lørdag 6. november 2010

Lørdag,shopping og litt til..

Lørdag 6.11.10 For en urolig natt! Pga besøket har vi hatt en hund som ikke har oppført seg som han bruker å gjøre...etter at han han/vi la oss begynte han å hyle og sutre så jeg måtte ned og ta ham ei stripe...så gikk jeg og la meg...10 min etterpå kom det en katt stupende inn soveromsvinduet...så var det ned på stua med den...(ikke barebare med mange husdyr...!!)

Så gikk storesøster på do,etterpå var det pån igjen..så var det ned og kjefte...da ble jeg liggende våken til klokka bortimot 2....så sov jeg et par timer,våkna klokka 5,måtte på do...og så begynte dyret å tulle igjen....osvosv...hvis jeg ser bortifra den berømmelige båtturen er dette den dårligste natta jeg har  hatt på leeenge...akkja...får satse på en bedre natt i natt...

I dag hadde vi vekkerklokka på 8.30....men hadde ikke trengt det...jeg stod opp lenge før den ringte,ga rett og slett opp...vi har store planer om shopping på Kvadrat i dag..så vi fant ut at vi ville prøve å komme dit rundt 10 når det åpna..2 damer på badet osv vet dere...

Vi kom dit 10.30 og før det gikk 10 min hadde jeg allerede funnet de støvlettene jeg har lett etter i ukevis!! Jippi!! Støvletter med skaft som går helt opp til knærne...da var dama fornøyd,da...tror til og med at jeg sa som så at: Er ikke dette livskvalitet,så vet ikke jeg!! Så den som tok de nye støvlettene på og de andre i posen,det var meg!!

Vi var faktisk 5 timer på Kvadrat,inkludert en halv times lunsjpause,og vi fant både klær og julegaver...ikke verst..lenge siden jeg har vært så lenge på en plass og shoppa..i tillegg fikk vi også med oss litt av Norgesmesterskapet i militærkaraoke....der var det mange kjekke gutter som var flinke å synge..ok...et par damer var det visst også...

Da klokka var 17 gikk jeg for å ta meg en middagskvil etter ei dårlig natt og en lang dag på på shopping,men neida...ikke det engang gikk som planlagt...lå i 45 minutt lys våken,så gadd jeg ikke mer og stod opp igjen.. I  ettermiddag har vi hatt pakkejulegaveverksted...men vi må visst fortsette i mårra...nesten 48 pakker til ungenes pakkekalender tar sin tid å pakke inn..da går tida...

Middag og Skal vi danse må vi jo også få med oss,da går kvelden...synd at Tommy røyk ut..menmen..han har seilt på godværsbølga lenge...en gang måtte det ta slutt...

Var inne og sjekka litt på statistikken min på bloggen..skal si jeg ble imponert...har mange flere lesere enn jeg var klar over....:
Jeg har for det første lesere i disse landene:
Perioden mai-november:
Norge                                31 348
USA                                       221
Sverige                                    214
Egypt                                      211
Danmark                                 134
Tyskland                                 107
Finland                                     88
De forente arabiske emirater     76
Israel                                        41
Sør-Korea                               28

Sidevisninger fra 6 okober til 6 november: 12670
Frem til klokken 21.50 i kveld:                     318
Antall sidevininger i oktober                      11839

Jeg er mildt sagt sjokka...hadde ikke drømt om at det var sååååååå mange som var innom bloggen min,gitt.. Jeg føler meg beæret!!  Og noen dager/innlegg innimellom så er det helt vanvittig hvor mange visninger det har vært... og at sååå mange utenom Norge leser bloggen min...???!!

Jaja...nei...nå tror jeg snart det er kvelden for meg...en koselig dag er over,senga og boka roper....og i kveld skal alle dyra være snille og stille!! Det har mamma sagt!!

8 kommentarer:

  1. Synni, du opplever mer på ei natt enn de fleste mennesker opplever på ei uke. For en turbulent natt, leser ikke noe om Gismo, holdt han kanskje kjeft i alt dette nattebråket. Jeg synes ikke det er noe rart at du har mange lesere i mange land, bloggen din er vittig, lettlest, og variasjonsrik. De fleste av oss voksne, som titter inn på blogger i nye og ne, har blitt lei av mote, sminke og annet ubetydlig fjas og dilledall. Du skriver rett fra levra, og jeg får meg som regel en god latter når jeg leser bloggen din. I am a Synniblogg addict, so keep on blogging Synni. We don't want a bestemor with Synniblogg withdrawal symptoms, do we?

    SvarSlett
  2. Hei Bestemor!
    Turbulente netter,ja!?! Gismo stakkars,kunne fortelle meg at han hadde lagt seg inn i huset sitt,gravd hodet ned i sagmugg og høy for å døyve det verste bråket og få sin sterkt tiltrengte skjønnhetssøvn....samtidig med bråket fra den fillete bikkja kunne han fortelle at de der firbeinte kattspetakkla lå og luska oppå buret på natta og prøvte å få seg en saftig steik i ly av nattemørket,fordi matmor er blitt så bløt at hun lar kattedyra være inne om natta,fordi hun ikke vil ha dem stupende inn soveromsvinduet...jaja...det er rett før han ønsker seg tett tak,men da kan han ikke ligge og varme seg i solstrålene de dagene det er sol...
    Kjekt å høre at du koser deg når du leser bloggen,det er jo også meningen...livet er ikke bare elendighet og som du vet så sies det jo at en god latter forlenger livet...jeg sier ikke mer..
    tttog du `an...??? HI)HI :)
    ..enig med deg når det gjelder mote og fjas som du sier..ikke det mest spennende jeg leser heller...og jeg har også gjort meg den erfaringen i noen blogger jeg har vært innom,at det er litt for mye alvor,og alt for lite skjemt..til og med i mitt liv er det maaange lyse og gode øyeblikk...
    Kjekt å se at du er blitt avhengig...da er det bare en ting for meg å gjøre...fortsette å skrive og holde tastaturet varmt...
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Synni sa..
    hmmm,jeg er da ikke anonym..?

    SvarSlett
  4. hei hei jeg sier meg enig me bestemor ang bloggen din Synni den er kjempebra koselig underholdene får oss til og tenke!!! alt det du har og likevell så opplagt og inkluderende. Jeg måå bare innom deg nesten hver dag...
    hatt unger og barnebarn på kaffibesøk.veldig kjekt når de komme og når de går tooog du ann!! klem fra mia

    SvarSlett
  5. Helt ening i at bloggen din er bare et must å få med seg! Føler snart jeg kjenner både deg og familien (og div husdyr). Du skriver både humoristisk og fasinerende, og er et forbilde både for friske og syke mennesker!

    Du er fantastisk flink til å gjøre det beste ut av situasjonen, og er et utrolig positivt menneske!

    Høres bra ut at du skal fortsette å holde tastaturet varmt - jeg venter i spenning på neste innlegg!
    Klem fra kreftsykepleieren!

    SvarSlett
  6. Hei Mia og Kreftsykepleieren. ja,Mia...jeg tttog an...men jeg har ikke barnebarn enda så det er forholdsvis rolig når eldstejenta er på besøk.. takk for gode ord om bloggen,Mia,kjekt at du liker den..er jo enda kjekkere å skrive når jeg vet at det sitter folk og venter på innleggene mine..derfor har jeg nå tatt meg i nakken og prøver så langt jeg klarer å skrive hver dag..!

    Kjekt at du også,kr.skpl,synes om bloggen min..samtidig håper jeg også at den kan gi deg noen tanker i jobben din som kreftsykepleier..det er en veldig viktig jobb,men husk mennesket bak diagnosen og apparatene...jeg har opplevt å bli glemt til fordel for det,føles ikke godt..takk for gode ord til deg også!! Ì``ll keep up the good work! Klem til dere begge fra meg!

    SvarSlett
  7. Tusen takk for at du blogget.
    Jeg har en søster som er uhelbredelig kreftsyk, fikk diagnosen på underlivskreft stadium 4 med spredning til urinblære, lunger og skjelett for noen måneder siden. Men vi gir ikke opp håpet. Men bloggen din viser så godt at det er mulig å ha gode dager, at det er varme og moro å få utav en dag likevel. Du inspirerer oss.
    Klem Karin.

    SvarSlett
  8. Hei Karin.
    Så trist å lese at din søster har fått kreft...enda en kvinne i den forferdelige rekka av kreftofre...når skal det ta slutt..men håpet må dere som sagt ikke gi opp nei...
    jeg bruker jo å si at så lenge det er liv er det håp...
    og håpet kan ingen ta fra oss..
    ei heller livsgleden og livskvaliteten..som er så viktig for hver og en å ta vare på...
    gjøre det som føles riktig her og nå..
    fordi livet er NÅ,og jo mer du gjør av de tingene som gir livskvalitet og føles godt,jo bedre føles hverdagen din..og som kjent er det dem det er mest av...
    Klarer en samtidig å beholde en positiv innstilling vil dere se at livet fremdeles har mange gode dager å by på...
    og dem skal man legge i den skjøre glassbollen,samle på dem,så kan man etter en stund se opp i bollen og si:joda,livet er fremdeles verdt å leve,det er mange positive dager..noen tunge dager innimellom vil det alltid komme,de må få lov å være der,men nettopp da er det viktig å ta fram de positive tinga å se på dem!
    Kjekt å lese at jeg inspirerer dere,det gjør ta jobben med bloggen min føles viktig..og riktig..
    En kjempestor oppmuntringsklem til dere fra meg!!

    SvarSlett