torsdag 10. oktober 2013

Juhuu...høstferie...

Fredag 5.10.2013 ...Jaja,siste skoledag for ungene i dag,så er det høstferie...pappa dro offshore i går,så det er bare meg og småtrolla hjemme...været er ikke det store,nei...men vi får bare ta til takke med det som kommer ovenfra og sidelengs...

...jeg har hatt meg en koselig formiddag borte hos naboen i dag...hun er født på samme sted som meg og bor i samme gate...helt tilfeldig...da ungene kom hjem var de i alle fall klar for ferie og jeg er klar for 9 dager uten vekkerklokke...

...men noe særlig fint vær kan vi se bort ifra,skiftende skydekke kan du si...jeg kunne trengt litt tørkevær så jeg blir kvitt noe av klesvaska i vaskekjelleren...det er lassevis med håndklær etter at Felix har fått seg en vask og ungene gar også dusja...men det var dårlig med det tørkeværet,ja...

Søndag 6.10.2013 ...i dag var jeg og ungene på kino og så Ragnarok...det var 11-årsalder på filmen,men vi fant ut at det burde vært minst 13 år...Småfrøkna måtte låne jakken min og gjemme seg under den,så skummelt syntes hun den var...Broremann syntes og at det burde vært høyere grense og han er 13...

Mandag 7.10.2013 ...i  dag skal Småfrøkna ha en overnattingsgjest...det er ei tidligere klassevenninne...vi dro en tur til M44 for å myse litt...jeg fant ei kul bukse og jentene pløya alle parfymeriene og kjøpte masker av alle typer...


...dette storkoste de seg med hele kvelden,og ansiktene skiftet farge hele tiden og latterkulene stø i kø...Småfrøkna har ikke verdens største rom,men de klarte å klemme inn en madrass til på rommet hennes...

...det ble en sein kveld,det var jeg jo forberedt på også,men de tok rekorden hittil i overnattingstid...vanlig leggetid er 23.00,men i dag ble det 24.00...jammen mammaaaa,me e jo jenter...då blir det jo bare sånn...masse fnising og sånt...og litt seint...jaja,hva skal man si til det da...

...jeg varsla at det ikke var lovlig å stå opp eller lage bråk før klokka 8...så streng er jeg...!!!.....men med den seine leggetida var visst ikke det noe problem...og godt var det...

...i løpet av uka som gikk er det flere medsøstre med brystkreft som har forlatt oss...det er snart sånn at man ikke tør åpne pc-en fordi det stadig dukker opp et nytt

Tirsdag 8.10.2013 ...pjuh,det var deilig å sove litt utpå etter ei sånn sein natt,det trengs...overnattingsgjesten dro hjem i 14-tiden,men da hadde de kost deg masse...

Onsdag 9.10.2013 ...vi har bestemt oss for å bytte ut de 2 teppene vi har i stua fordi de begynner å bli slitt og tufsete...siden vi har en del dyr i huset(4) så har vi den strategien at vi heller kjøper litt billige teppet og bytter dem ut litt oftere enn kanskje andre folk gjør...

...etter litt resing rundt omkring endte vi opp på Ikea,av alle ting,og der fant vi et teppe som var brunt/beige og som var kort i busta og IKKE ull...vi har nok ull rundt omkring,så vi trenger ikke kjøpe ull...hihi...2 stk av dem takk,og litt blomster da...

...jeg var temmelig pudding da vi var ferdig,med en dundrende skallebank...vi var hjemme klokka 19.55 og jeg fikk med meg Ingen grenser før jeg stupte til køys...da var hodet klart til å sprenges,minst...blir nok hjemmesitting de neste dagene tenker jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar