette...

...leksene hadde ungene gjort det meste av mens jeg kvilte,men mammas ørneblikk må sjekke at alt som er gjort er skikkelig gjort...engelske gloser må også øves på...

...ellers har jeg begynt å vaske igjennom dyner og puter...greit å få gjort det også innimellom

Onsdag 16.10.2013 ...brrr...i natt har det vært kaldt med sommerteppe og åpent vindu,må visst prøve meg igjen med dundyna...etter at sola har varma opp og tørka opp litt satte jeg i gang med å få malt ferdig siste rest...tror jeg skal si meg ganske så fornøyd og ferdig for i år...

...i mårra kommer pappa hjem så kanskje er det snart på tida å rydde plass i senga hans...nå har jeg brukt begge litt pga vasking og det ligger nok en del rent tøy som også skulle vært lagt på plass...nå er det også begynt på høysesong for salg av lodd mm som ungene som ungene skal selge...

...Småfrøkna måtte selge en loddbok både for turnen og cheerleading til årets julelotteri,da måkes de ut dørene før alle de andre ungene har dratt i avtrekkern og kommet i forkjøpet...loddene ble solgt ut på nullkomma  svisj...(men mamma kjøpte jo for 200 kr først da...)

...Broremann måtte ut og selge Lions-kalendere til inntekt for Polenturen de skal ha i 10. klasse,mendet klarte han på litt over 1 time til tross for at prisen var 2oo kr pr stykk...han skulle selge 6 stykk......dugnaden er allerede i gang for å få tjent inn de 350 000 kronene de må ha for at det skal bli tur...mye penger,gitt...

Torsdag 17.10.2013 ...Broremann ble med og hentet pappa på flyplassen denne gangen til en forandring,siden Småfrøkna skal på både ridning og cheerleading i kveld...mens vi venta gikk det i spill på mobilen...må bare innrømme at jeg har fått litt dilla på boble-spill og han er ivrig instruktør...

...kjekt å kunne gjøre noe som fenger oss begge og bringer oss nærmere hverandre...han er ikke den som sitter mest i stua for å si det sånn,men her en kveld gikk det faktisk 2 timer da vi satt her i stua og spilte...kjempekos...og han synes det er svææært moro at mamma har fått dilla...

Fredag 18.10.2013 ...opp og hopp...nå er det helg igjen og pappa har kommet hjem og alle er på plass...vi har hatt nydelig vær i hele dag...sol og blå himmel men kaldt i skyggen...jeg har nevnt tidligere at jeg har tatt fatt på sengetøyvask...

...problemet med overmadrassen min var at den har tørket meeega seint(den er liksom todelt)...i det fine været i dag kasta jeg den ut på trampolinen i sola,da ble det gang i tørkinga omsider...svart nett,lufting og sterk sol...eeeendelig...

...i går fikk jeg enda en ny innkalling på den kontrolltimen jeg skal ha i oktober...men denne gang har de både flytta timen min for ørtende gang og til en annen lege som overhodet ikke matcher meg og har aldri gjort det...

...jeg har gitt beskjed om at hvis legen min ikke kan,så venter jeg heller ukevis om så skulle være for å få ham...han KAN meg på alle måter,han vet hva vi holder på med,han vet at jeg vil ha en finger med i spillet,han vet hva vi har planlagt av videre behandling og hvordan jeg vil ha det...enkelt og greit...ikke sant...???!!!...

...så selv om jeg må vente 16 dager lenger,til 8.11,gjør jeg gjerne det til tross for at jeg er spent på resultat av siste CT og ev konsekvens av det...menmen,noen dager fra eller til i denne sammenhengen betyr så lite...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar