torsdag 8. desember 2011

Mye inn og ut i dag,ja...

Onsdag 7.12.11 ...travel dag i dag,så her er det bare å sette beina ut av senga og komme i gang...i dag skal jeg til tannlegen...jeg går til kontroll 2 ganger i året,fordi jeg går på bisfosfonater og mye medisiner som fører til munntørrhet som kan slite veldig på tennene og lage mye hull,i tillegg til den skaden som den cellegifta jeg fikk kan forårsake...

...jeg har time 9.30,og tannlegen min er på Randaberg,så etter at ungene var ut av dørene var det bare å kle seg og komme seg avgårde...men en liten morsom ting på mårrakvisten først...

...Storebror var oppe en time tidligere i dag enn vanlig...både jeg og Småtrolla lurte på hvorfor han sprang i dusjen så tidlig???,men sa ingenting...som oftest skal de tre på badet omtrent på samme tida...men han dusjet og kledde seg for å gå på jobb,bilen var ferdig tint og han var klar til å gå...

...når han da kikka på klokka en gang til siden vi satt som spørsmålstegn her,så fant han ut at han var en time for tidlig ute...en lettere irritert Storebror stoppa bilen og forsvant ned på rommet igjen og kom opp igjen en time senere for å gå på jobb...hihih...jaja...

...etter en kjapp tur i tannlegestolen kunne tannlegen min fornøyd bekrefte at det var null nye hull og et upåklagelig renhold...det er ene og alene det som gjør at det går så bra...som hun sa: det er ikke det arbeidet jeg gjør to ganger i året som utgjør resultatet,men det du gjør hver dag resten av året...så da er jeg fornøyd...

...etterpå måtte jeg kjøpe ny mat og sagmugg til Gissebassen som fikk rein binge i går kveld,så nå ligger han og koser seg og velter seg i en nystelt binge...det er lett å se at han nyter å få reint på senga...hihi..

...vel hjemme igjen hoppet jeg til køys for å få meg en liten kvil før Småfrøkna kom hjem klokka 14...da skal jeg til fastlegen med henne....hun er plaget av vonde knær utover ettermiddagen,så nå har vi bestilt time for å få sjekka opp dette...

...etter diverse undersøkelser kom han fram til at hun har veldig bevegelige ledd,som gjør at leddbåndene strekkes seg ekstra mye og lager smerter...men det var ikke noe å gjøre med dette,hun ville vokse det av seg...

...da vi var ferdige der bar det rett hjem igjen for å gjøre lekser...i kveld skal klassen til Småfrøkna ha julekvelds,så etter leksene måtte vi begynne å smøre rundstykker for å ha med oss på kveldsen...det ble en kjempekos kvelds med mye god mat,julekaker og mye god underholdning...

...etterpå var det bare å sette seg i sofaen og slappe av...jeg kjenner at sånne dager tar litt rotta på meg...ut av huset tre ganger på en dag kan bli litt vel mye...litt mye som roterer i knotten etterpå og kroppen blir liksom sliten på en helt annen måte enn ei hard treningsøkt...

3 kommentarer:

  1. Du har en positiv vri på alt, jeg blir inspirert av å lese bloggen din

    SvarSlett
  2. Hei Synni,
    Jeg har fulgt bloggen din en stund, du er en sterk dame, som meg, he he.
    Har lyst til å fortelle deg om mitt notat fra kontrollen i november, bl.a om Leveren, den var nesten lik din, men jeg fikk en forklaring: En lesjon endrer seg ikke, det betyr faktisk SKADE og den kan du og jeg være født med eller pådratt oss som barn i vill lek f.eks, derfor viser den ingen forandring fra år til år. Min så kalte lesjon ble oppdaget når jeg ble syk i 2007. Da slår vi oss til ro med det meste de kaller lesjoner og tar en velfortjent helg ;-)
    Hilsen Anne

    SvarSlett
  3. Hei Synni:-) jeg har fulgt din blogg i lang tid og må bare si at du er et fantastisk menneske, du sprer om deg av possitivitet! Jeg håper du får en flott jul med dine kjære:-) hilsen Monica

    SvarSlett