tirsdag 13. november 2012

Stråling nummer 9...Og hvem skal ta ansvar...???

Tirsdag 13.11.12 ...hva er det jeg driver på med på nettene egentlig...sover iallefall lite og dårlig og våkner gang etter gang,må på do og svetter som en hest...så hiver jeg av meg,sovner igjen og våkner av at jeg fryser som en ispinne i en fryseboks...

...da er det jo greit å kunne snike seg inn under dyna på sida hvor det ligger en ferdig oppvarma vedovn...men noen rolig,dyp søvn kan man vel ikke snakke om med dette maset..og det blir litt slitsomt i lengden...jaja...det kommer vel bedre tider,også denne gangen...

...stråling 8.40 i dag,så 8.05 bar det avgårde til sykehuset og ankomst 8.30...gikk jo fint det,lite og ingen kø...stråling nummer 9 i dag....juhuu....men jeg skal love dere at jeg måtte ta meg et skikkelig tak bak for å komme meg ut av huset i dag...et veldig godt tegn på at jeg er LEI!!!!!!!!!!...

...kom meg på første strålefjøla og fikk den første dosen stråling,så ble det plutselig stopp uten at det skjedde noe og jeg ble liggende der og vente...tenkte jo med meg selv at NÅ har maskina konka ut igjen...etter noen minutt kom de inn og bekrefta akkurat det,ja...

...de spurte om jeg klarte å ligge med maska på litt til og det var ikke noe problem for meg,så tida gikk...til slutt kom de inn og sa at jeg måtte avslutte strålinga på den andre maskina...jaja,bare å hoppe ned fra benken og inn til neste strålerom og rigge alt opp igjen...

...men jeg ble da ferdig til slutt...da jeg hadde kledd meg måtte jeg bare trekke litt i stråleterapeuten...du...på det infoarket jeg fikk,og under den muntlige infoen,fikk jeg beskjed om at jeg skulle få kontroll av blodsukkeret en gang i uka under Medrol-/strålebehandlinga...

...dette har jo ikke skjedd og jeg lurer på hvem som egentlig har ansvar for å gjennomføre dette...???...hu blei svar skyldig da,tøtta...nok en feil fra sykehuset sin side...trenger jeg å si noe mer...???!!!...men jeg skal ta det videre...

...som jeg sa til henne...jeg vet og kan symptomene på høyt og lavt blodsukker fordi jeg har jobbet med dette og vet hvilke tiltak som skal iverksettes ved behov...jeg har heller ikke hatt problemer...men hva med de som ikke har peiling og som eventuelt får problem med høyt/lavt blodsukker...???!!!...

...hva hun sa...???...ikke mye...men jeg kan love dere at hun var passe flau og ikke syntes det var så kjekt å komme i denne situasjonen...men HVEM skal ta ansvar da...???...både for pasientens ve og vel...og alle tiltak som ifølge oppfølgingsplanen vi får,skal iverksettes...

...jeg bare lurer jeg...

(hvis jeg orker og gidder skal jeg i morgen skrive om et overtramp på meg og min person i min journal,som jeg allerede har satt fingeren på,men som skurer videre...som jeg mener er en inngripen i mitt liv og helse,som innehar helt feil opplysninger og attpåtil er sendt ut til andre etater som overhodet ikke har noe med det å gjøre...)
 

2 kommentarer:

  1. Ikke bra at man må passe på så mye selv, ikke alle som er i stand til det. Det er legen som har det formelle ansvaret for at nødvendige prøver blir rekvirert. Eventuelt blir blodsukkernåling forordnet i papirene dine, slik at ansvarlig sykepleier eller labpersonell tar prøvene. Virker som ansvarsfordeling og kommunikasjon, dvs mangelen på det, er roten til mye ondt i helsevesenet. :-(

    SvarSlett
  2. Hei Synni

    Håper det har gått greit med deg idag.Tenker masse på deg!
    Det er så utrolig at en skal få sånne ekstra bekymringer som du har opplevd nå.Da jeg ble strålet for min brystkreft måtte jeg selv avgjøre hvor mye jeg "ville" stråle!! Hjelpes for et vanskelig valg.
    Min kreftlege og strålelegen var IKKE enige...
    Husk på og ta vare på deg selv Synni, stråling gjør en sliten men ikke alltid så godt og ta hensyn til det midt i hverdagens travelhet. Du er bare helt utrolig!
    Ønsker deg alt godt Synni.

    klem fra marit

    SvarSlett