fredag 2. mars 2012

Deilige timer i sola..

Fredag 2.3.12 ...fredag og helg igjen!!!...og vi står opp til en heeelt blå himmel,ikke antydning til ei sky eller lavtliggende tåke...ingen tvil om hvor jeg skal tilbringe dagen,nei...kun en plass...terrassen og solsenga...

...og der ble jeg liggende 5 herlige timer...megavond hofte til tross...om å gjøre å ikke finne på noen sprell og ligge helt i ro...det er utrolig deilig å kjenne disse livgivende solstrålene på kroppen,enda en gang...

...for hver vår og sommer så har jeg jo innerst inne lurt på om dette blir min siste vår og sommer,men nå er våren her enda en gang og jeg er fremdeles her...jeg skal nyte alle de flotte dagene som kommer...husarbeid og andre unyttige ting får vente til regnværsdagene...

...kanskje jeg må bort på jordbruksskolen snart og myse litt og se om de har begynt å selge sommerblomster...et par stykk går jo fint,det er bare å ta dem inn om natta...blir iallefall ikke lenge til jeg må ta meg et mys...hihi...

...i kveld skal Småfrøkna ha ei klassevenninne på overnatting og de har nettopp ankommet...men vi fikk litt av en start på besøket...en eller annen av ungene har skrudds på den ene plata på komfyren på fullt...oppå komfyren lå et brød til tining(selvfølgelig akkurat den plata som plutselig sto på) og jeg syntes at det lukta svidd brød mm...

...etter ei lita stund gikk jeg ned og åpna kjøkkendøra...da velta røyken utover i begge etasjene...jeg skyndte meg å måke brødet i plastposen vekk fra komfyren og opp i vasken og full rulle med å få åpnet alle dører og vinduer..

...jeg venta bare på når røykvarsleren skulle slå ut...og der kom den...full alarm og hyling og piping...så ringer vaktselskapet og lurer på om det brenner hos oss...jeg huska jo selvfølgelig heller ikke koden på den jæ... boksen og måtte få hjelp av ham til å skru av den hylende boksen...

...vi ble enige om at han som ringte meg skulle ringe og stoppe brannbilen...vi har nemlig direkte varsling til brannstasjonen...men fytti hvor det lukter svidd i huset,selv nå,mange timer etterpå med lufting...og jeg tenker med gru på hvis jeg allerede hadde gått(jeg var på vei ut for å handle) når dette skjedde...skumle greier gitt...akkja...

...jentene har rigga seg til på rommet og nå er jeg snart på vei i seng...så får vi bare håpe at de er snille jenter og sovner ikke så altfor seint og ikke vekker meg så altfor tidlig i mårra...hihi..

3 kommentarer:

  1. HEI godt dere er tilknyttet brannbilen hi hi... uff fort gjort.ellers så tenkte eg på deg i går og !!! da at nå lå du vell på solsengen og brettet opp og ned....fine den. jeg gikk lang tur måtte nyte det fina været. solsengen er ikke kommet frem enda..ellers så forstår jeg det er litt opp og litt ned. men du klare det utroligste og dette og klare du. har prøvd tidligere og kommentert men det er vasnkelig og komme gjennom me de ordene som er uleselige.. men du skal vite jeg følger med deg og tenker på deg. ha en flott helg,.klem mia

    SvarSlett
  2. Alltid kjekt å få konstatert at alarmanlegget fungerer med direkte alarm til brannvesenet !!! Ca 1000000 ganger bedre enn alarmselskap som ringer deg først for å sjekke om alt er OK og om du ikke svarer så ringer de brannvesenet,,,,,,,,,,og så går det ca 5 minutter ekstra som er de som ødelegger huset.

    Godt å høre at det gikk godt !!

    Klem fra Egil

    SvarSlett
  3. OBS! Synni
    Sola kan være farlig for oss og alle andre, men du bruker vel minimum solfaktor 30. Kos deg heller med å gå turer i den vakre vårsola, fin farge i ansiktet får du, det gjør jeg.
    Fortsatt god helg fra Jan H

    SvarSlett