søndag 1. april 2012

Helg i sommervær..

Fredag 30.3.12 ...javel,da er avreisedagen for reisefølget vårt kommet...Broremann har hatt sin siste runde med vognbæring i trapper,så sant det ikke har dukket opp en reddende engel i siste minutt da...

...vi har kost oss ved bassenget hele dagen og Storesøster har tynt de sise strålene ut av sola...det har gått kjempefint å ha med Lillegullet på tur,særlig når vi har flinke vognkjørere og litt forskjellige fang å ta av når det trengs litt forandring og gulvene ikke er til å krype på...

...i dag begynte Småfrøkna med rennende øye og vondt øre...øyet tror jeg ikke det er betennelse i...det er ikke rødt,så vi avventer det...vi jogga(jaja,det var jo litt overdrevet for min del da) bort til apoteket i Soho og forklarte situasjonene,men lurte på om jeg måtte ha resept fra lege...

...men neida,ikke noe problem...jeg forklarte saken og han kom med dråper som vi skulle dryppe med 3 ganger daglig...pjuh,greit å slippe maset med lege da...dette er jo typisk ferie/bassengproblem...det samme hver gang og greit når ungene er så store at de kan forklare problemet...

...etter middag og litt avslapning var det på tide å ta farvel med reisefølget vårt...blir tomt uten dem...vi la oss til jodlende musikk fra kveldens underholdning da strømmen plutselig gikk med et smell...fra aurconditionbråk og musikk utenfor til plutselig stillhet ble en stor overgang...

...det suste i ørene lenge etterpå og da jeg sovnet hadde strømmen enda ikke kommet tilbake...jaja,greit for de som bare hadde noen timer å sove på før de måtte opp igjen til avreisetid på et pyton tidspunkt,midt på natta...gruer meg allerede til vi skal opp til samme tid...

Lørdag 31.3.12 ...mårra igjen...rart å bare skulle styre helt alene og ikke samkjøre med noen...hmm...jaja,det går vel over etter hvert...rart var det iallefall da vi skulle opp trappene og ingen vogn skulle bæres...

...nydelig vær i dag igjen...i dag må vi vel ha oss ei lita stripe ed på stranda også igjen...Broremann har fått seg noen badekompiser,danske,tysker og egypter...de koser seg i bassenget samen og kaster seg med stort mot inn i vannpolokampene,mot de voksne...tror nok de blir litt overkjørt innimellom,men så lenge de har det kjekt så...

...28 gr i dag,ikke fullt så fristende i sjøen...Småfrøkna synes det er spennende å leite etter ting og tang i korallveggen der nede,så kan jeg ligge utenfor grottene og sole meg på madrassene som ligger der i store stabler..

...lørdagskvelden tilbrakte vi rett og slett på hotellrommet etter middag...faktisk deilig å bare slappe av en kveld også...vi reker jo ikke ute hver eneste kveld hjemme heller og Småfrøkna synes det er godt med noen ekstra timer søvn...så da skal ikke jeg legge meg ned og blånekte...hihi...

Søndag 1.4.12 ...i dag kom tempen opp i 32 gr...det kjente vi...det steikte godt i huden og flisene rundt bassenget kokte da vi skulle gå på dem...28 gr i bassenget,men det største er det for kaldt i fremdeles...de hadde skrudd av varmvannet også i dag i det oppvarmede bassenget,så de satser tydelig på varmere dager...

...hofta begynner faktisk,med små museskritt,å komme seg litt om litt...jeg skriker ikke fullt så høyt lenger når jeg skal opp av senga,solsenga eller stoler...

...men ungene må fremdeles trø til på alt under knehøyde...både å hjelpe på med truse,bikinibukse,sandaler med glidelås bak,nattsokkene eller plukke opp alt jeg måtte miste på gulvet...det er ikke sjans for meg å klare å bøye meg ned dit...

...jaja,får jo bare håpe at det går over til slutt...det var ei stund jeg så mørkt på å være her ei uke til...DA er det gæli da,når JEG!!!!! vurderer seriøst å måtte reise hjem pga smerter jeg ikke får gjort noe med...og da mener jeg SMERTER...ikke å ha vondt...jaja,nei...nå skal jeg legge meg,ny dag i mårra...

3 kommentarer:

  1. Hei! Håper at dagen din har vært bedre i dag.klem fra Vigdis

    SvarSlett
  2. Tenker mye på deg, håper du er litt bedre nå. Herlig med sol og varme :-)
    Så vondt inni meg nåår du har slike smerter, klemmer om deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei til dere begge!
      Skal love dere at formen nå i dag er en smule bedre enn den var i ferien,ja..var noe av det verse jeg har vært med på til nå tror jeg...
      Klem fra meg!

      Slett