tirsdag 28. september 2010

Pappa reiser..

Tirsdag 28.9.10. Rrrring,klokka er 5..gubben skal tidlig opp i dag,offshore kaller...taxien kommer...så er det helikopter neste...2 uker på natt venter...så nå er det bare meg og småtrolla hjemme...stille og rolig...hahaha..ikke det nei...her er det full rulle som vanlig...

Klokka 7 er det vi tre som skal opp....ungene skal på skolen,så etter det vanlige morgenritualet står det to skoleunger klare til å gå.. Etterpå er det min tur...hopp i klærne... Har en liten freserunde klar med diverse ærend på lista...

Først er det avgårde til legesenteret for å ta blodprøver og hente den berømmelige resepten jeg dro i fra forrige uke pga hetetoktene som stod i kø mens jeg satt og venta...blodprøver fordi jeg skal på sykehuset og få den månedlige Zometabehandlingen min...grrr..

Har som vanlig ikke lyst,menmen...når jeg først er på den kanten av landet kan jeg samtidig ta turen innom bruktbua og hamstre bøker..ikke så dumt...begynner å minke ved siden av senga mi nå....leser 19 serier samtidig...og ja...jeg klarer å holde styr på de forskjellige,ja...snørr,tårer kjærlighet,fattigdom og elendighet er vel hovedinnholdet i de fleste...hihi...

Etter besøket på legesenteret skal jeg prøve ut Jærens tilbud av håndbilvask...Jæren Bilpleie...har dere ikke prøvt det kan det anbefales for oss som bor på denne kanten av verden....300 kr,25 minutt og en nyvasket,støvsugd,fullstendig ren bil inni og utenpå..alt skinner...Det var første forsøk,blir definitivt ikke siste!!! Det er forskjellige vaskepakker til forskjellige priser...kun drop-in..

Etterpå dro jeg innom M44,et passe stort kjøpesenter på Bryne... Der klarte jeg faktisk å finne litt av hvert til både meg og småfrøkna,inkludert ei full handlevogn på Co-op..masse gode tilbud denne uka...måtte bare hamstre litt...kjekt å ha...

Etterpå bar det hjemover til broremann som var kommet hjem og leksene var allerede gjort...etter å ha pakket ut etter handlinga mi kjente jeg at noen timer på shopping er nok til at jeg trenger en middagskvil...deilig å strekke litt på seg før middag...

Småfrøkna kom hjem 15.30 etter å ha vært på SFO,middagen er klar og etterpå må vi gjøre lekser.. Småfrøkna er ivrig i dag,hun skal få lov å være med meg på familiespinning...DET er kjekt det...når leksene er unnagjort er det på med treningstøyet...det er bare så vidt vi har tid til å snakke med pappa som ringer fra Nordsjøen...

Etter ei god treningsøkt ble det tid til en liten myserunde før vi skulle hjem...det ble litt klær til mamma og støvletter til begge to,så nå er vi fornøyde! Hjemme venter broremann,men han har kost seg foran pc`en,opptatt med å spille Spore,så han har visst ikke savnet oss..

Etter kveldsmat er det litt kos foran tv-en,men så er det senga for småtrolla..litt alenetid og tv-titting for meg også,men nå kjenner jeg at jeg er klar for senga... Tomorrow comes another day...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar