lørdag 21. mai 2011

17.mai!!!!!!!!!!!

Tirsdag 17.mai 2011   Hurra for 17.mai!!


 ...Tenk det,folkens!! Jeg er her enda!!...6 år siden jeg fikk påvist kreft og jeg er her fremdeles...for hvert år jeg har fått ta på meg bunaden på 17.mai (i form til å ha den på...den er tung og ikke helt god for skjelettet mitt..) er jeg sjeleglad for at jeg lever,at jeg kan ha på meg bunaden og feire dagen med familien...og for hver gang så lurer jeg på om jeg kan det samme neste år...er noe spesielt med de høytidene,ja...

...været ser litt utrygt ut,men vi satser på bunader vi frøknene...samme opplegget med påkledning...mannfolka hjelper hverandre og kvinnfolka hjeper hverandre...men mannen min må også tre litt støttende til...

...en god jobb med stivelsesmiddel og stryking av bunadskjorta til komfen på søndag gjør at jeg kan skli rett inn i den uten å måtte stryke den på nytt...det er jo greit da,når man kan bruke bunaden to ganger på 3 dager uten en ekstra runde med vask og stryk...ahhh...

...vi må ta oppstilling til toget 9.45,og det begynner selvfølgelig å pøsregne når vi skal gå hjemmefra ca 9.30...da er det greit å ha en sjåfør i huset som kan kjøre oss ned til idrettsbanen...da slipper vi både å gå i regn og slite ut føttene...(jeg tar med meg regncapen,men har til dags dato aldri brukt den og vi har med to store paraplyer...)

...i det vi går ut av bilen faller de to siste regndråpene....så får vi håpe på at det var det slutt på regnet for i dag...vi gikk i toget med ungene og regnet holdt seg borte...paraplyer og regncape holdt regnet vekke tror jeg...

...på småskoletrinnet ble det 3.trinn som vant premie for beste klasse i toget,så 1500 kr skal brukes til noe kjekt...Småfrøkna og resten av klassen var kjempefornøyde,men de var flinke til å synge og rope i toget også da...i fjor var det nesten ikke en lyd,så de vokser.ja...

...Storebror sto i løypa og tok bilder av oss og da vi kom inn på skolen dukket han opp der også,så vi fikk kvittet oss med unødige saker som paraplyer,regncape og falgg som hadde gjort nytta i toget...deilig å slippe å dra på det...

...ungene pløya seg igjennom alle aktiviteter og hamstret gaver for hver post...dette syne de er kjempekjekt...da det var slutt på skolen dro vi hjem for en liten pustepause,så var det avgårde til den tradisjonelle 17.mai-middagen på kinarestauranten...17.mai-buffet...mmmm......resten av dagen koste vi oss hjemme...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar